Skoda Kodiaq by ABT

MaxN

Donateur
Ziet er zo op het eerste oog uit als een Sportline met dikke wielen.
En de tuning valt me wat tegen van ABT.
2.0 TSI 180/320 naar 216PK/360NM
2.0 TDI 190/400 naar 215PK/440NM
2.0 TDI 150/340 naar 180PK/380NM
 

CDK

Forumguru
Dat de specs tegenvallen komt doordat ze een powerbox monteren in plaats van herprogrammatie van ECU software.

Maar de ontwikkeling lijkt hard te gaan, bFlash en Magic Motorsport bieden al tools aan om de ECU van de 2.0 TSI te unlocken en naar verwachting volgt CMD binnen enkele weken.
 

Frenk21

Forumguru
Dat kan wel, maar dan dient hij wel een stuk verlaagd te worden. Doen ze bij de audi’s in vw’s ook.
 

Cordoba

Forumguru
Dit keer geen dikke Audi, maar gewoon een Skoda die onder handen is genomen door ABT.
Zie de site van ABT voor de specs. Niet bijzonder spectaculair, maar wel een tuner van naam ;)

Maar ondertussen dan toch wel een tuner van slechte naam! Het meest duidelijke voorbeeld daarvan is de Seat Leon Cupra Limited Edition 310. Dat was een Seat Leon Cupra (1P generatie) die via Pon door ABT naar 310 pk was getuned, en hiervan zijn er 100 geleverd in Nederland en alleen in wit en zwart. Door de slechte tuning met veel pieken in dips in het koppelverloop hebben veel eigenaren behoorlijk wat kosten gehad, terwijl vrijwel geen enkel exemplaar de beloofde 310 pk haalde met de ABT-tuning. Een heel groot deel van die LE 310's is opnieuw getuned door kundige tuners zoals JD, en een enkeling is gewoon teruggegaan naar de standaard Cupra-software. De tijd dat ABT bekend stond als een goede tuner is lang geleden, het is tegenwoordig meer een tuner met een twijfelachtige reputatie.
 

Japanese Power

Donateur
De tijd dat ABT bekend stond als een goede tuner is lang geleden, het is tegenwoordig meer een tuner met een twijfelachtige reputatie.
Tsja. Als je het zo bekijkt dan is de slechte reputatie de goede naam aan het inhalen... Kan niet spreken uit ervaring sant die heb ik hierin niet :-)
 

s-line

Forumguru
Abt was vooral 1 van de pioniers op het tuning gebied. Maar is in de loop der tijd allang ingehaald door zoveel andere (betere) tuners. En de mensen zijn ook steeds kritischer geworden kwa “dipjes” etc. Abt software was gewoon wat meer vermogen en daar was men toendertijd blij mee. Nu niet meer
 

Cordoba

Forumguru
Als je door ABT-tuning een koppeling mag vernieuwen, en sommigen denken dat het vervangen van de HD-brandstofpomp ook door de ABT-software kwam, en de ABT-getunede auto's niet het beloofde vermogen/koppel halen, dan is er toch wel meer aan de hand dan alleen een consument die kritischer is geworden in de loop der jaren. ABT is destijds 3x met een update gekomen, maar geen enkele update heeft de problemen echt opgelost.

Ik heb geprobeerd om de betreffende grafieken terug te zoeken, maar door dat het forum waar het op stond later een complete make-over heeft gehad, zijn die grafieken niet meer terug te vinden voor mij.
 

s-line

Forumguru
In de beginne was ABT gewoon de tuner voor VAG (dikke .)
En fenomeen internet was er ook niet, dus kon men elkaar ook niet opzoeken met klachten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan