Wat kan een Yeti 1.8 TSI 4x4 van 2010 nog waard zijn?

Muug

Senior Member
Hoi,
drie jaar geleden hebben we ons een metallic zwarte Yeti 1.8 TSI 4x4 met 160PK van 2010 gekocht. Ongeveer 12.000€ voor betaald. Het was een MyWay-voertuig.
Het onderhoudsboekje is perfect ingevuld. 118000km staat er nu op de teller. Het interieur is zo goed als nieuw. Uiterlijk enkel hier en daar een minideukje veroorzaakt door de deur van ernaast geparkeerde wagens. Er is een volwaardig reservewiel aanwezig, alsook een trekhaak.
Wat is nu een realistische prijs tussen particulieren?
Ik zie ze maar héél af en toe online aangeboden worden en dan is het steevast een handelaar, die dus een hogere prijs vraagt want hij kan garantie aanbieden.
Dank u,
Paul
 
Laatst bewerkt:

bluskabouter

Forumguru
nee hoor, heb de link toegevoegd, kun je zelf invullen.

he hem voor je ingevuld, is een richtprijs, kun je geen rechten aan ontleden.

Situatie bij het kopen van een auto
  • Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie € 11.850
  • Kopen bij merkdealer met garantie € 12.300
  • Inruil bij autobedrijf € 9.850
  • Verkoop tussen particulieren € 10.300
Overige situaties
  • Meeneemprijs € 10.600
  • Veilingwaarde € 8.850
Toon meer informatie

Dagwaarde
  • Vervangingswaarde bij total loss € 11.250
 

bluskabouter

Forumguru
hij vraagt toch om een richtprijs?
die geef ik hem, zie het probleem niet.
kan ook in NL verkopen, wil niets terug kopen.
 

EdK

Forumguru
Verleden jaar met bijna een Ton op de teller me Yeti Ambition 1,4TSI van de hand gedaan met Zenec Navi erin latend.
Kreeg toen tussen de 11 en 12K terug op de inruil van me huidige Fabia
Deze was Yeti had als bouwjaar december 2010
Was hier zeker niet ontevreden mee, hou wel rekening mee dat de Yeti 2e hands best wel geliefd is, wat dus prijsverhogend kan werken.
 

Muug

Senior Member
Zo, excuus dat ik wat later reageer.
Dat zijn best hoge prijzen. Natuurlijk, dat is dan voor een wagen die in optima forma is. Dat is de mijne niet. Diverse minideukjes van deuren in de wagen, en de banden zijn allevier aan vervanging toe. Het interieur is wel nog piekfijn.
De Belgische prijzen liggen alleszins een pak lager volgens mij. Ik heb 'm al een paar keer online gezet in BE, maar er komt geen reaktie. Zelfs niet aan 8000 euro. Maar waarschijnlijk ben ik weer te ongeduldig :pieker:
 

EdK

Forumguru
Ach minideukjes zijn redelijk snel en goedkoop te verwijderen met uitdeuken zonder spuiten.
En een paar bandjes mag ook de kosten niet zijn om je verkoop prijs met duizend euro naar beneden te krijgen.
Voor me zelf sprekend , ik had ook achter de voor kentekenplaat een kleine scheur in plastic zitten en had over de bestuurderszijde over gehele zijde een kras zitten omdat er iemand dacht dat hij picasso eigenschappen had en dat over 5 wagens in straat had uitgeoefend.
Die krassen heb ik voor meer dan 80% er weten uit te polijsten en derhalve de gehele auto maar gepolijst en weer in de wax gezet met de machine met spullen die ik hiervoor had aangeschaft.
En door ook binnen alles goed te reinigen en de cabine in de spray te zetten ging ik hem inruilen alsof het een showroom model was waar een proefrit mee gemaakt was.
Ja het was een investering in tijd en wat schoonmaak spullen maar die heb ik dubbel en dwars hiermee terugverdiend
 
Bovenaan Onderaan