Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

herby1

Lid
Ik heb inmiddels antwoord gehad van Volkswagen:

Regarding your inquiry, we regret having to inform you that the mentioned site is no longer
available, since the NAV Companion program is not supported anymore.
Whilst we know that our response is not the one you have expected, we hope that we could be
even so of assistance.

Kortom.... Helaas :(

De vraag om de technische gegevens blijft onbeantwoord, als ik weet hoe de files opgebouwd zijn, maak ik zelf de applicatie wel.

En de Skoda MyDestinations site is helemaal waardeloos, die heeft nog nooit fatsoenlijk gewerkt, althans niet bij mij.
 

spikehome

Forumguru
Kan ook niks meer vinden.
Héb ook een klacht bij pon neergelegd.
Niet dat ze daar wat mee gaan doen.
Volgende auto alleen radio erin en gewoon TomTom erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
 

Paul_H

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig maar ik krijg het niet voor mekaar. Ik werk met een Mac en een 32GB SD kaartje. Ik weet dat een Mac er stiekem nog een paar bestanden bijzet maar krijg deze niet weg.

Wat kan ik het beste doen?

Had hetzelfde probleem, kreeg em maar niet geïnstalleerd via Mac, dacht dat het aan de download lag, maar ligt dus aan de hidden (.) files. Nu de laatste versie gedownload (http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/HIGH12_P169_EU_2018_2019.zip) en uitgepakt op de harde schijf, vervolgens de mappen 'Mib1' en 'Mib2' en de file 'metainfo2.txt' in de root-folder gezet van de SD-card.

Daarna Finder laten wijzen op een andere map (bijv. harddisk) en deze tool draaien: CleanEject. Die schoont de SD-card voordat ie em uitwerpt. Hier te downloaden: http://www.javawa.nl/cleaneject.html

Is al een wat oudere app, maar doet het nog steeds goed!
 

vinom

Actief lid
Kreeg toevallig al een mailtje van Skoda zelf:

Geachte ****,


Fijn dat u de afgelopen maanden van de voordelen van de ŠKODA Connect online-services hebt kunnen genieten. Wij hopen dat u tevreden was met alles.

Uw contract loopt af op 07.07.2018. Om uw ŠKODA Connect online-services te kunnen blijven gebruiken, klikt u gewoon op deze link om uw contract te verlengen.

Klik hier op de link en u gaat direct naar het ŠKODA Connect portaal.

Met vriendelijke groet,
uw ŠKODA Connect-team
 

Spector

Forumguru
Of het nu komt door de nieuwe update of niet, maar de Columbus (gekoppeld aan de hotspot van m'n telefoon) heeft het gisteren op mijn terugweg van Oostenrijk naar huis, 2x gewonnen van Waze met het tijdig doorgeven van een alternatieve route en het uitvoeren hiervan. Dit eigenlijk tot mijn verbazing, omdat het van de winter nog niet zo heel soepel liep. Erg tevreden dus op het moment.
 

CBreedijk

Donateur
Ik was zondag niet zo tevreden.
Ik rijd in NL altijd met optie veerpont aan.

Dan wordt vanuit noord Italië een treinverbinding gekozen. Volume stond (te) zacht dus niet gehoord en middels een andere route naar huis gestuurd dan gewenst.
Wel een mooie pas overgestoken, dat dan weer wel.

Iig een reminder voor mezelf en voor anderen. Zou persoonlijk liever zien dat veerboot en trein opties gescheiden zouden zijn. En dat er ev een visuele notificatie zou zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Dat is wel vreemd, dat men een pont gelijkstelt aan een trein. Was dat nog in Italië of in Oostenrijk (daar ben ik ooit met mijn ouders met de auto op de trein geweest, moet eind jaren ‘80 geweest zijn).
 

CBreedijk

Donateur
Dat was in Italie, dicht ik Lago Maggiore (Westzijde).
Dacht eerst dat we omgeleid werden vanwege drukte bij de Gotthard tunnel. Maar dat heb ik niet gedubbelchecked.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Agent327

Forumguru
Even een andere vraag. Weet iemand of er een tussentijdse navigatieupdate voor de Columbus/RNS 510 beschikbaar is met betrekking to tot de snelheids aanpassing van 90km/h naar 80 km/h op de secundaire wegen.
Het lijkt simpel, overal 80 km/h, maar ik heb gemerkt dat niet in alle gevallen de snelheids limiet naar 80 km/h is terug gebracht. Met name op stukken weg weg waar deze overgaat in een 3- of 4 baans gedeelte.
 
Verlengen kosten € 70 of € 60 voor een jaar. Skoda connect heb ik verder niet nodig, enkel de filemeldingen zijn handig, want vanuit de TMC komen bijna geen filemeldingen door.
 

mark8

Lid
Goedemiddag, ik heb hetzelfde euvel dat het geluid niet meer werkt.
Krijg net door dat het vervangen van een bepaalde module (in dashboardkastje) 2600!!! euro gaat kosten.
Ik weet even niet meer wat ik moet zeggen.....
 

Joh@n

Forumguru
Skoda Connect stopt gewoon zoals de mail ook al aan geeft. Hoe dat voor Mijn Skoda gaat weet ik niet, wie weet bestaat de hele dienst over 3 jaar al niet meer...
 

mark8

Lid
Ik heb hem bij een garagebedrijf gebracht en die hebben contact met de dealer gehad. Ben me kapot geschrokken van deze prijzen.
Maar dank voor de tip, ik ga zeker nog even verder kijken wat de mogelijkheden zijn. En zal zeker even wat aten weten als ik nog hup kan gebruiken.
 

Maartenvds

Forumguru
Ik heb hem bij een garagebedrijf gebracht en die hebben contact met de dealer gehad. Ben me kapot geschrokken van deze prijzen.
Maar dank voor de tip, ik ga zeker nog even verder kijken wat de mogelijkheden zijn. En zal zeker even wat aten weten als ik nog hup kan gebruiken.

Bij een merkdealer is het vaak zo van openschroeven beginnen we niet aan dus hij is afgeschreven dus een compleet nieuw systeem. Ik weer van autopar dat ze echt goed kijken en stel dat deze echt niet te maken is kan je voor mooie prijzen bij hen andere halen. Zo te zien heb je wel een O3 en ik had dit probleem met de Columbus O2 misschien dat hier dan het verschil in zit maar durf ik niet te zeggen voor 2600 euro kan je mooie alternatieven kopen dus zal zeker even contact leggen
 
Bovenaan Onderaan