Plaatsen trekhaak

Gege001

Actief lid
Hallo,

Ik had graag op mijn SIII een trekhaak laten monteren, dit uitsluitend voor het plaatsen van een fietsendrager ?

In de optielijst destijds stond een wegklapbare trekhaak die je volledig kan doen verdwijnen.
Weet iemand of deze ook nadien nog kan worden geplaatst ?
Ik vind een trekhaak aan eerlijk gezegd qua zicht storend aan de wagen...

Graag jullie meningen / bedenkingen.

Alvast bedankt !

G.
 

brepus13

Forumguru

Dit is wat je zoekt denk ik? Niet een afneembare maar wegklapbare :-)

Even dealer bellen of dit al beschikbaar is voor de superb maar volgens mij wel.
 

Spector

Forumguru
vanaf bouwjaar 2008, dus klopt. Maar ik weet niet in hoeverre de bevestiging afwijkt van de SIII.
 

Superbst

Senior Member
Ben wel benieuwd hoeveel dit zou kosten... :pieker:

Standaard af fabriek was het een heel aanvaardbare 890€ incl. BTW voor mij (België, 02/2017), maar achteraf = werkuren bij de dealer = ?
 

leon-cupra

Forumguru
Wegklapbare trekhaak is een stuk duurder dan een afneembare. Je moet die trekkabel monteren = tijdrovend en duur.
Ik zou gewoon een afneembare monteren. Met +/- 800-900euro ben je ervanaf.
 

Gege001

Actief lid
Ik heb ondertussen bij de dealer geïnformeerd en inderdaad, dergelijke inklapbare trekhaak nadien plaatsen is een dure zaak (vnl. het inbouwen van de electronica + bekabeling). Zij boden mij een ander (veel goedkoper) alternatief, inderdaad een afneembare trekhaak zou een flink pak goedkoper zijn. Offerte volgt eerstdaags.

Bedankt allemaal voor jullie reactie !

G.
 

Arjann

Forumguru
Elektronica/bekabeling is bij beide trekhaken nagenoeg identiek. Bij allebei moet een kabelset naar voren getrokken worden en daar aangesloten. Prijsverschil zal hem wel gewoon zitten in de trekhaken zelf
 

brepus13

Forumguru
Een wegklapbare heeft een knop bediening in de kofferbak. Hij heeft dus om weg te klappen ook nog extra aansluitingen nodig.
 
Ik heb een inklapbare trekhaak achteraf op mijn superb 3 gemonteerd.

Heb alles zelf gedaan monteren, nieuwe bekabeling van voor naar achter en stuurdoos gemonteerd.

Trekhaak heeft mij 200€ op markplaats gekost
Bekabeling 50€ oem skoda
Module 250€ oem skoda
Inleren vag com zelf gedaan
 

hemi24

Forumguru
Ik heb een inklapbare trekhaak achteraf op mijn superb 3 gemonteerd.

Heb alles zelf gedaan monteren, nieuwe bekabeling van voor naar achter en stuurdoos gemonteerd.

Trekhaak heeft mij 200€ op markplaats gekost
Bekabeling 50€ oem skoda
Module 250€ oem skoda
Inleren vag com zelf gedaan

+ 8 arbeidsuren a 75 euro en je zit ongeveer op de prijs van de dealer...
 
Bovenaan Onderaan