Tikkend geluid 1.2 Tdi Greenline

Michel71

Actief lid
Goedemiddag,

M'n 1.2 Tdi Greenline maakt bij stationair lopen een tikkend geluid. Omdat ik de auto nog maar kort heb en ik nog niet alle geluiden ken, weet ik niet of het normaal is of niet.

Hieronder een filmpje (en excuus, ik was even niet wakker genoeg om het in landscape op te nemen). Ik wijs op het eind de plek aan waarvan ik vermoed dat daar het tikkende geluid vandaan komt. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en of het kwaad kan?

 

Antera

Donateur
Als je zeker wilt weten of het daarvandaan komt even los trekken de stekker. Weet niet of hij dan uitvalt maar dan weet je het zeker als die blijft lopen. Anders schroevendraaier pakken op het onderdeel zetten wat je vermoed en dan je oor op de kop van de schroevendraaier dan hoor je het snel of het daar vandaan komt
 

Michel71

Actief lid
Ah, wacht even. Google weet alles. Het lijkt de drukomvormer / turbolader te zijn. Op zich een goedkoop onderdeel. Ik ga morgen bij daglicht nog even kijken of hij gewoon ergens tegenaan komt, resoneert of dat het de klep zelf is.
 

Antera

Donateur
Moet je wel zeker weten dat dat het is. Of dit hoort te tikken weet ik niet maar zou me niks verbazen.
 

Michel71

Actief lid
Volgens de garage kan het geen kwaad, is het een euvel dat vaker voorkomt bij die 1.2 TDI's en komt het tikkende geluid door een benzinedamp klepje. Prima, daar kan ik mee leven.
 

turboturbo

Forumguru
Zeggen dat het geen kwaad kan, is voor sommige garagisten synoniem voor 'we weten het ook niet (en hebben ook geen zin om het voor u uit te gaan zoeken)'

En dan maar hopen dat er geen gevolg schade openbaart zolang de garantie er nog op zit. Die gok kan een garage meestal wel nemen.
 
Bovenaan Onderaan