Lage kwaliteit geluid via Android Auto

ljo13

Lid
Hoi iedereen

Zijn er nog mensen die last hebben van een heel lage audiokwaliteit bij het afspelen van muziek via Android Auto?

Ik merkte laatst toen mijn gsm via Bluetooth was verbonden dat de kwaliteit van het geluid echt ongelofelijk veel beter was en ben wat dieper gaan graven.

Het lijkt alsof de headunit van onze Superb het geluid van AA enkel via de sprekers vooraan afspeelt waardoor dat heel wat diepte en bas mist. Op het internet is de vraag al vaak gesteld (leerde ik na even googelen) maar er lijkt geen echt antwoord te komen. Heb al met heel wat instellingen op de gsm gespeeld maar de conclusie lijkt te zijn dat de headunits van VAG het geluid gewoon via de verkeerde speakers weergeven.

Iemand een oplossing? Of misschien een suggestie waar we zo'n dingen kunnen melden? Heb niet het gevoel dat mijn dealer dit belangrijk genoeg zal vinden om te communiceren bij VAG.

superbia

Forumguru
Ha grappig, ik heb dezelfde ervaring maar dan precies andersom.

Ik heb AA via de kabel aangesloten en gebruik spotify om muziek af te spelen. Dat geeft een perfect geluid.

Als ik als input bluetooth kies pakt de columbus automatisch spotify op, maar dan klinkt het geluid veel zachter en blikkiger. Je hoort dan duidelijk verschil met de dab+ van de radio, dat klinkt veel warmer en voller.

Wie weet is het een setting ergens die ik nog niet gevonden heb. (Specs, ik heb een S3 style business uit 2015 met oudere/niet connected columbus en gebruik de laatste AA van apkmirror icm een S9+)

ljo13

Lid
Hoe geef je die muziek via Android Auto dan weer? Via Smartlink?

Klopt, GSM via USB-kabel verbonden met de wagen en dan kies ik mijn muziek via Spotify in Android Auto.

Ha grappig, ik heb dezelfde ervaring maar dan precies andersom.

Dat heb ik ook al ergens gelezen (was toen van een audi-rijder). Het lijkt erop dat er zoveel dingen bepalend zijn en het is frustrerend om niet te vinden hoe het kan worden opgelost.

Ik vind mezelf nu toch wel al héél goed technisch onderlegd en ondanks alle truken van de foor slaag ik er niet in het goed te krijgen. Zolang ik het niet wist was het geen issue maar eenmaal je het verschil in kwaliteit gehoord hebt is het lastig om tevreden te zijn met hoe het werkt :D

Rallye

Forumguru
Vreemd inderdaad. Je zou via de kabel beter geluid verwachten dan via bluetooth. Bij gebrek aan Android kan ik je niet verder helpen.

D

Deleted member 24009

Heb je al eens een andere Android tel geprobeerd? Ik heb zelf een tijdje Android gehad (Huawei P) en via AA was Spotify niet om aan te horen met deze telefoon. Daarna heb ik kort een Nokia 6 gehad en dat klonk vele malen beter.
Heeft dus niks met de kabel te maken.

Bovenaan Onderaan