Totaal gemiddeld verbruik vanaf ingebruikname

vormit

Donateur
Vandaag werd ik door iemand gevraagd naar het gemiddelde verbruik van mijn Skoda Kodiaq.

Vol zelfvertrouwen opende ik mijn Skoda connect app...

Helaas laat deze alleen het verbruik zien vanaf:

- start (wanneer de wagen de laatste keer is gestart)
- lange termijn (de laatste 2711 km, huidige km stand is 26328)
- vanaf tanken (de laatste tankbeurt)

Helaas geen informatie vanaf het moment dat de auto in gebruik is genomen (over de volledige 25000 km)

Dus maar even gechat met de kantenservice .... het advies dat ik kreeg was om te bellen met de klantenservice 0800-2834463....het advies dat ik kreeg was om te bellen met mijn dealer... kortom wederom een ervaring om snel te vergeten...:banghead:

Wie weet hoe ik het totale gemiddelde verbruik vanaf ingebruikname uit de Skoda App of de connect app krijg?
 

Sjoerdb

Forumguru
wat zegt de handleiding over het lange termijn verhaal, lees die eens door en vertel wat je ontdekt hebt.


bij mijn octavia wordt dat gereset bij meer dan 100 uur of bepaald aantal kilometers.

ik hou mijn tankbonnetjes bij in de verbruiksmonitor van autoweek. dan weet ik precies vanaf het begin wat straks mijn verbruik is over 100.000 km en meer.
 

MaxN

Donateur
Ik ken de app's niet, maar ik gok dat je dat er NIET uit gaat krijgen.
Dit zal je via een externe app/site moeten doen denk ik.
Zijn diverse opties voor zoals bijv. Spritmonitor(zie mijn handtekening), maar dat is alleen voor je toekomstige tankbeurten, aangezien je dit met de pompgegevens doet.
En als dat dezelfde gegevens zijn als je op het scherm dan zit daar sowieso een afwijking(Spritmonitor zegt 6,3, de auto zegt 6,0) in.
 

vormit

Donateur
Bedankt voor jullie reactie maar ik was niet van plan om mijn benzinebonnetjes ook nog eens in Autoweek bij te houden :nono:

Buiten het feit dat met terugwerkende kracht niet gaat werken :laugh:

Wel triest dat ik vanuit Travelcard makkelijker aan die gegevens kom dan vanuit Skoda Connect
 

Rallye

Forumguru
Skoda Connect geeft alleen de informatie weer die de auto zelf ook heeft (via je Maxidot kun je deze info ook zien). Op dit punt voegt Connect dus enkel de zichtbaarheid op afstand toe. Er worden geen gegevens vastgehouden of geaggregeerd.
 

Antera

Donateur
Je auto houd ook niet het totaal verbruik bij en reset zich ook naar een X aantal km op de lange termijn. Enigste manier is inderdaad om dit zelf ergens bij te houden.
 

EdK

Forumguru
Hier ook een Spritmonitor gebruiker, zie onderschrift en dus geen autoweek.
En ook nu kun je daar nog mee beginnen.
Kwestie van account aanmaken en huidige Km stand invoeren en daarna bij elke tankbeurt het bonnetje meenemen en de Km stand van dat moment even opschrijven en in de avond ff invoeren...

Kwestie van gewenning en zuiverder dan wat de wagen aangeeft
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruik Spritmonitor juist niet, precies om wat de naam al zegt: alleen de 'Sprit' wordt gemonitord en alle andere autokosten blijven buiten beeld. Daarom heb ik vele auto's geleden een excelbestand in elkaar geknutseld en geleidelijk uitgebreid tot een compleet overzicht waarin ook de overige uitgaven in terechtkomen: reparatie/onderhoud, houderschapsbelasting, verzekering, wasbeurten, etc.
Het verzamelblad toont de totalen van brandstof- en overige kosten per kalenderjaar, terwijl het brandstofblad mij het echte verbruik zowel per tankbeurt als cumulatief vanaf ingebruikname laat zien, alsook de afwijking van de boordcomputer t.o.v. de werkelijkheid.
Los van de beperkingen van Spritmonitor hou ik er ook niet zo van om dingen online bij te houden...
 

hemi24

Forumguru
Ik gebruik Spritmonitor juist niet, precies om wat de naam al zegt: alleen de 'Sprit' wordt gemonitord en alle andere autokosten blijven buiten beeld. Daarom heb ik vele auto's geleden een excelbestand in elkaar geknutseld en geleidelijk uitgebreid tot een compleet overzicht waarin ook de overige uitgaven in terechtkomen: reparatie/onderhoud, houderschapsbelasting, verzekering, wasbeurten, etc.
Het verzamelblad toont de totalen van brandstof- en overige kosten per kalenderjaar, terwijl het brandstofblad mij het echte verbruik zowel per tankbeurt als cumulatief vanaf ingebruikname laat zien, alsook de afwijking van de boordcomputer t.o.v. de werkelijkheid.
Los van de beperkingen van Spritmonitor hou ik er ook niet zo van om dingen online bij te houden...

Geef het eens een kans, en er zal een wereld voor je opengaan...

Verbruik, onderhoud, afschrijving, tol, boetes, etc., etc., je kunt het allemaal kwijt in SpritMonitor

:dankje:
 

hemi24

Forumguru
Zie laatste regel.
Ik hou het niet online bij...

Jij gaat dus ook niet aan de Office 365, begrijp ik?


Vandaag werd ik door iemand gevraagd naar het gemiddelde verbruik van mijn Skoda Kodiaq.

Vol zelfvertrouwen opende ik mijn Skoda connect app...

Helaas laat deze alleen het verbruik zien vanaf:

- start (wanneer de wagen de laatste keer is gestart)
- lange termijn (de laatste 2711 km, huidige km stand is 26328)
- vanaf tanken (de laatste tankbeurt)

Helaas geen informatie vanaf het moment dat de auto in gebruik is genomen (over de volledige 25000 km)

Dat gemiddelde verbruik over de laatste 2.711 km zal toch wel niet zo gek veel afwijken van dat over de totale 26.328 km..?!?
 

Canon-Eye

Forumguru
Jij gaat dus ook niet aan de Office 365, begrijp ik?
Goed begrepen.
Waarom zou ik in vredesnaam? Mijn lokale Office doet het overal prima, ook op plekken waar geen of traag internet voorhanden is (camping, dorpshuis, etc.) en met een afzonderlijke dataschijf van 1 Terabyte naast een 500 GB C-schijf voor de programma's (beide SDD) hoef ik me over opslagcapaciteit voorlopig geen zorgen te maken.

Weer min of meer on topic: zo kan ik desgewenst ook makkelijk een aantal auto's terugkijken, die eerdere verbruiksbestanden (veel ouder dan Office365) heb ik ook nog bij de hand.
De alleroudste (1988 of zo, Audi80 1.8) niet meer, dat was nog in Lotus123 gemaakt en nooit geconverteerd... :)
 

Neptukker

Forumguru
Ook al heb je de volledige historie die de auto je geeft dat geen goed beeld. Boordcomputers zijn bijna altijd te postief. Het enige wat echt betrouwbaar is, is langdurig registeren.

pallet-zoutkristallen-40-zakken-25kg_1_2.jpg
 

hemi24

Forumguru
Mee eens, mijn Excel (én SpritMonitor) geeft een veel minder rooskleurig beeld dan de BC of de App!

(En bij Peugeot kun je wel gewoon vanaf km-stand "0" terugkijken ;) )


DF693826-70A5-44C9-9E9D-6251A8C1C6EC.png
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan