toerebegrenzer skoda fabia

goede morgen weet iemand waar orgineel een toerebegrenzer van een fabia 1.4 16v er in komt ? sins gister avond weet ik dat die bij 6389 toeren er in komt met test kast gemeten.

( vond leuk om te weten)

gr jeroen

joergarms

Senior Member
IK heb geen idee, vind het niet boeiend genoeg om uit te proberen. Bij mijn vorige auto een Mazda MX5, geheel getuned, was het leuk om dat zo af en toe te doen, dat klonk dan ook echt heel agressief.
Maar mij n fabia draait meestal onder de 3500 rpm. Af en toe met lekker doortrekken tot 4500 a 5000 maar dat heeft eigenlijk weinig nut.

Gieliovd

Forumguru
MX-3'tjes willen ook wel met die 1.8 liter V6 erin. Hele kleine lichte zuigertjes, die houden wel van toeren!

Nee, ik ben nog nooit boven de 4500 toeren geweest volgens mij. Bij 4000 brult het allemaal al genoeg.

Red Devil

Actief lid
bij gaat ergens rond de 6000 toeren de begrenser er in, kwam er meer per toeval achter:ahum: proberen iemand er uit te rijden, en maar denken... hij gaat niets sneller... ohh shit.. kmoet schakele:koffie:

cvegreen

Forumguru
Ik zou het bij god niet weten en hoef het ook niet te weten . Ik heb eigenlijk nog nooit hoger gegaan dan 4500 toeren en vond dit al hoog genoeg.

Gieliovd

Forumguru
Nee, de toerenbegrenzer van een motor is een vast gegeven. Dit toerental is het toerental waarbij de veilige werking van de motor niet langer gegarandeerd is.

Mijn motor mag bijvoorbeeld zonder problemen doordraaien tot 11.000 toeren waar de motor in de auto maar tot omstreeks 6.400 gaat. Puur een eigenschap van de constructie van de motor.

Er zijn bijvoorbeeld ook Honda Civic motoren 1.6 16v met DOHC geloof ik, welke uit mijn hoofd richting de 10.000 toeren kunnen hebben.

___JC___

Forumguru
En toen bleek de Fabia geen toerenbegrenzer te hebben en vloog de motor in de soep?! :1439:

Ik gebruik de toerenbegrenzer met name veel in huurauto's. Het geluid van de begrenzer betekent dat je moet schakelen. Erg handig! Ik heb m in mn diesel in ieder geval nooit gehaald want de power valt nogal weg net voor je de begrenzer bereikt.

Okki

Donateur
Ik vind hem bij 5500 al genoeg herrie maken!

-Uitlaatdemper achter gevorderde slijtage
-De versnellingsbak lekt olie dus moet opgespeurd worden waar het vandaan komt
-De homokineet moet worden gecontroleerd ivm een trilling tijdens het accelereren.

Tsja, vind je het gek :ahum::blush: :winkie: :D

nemo

Senior Member
Heeft dat er mee te maken?????
Dus mijn Fabje gaat een stuk beter rijden als als die dingen gefixed zijn?

-Uitlaatdemper achter gevorderde slijtage
-De versnellingsbak lekt olie dus moet opgespeurd worden waar het vandaan komt
-De homokineet moet worden gecontroleerd ivm een trilling tijdens het accelereren.

Tsja, vind je het gek :ahum::blush: :winkie: :D

Gieliovd

Forumguru
Demper gefixt, auto stiller. Olie in de versnellingsbak, beter schakelen en stiller lopen.

Ja, mag je vanuit gaan.

Okki

Donateur
Heeft dat er mee te maken?????
Dus mijn Fabje gaat een stuk beter rijden als als die dingen gefixed zijn?

:ot: Was een grapje over dat hem al herrie genoeg vind maken en dat er van dingen gefixed moeten worden.
Maar zonder dollen (maar nu zijn we eigenlijk in het verkeerde topic), ja....als al die dingen gerepareerd worden zal hij zeker strakker en stiller rijden

ontopic.gif

joergarms

Senior Member
En toen bleek de Fabia geen toerenbegrenzer te hebben en vloog de motor in de soep?! :1439:

Ik gebruik de toerenbegrenzer met name veel in huurauto's. Het geluid van de begrenzer betekent dat je moet schakelen. Erg handig! Ik heb m in mn diesel in ieder geval nooit gehaald want de power valt nogal weg net voor je de begrenzer bereikt.

HAHAHA, die huurautos hebben het altijd zwaar te verduren he.

Bovenaan Onderaan