Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

ik heb op mijn fabia combi de columbus zitten , zie op het skoda portaal dat er updates zijn ( tja na 2 jaar is dat wel mogelijk ;) )) heb deze gedownload op de laptop , maar wat nu , want ik versta er de ballen van .

moet ik mijn sd kaart van skoda leegmaken en nieuw bestand erop zetten , want als ik het erop laat zegt hij dat er geen plaats is
 

Mali

Forumguru
Update via sd kaartje in de auto duurde 31 minuten, mijn usb stick was te klein .

Heb vandaag geen verschil gemerkt in NL ritje tiel, nijmegen , susteren, eindhoven , tiel.
 
Een 3.0 haalt een hogere (en sneller) zijn "topsnelheid" dan een 2.0 stick. Vandaar het advies voor een 3.0 stick.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
Niet geheel waar. Heb hier bijvoorbeeld van het werk een elchipo USB 3.0 stick welke zowel op USB 3.0 de snelste is maar ook op USB 2.0 de snelheid niet haalt. USB 2.0 is maximaal zo'n 30mb/sec. Dat haalt deze USB 3.0 stick niet, in zowel lezen en al schrijven helemaal niet. Schrijven slechts 6mb ofzo. En op USB 3.0 doet hij iets van 15.

Dit valt en staat allemaal met de gebruikte controler en het flash geheugen.
Beetje offtopic wel dit maar je moet de 2 echt los van elkaar zien. de controler interface tussen 2.0 en 3.0 is anders.
 

Rainesh

Forumguru
Niet geheel waar. Heb hier bijvoorbeeld van het werk een elchipo USB 3.0 stick welke zowel op USB 3.0 de snelste is maar ook op USB 2.0 de snelheid niet haalt. USB 2.0 is maximaal zo'n 30mb/sec. Dat haalt deze USB 3.0 stick niet, in zowel lezen en al schrijven helemaal niet. Schrijven slechts 6mb ofzo. En op USB 3.0 doet hij iets van 15.

Dit valt en staat allemaal met de gebruikte controler en het flash geheugen.
Beetje offtopic wel dit maar je moet de 2 echt los van elkaar zien. de controler interface tussen 2.0 en 3.0 is anders.
Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen. Is ook logisch dat een usb3.0 niet zijn snelheid haalt op een usb2.0 poort. Maar ik bedoel dat hij sneller zn Max snelheid van de poort haalt.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 

CBreedijk

Donateur
Interessant onderwerp die carbridge! Moet hij wel voor gejailbreakd zijn en ik zit helaas al op 11.4 wat het voorlopig onmogelijk maakt.

Heb op YouTube wel een work-around gezien.

Maar ga ik pas mee spelen als ik nieuwe tel heb, dan kan ik oude (huidige) dus voor dat sport zaken opofferen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

xplain

Forumguru
Heb op YouTube wel een work-around gezien.

Maar ga ik pas mee spelen als ik nieuwe tel heb, dan kan ik oude (huidige) dus voor dat sport zaken opofferen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lijkt me verstandig ik denk er net zo over. Voorlopig heb ik een Android toestel permanent in de auto liggen waarop ik Android auto draai. De telefoon is verbonden met de WiFi van de auto en dat werkt voortreffelijk eigenlijk en dus mogelijkheid om waze te gebruiken en een gigantische Spotify library.
 
Ik heb de zelfde columbus (HW version H52,SW version 2844) als de TS en wil graag updaten. Ik heb de tutorial gelezen maar wat ik mis het het stukje over het hercoderen. Ik heb een paar vragen, wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

Welke voorbereidingen moet ik doen, met name wat betreft het coderen
Wat werkt er niet als ik niet hercodeer?


HW version H52
SW version 2844
 

Spinal

Forumguru
Ik ben laatst van versie 3??? naar 4120 gegaan en ik moest alleen mijn achteraf ingebouwde achteruitrijcamera opnieuw coderen. De rest werke allemaal nog.
Als je met VCDS een autoscan maakt (en opslaat) dan heb je al je oude coderingen nog en is het makkelijker om alles weer te hercoderen mocht dit noddzakelijk zijn
 

Rallye

Forumguru
Ja, zoals hiervoor al eens vermeld is, werkt de link niet meer. Hij verwijst naar het algemene (ook nog eens nieuwe) deel van de VW-site.
 

naish

Lid
Ja, zoals hiervoor al eens vermeld is, werkt de link niet meer. Hij verwijst naar het algemene (ook nog eens nieuwe) deel van de VW-site.

Ik had het hele topic niet doorgelezen maar heb het nu ook zien staan. Dat gaat dus niet lukken, vrees ik.
 

maik1

Forumguru
Als je naar het online updaten gaat vanuit het navigatie scherm, staat er 12,5GB aan updates om binnen te halen. Het gaat alleen rente traag.

@Rayzman , ging het downloaden van de files traag of het installeren zelf? Ik ben nu bezig met 1 kaart te updaten, ongeveer 500mb. Eerst ging hij een technical package ofzoiets downloaden, duurde 3min, daarna de kaart, wat ongeveer 5min duurde, maar nu staat de downloadbalk op de Columbus al minimaal 15min op 100%, maar gebeurt er verder niets. Is hij dan op de achtergrond aan het installeren?
Ik kan nu in de tussentijd ook geen andere kaarten updaten, als ik wil selecteren welke kaart kom ik weer in het scherm met het downloadbalkje op 100% terug. Ik hoop niet dat het zaakje vastgelopen is?
Iemand anders die het weet mag het ook zeggen ;). Bedankt alvast.
 
Bovenaan Onderaan