Onterechte melding achterklep sensor hatchback

superbia

Forumguru
Anderhalve week geleden ging tijdens het rijden plots de achterklep sensor af en kreeg ik luid pingend het signaal dat de achterklep niet goed gesloten was. Vals alarm en ik heb het afgedaan als een blindganger. Vandaag ging hij plots ook 2x af, na het rijden over een hobbel. Flink balen, want we gaan zondag a.s. op vakantie. (timing is everything :D)

Ik heb Martin Schilder gebeld, maar die konden op zo'n korte termijn niets meer betekenen. Weet iemand toevallig of ik nog iets kan controleren, of beter: kan ik de sensor uitschakelen en de melding zo onderdrukken? Ik heb de achterklep gecontroleerd, maar met de sluiting zelf is niets mis.

Als de sensor een eigen leven gaat leiden, is het nog een eind rijden naar de Franse Alpen met dat gepingel. :-P

Gysman

Senior Member
ai... heeft een vriendje van mij met een clio al 2 jaar last van. Op de meest stomme momenten: ping-ping-ping... Zowat alles is al vervangen, maar pingen blijft. Garage weet het nu ook niet meer. Vriendje van me wordt er echt gestoord van.

Het is natuurlijk geen clio, maar geeft wel aan dat er soms hardnekkige storingen zijn.

Antera

Donateur
Dit is erg vervelend en lees nu je verhaal pas. Dit kan zitten in de schakelaar van het slot die dan vermoedelijk niet lekker meer is. Neem aan dat de klep wel goed sluit. Spuit wat contactspray in het slot en in het klepje wat wegklapt in je kofferbak van de slotvanger en hopelijk blijft het weg tijdens de vakantie

superbia

Forumguru
Hi Antera, bedankt voor het meedenken! Op de heen reis in ieder geval geen problemen ondervonden. De kofferbak zat ram vol, wellicht dat dat ook heeft geholpen. (had een extra zetje nodig om te sluiten, dus de boel stond goed onder spanning ) finger crossed voor de rest van de vakantie!

Bovenaan Onderaan