Deurschakelaar

Knul

Lid
Hallo allen,

Inmiddels ben ik zo'n 3000km verder met m'n Fabia en bevalt alles eigenlijk nog prima, op één ding na: de auto registreert niet meer als de bestuurdersdeur open of dicht gaat. Dit is nogal irritant, gezien hij soms weer op slot gaat als je de auto ontgrendelt. Tevens geeft hij geen melding meer als de lichten nog aan staan.

Nu heb ik even in de deur gekeken ik zag geen schakelaar zitten. Bij m'n Golf IV die ik hiervoor had zat de schakelaar in het slot verwerkt, is dat bij de Fabia net zo?
 

Knul

Lid
Weet ik niet, volgens mij niet, maar heb er nooit zo op gelet. Heb 'm ook nog maar een maand. Maar goed, hij zit dus in het slot, dan vind ik het teveel moeite om het te gaan repareren gezien het solderen wordt.
 

Antera

Donateur
Ik zou het wel op gaan lossen aangezien er nu klachten zijn zal met de tijd het slot verder defect raken met daarbij nog eer klachten
 

Barkie

Nieuw lid
Heb zelfde probleem met Fabia 2010. Gebeld met Frank deurslotreparaties.nl: Alleen de microswitch uitwisselen is niet mogelijk. Bij Fabia II zit deze niet geschroefd. Helaas moet een nieuw deurslot gemonteerd worden. Dealer gebeld: deurslot los EUR 190,00. Wordt gemodificeerde deurslot geleverd schijnbaar ivm meerdere problemen. (SJ 837015 met een ander versie nr, waarbij ook een andere afdekplaat nodig is, grrr.
En dat alleen voor een stom defecte microswitch van een paar euro!
 

EdK

Forumguru
Bij Fabia II zit deze niet geschroefd.
Ben wel benieuwd hoe deze dan gemonteerd zit ?
Wij hebben ook producten ( geen deursloten ) die een microswitch hebben en het ene product zit met schroeven en het andere met kunststof pluggen die in elkaar vallen en zo op die manier borgen
Zijn moeilijker uit elkaar te splitsen maar gaat wel met beetje gepast geweld.
 

Cordoba

Forumguru
Heb zelfde probleem met Fabia 2010. Gebeld met Frank deurslotreparaties.nl: Alleen de microswitch uitwisselen is niet mogelijk. Bij Fabia II zit deze niet geschroefd. Helaas moet een nieuw deurslot gemonteerd worden. Dealer gebeld: deurslot los EUR 190,00. Wordt gemodificeerde deurslot geleverd schijnbaar ivm meerdere problemen. (SJ 837015 met een ander versie nr, waarbij ook een andere afdekplaat nodig is, grrr.
En dat alleen voor een stom defecte microswitch van een paar euro!

Dan is het toch simpel, en ga je naar Frank toe en ben je voor een klein bedrag geholpen?
 

Barkie

Nieuw lid
Frank reviseert deursloten van fabiaII niet. Van vele andere modellen wel. Ben nog op zoek naar een oplossing voor een nette prijs. Anders dan toch maar naar de officiele dealer.
 

Cordoba

Forumguru
@Barkie Ik weet dat Frank in de beginperiode alleen de meest voorkomende modellen deed, maar ik dacht dat ie ondertussen alle 'normale' VAG-modellen deed, maar dat blijkt dus niet te kloppen.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar als die microswitch in het deurslot niet meer (goed) werkt, slaat je brandstofpomp toch ook niet aan?
Nog afgezien van dat je binnenverlichting niet meer schakelt.

Volgens mij, net zoals b.v. bij een Golf IV, zit die microswitch in het deurslot. Onderdeeltje van amper een euro (op eBay). Alleen het is veel werk om er bij te komen...

Bij een Golfje heb ik wel eens vervangen. Uiteindelijk breek je die oude microswitch er gewoon uit en lijm je er een nieuwe in. 2 draadjes eraan solderen en de boel is weer gefixed!
Kost wel ff tijd...

Hier vind je o.a. de gebruiksaanwijzing hoe dat bij een Golf IV gaat:
https://www.motor-talk.de/forum/tuerkontaktschalter-mikroschalter-defekt-t1251014.html
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=454076

En voor Skoda:
https://www.skodacommunity.de/threa...r-eine-anleitung-geben-zum-auswechseln.40943/
 
Bovenaan Onderaan