Iemand een handleiding om bougies te verandere bij 1600SR motor?

Stephan27

Actief lid
Goedeavond medeskodamensen :-),

Een kort maar belangrijk vraagje. Ik ga deze week mijn bougies veranderen voor de eerste keer zelf. Nu waarschuwde mijn mecanicien dat je hiervoor heel de inlaat moet loshalen ofwel speciaal materiaal moet hebben.

Kan iemand mij het stappenplan even doorsturen zodat ik zeker niets afbreek. Sowieso komt een kennis die aan wagens werkt me helpen maar hij heeft deze blokken nog niet gehad.

Gaat om een Skoda Octavia / 1998 / 74kw / 1600SR 8v. (model met de hele pastieken buizen over de blok...)

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen want de filmpjes op internet trekken op niets...

Grtz en Bedankt

Stephan Ceulen
 

Maggy

Forumguru
Ik heb het gedaan bij de ex a3 van mijn jongste en idd daar moest het inlaatspruitstuk los, je komt er moeilijk bij. Trek maar wat tijd uit en zorg dat je torx bitjes hebt, suc6!
 

turboturbo

Forumguru
In dat 2e filmpje zie je goed (of juist niet goed - het is maar net hoe je het bekijkt...) hoe of een gedoe dat is als je dat spruitstuk laat zitten.... :facepalm:
Wat een klotig plekje zitten die bougies zeg!

Gaan er nou bougies in met 3 vonkpolen (hoe noem je dat eigenlijk :pardon:), zie ik dat nou goed?
 

Stephan27

Actief lid
Hi iedereen,

Bedankt voor de vele reacties. Ik ga het volgende week proberen samen met een kennis die wat aan auto's werkt .We zullen zien, maar heb al veel gelezen dat het een geklooi is.

Hij ging kijken want dacht dat met een bougiesleutel met knik het zo wel zou moeten lukken .

Ik hou jullie op de hoogte.
Grtjez
 

autounion

Nieuw lid
Hi iedereen,

Bedankt voor de vele reacties. Ik ga het volgende week proberen samen met een kennis die wat aan auto's werkt .We zullen zien, maar heb al veel gelezen dat het een geklooi is.

Hij ging kijken want dacht dat met een bougiesleutel met knik het zo wel zou moeten lukken .

Ik hou jullie op de hoogte.
Grtjez


EN ??? Het is al een aantal weken verder , ik ben benieuwd....
 
Bovenaan Onderaan