Vermogen en koppel 1.6TDI volgens Skoda One App

dn-co

Actief lid
Ik heb onlangs tijdens mijn wekelijkse speelkwartiertje waarin ik de gadgets van de auto test, via Mirrorlink de Skoda One App op het display van de Columbus laten weergeven tijdens het rijden.
In de app is het mogelijk om o.a. realtime het afgegeven vermogen en koppel weer te geven.

Conform de fabrieksopgave heeft mijn S3 1.6TDI 88kW en 250Nm.
De app geeft 89kW en 284Nm aan.
Is de app erg optimistisch of doet mijn eco-diesel het gewoon erg goed?
 

Rallye

Forumguru
Inderdaad geen idee waar de app deze gegevens vandaan haalt.

Ik wist overigens niet dat de OneApp ook via Mirrorlink werkt. Ik dacht allean Android Auto. Weer wat geleerd.
 

gdisselkoen

Forumguru
De App werkt op zich zonder MirrorLink of Android Auto, alleen krijg je de info dan niet realtime op je display van de auto te zien.
Via Android Auto heb ik het niet werkend gekregen, via MirrorLink wel.
 

oco1979

Forumguru
dat er iets meer koppel aanwezig is dan 250nm kan ik aannemen
zou bij chippen kunnen zien wat verschil is
 

Superbst

Senior Member
Als je mij even kort aangeeft welke stappen ik moet nemen, wil ik het ook wel eens nakijken op de mijne (1.6 DSG7)?
 

dn-co

Actief lid
Als je mij even kort aangeeft welke stappen ik moet nemen, wil ik het ook wel eens nakijken op de mijne (1.6 DSG7)?
De Skoda One App installeren, met kabel aansluiten op USB poort onder je navischerm of onder je armsteun, Smartlink op je mediasysteem activeren, kiezen voor Mirrorlink, Skoda One icoon aantikken.

Je kan de widgets welke je wilt zien, kiezen.

Ik ben benieuwd naar de getallen!
 

Superbst

Senior Member
De Skoda One App installeren, met kabel aansluiten op USB poort onder je navischerm of onder je armsteun, Smartlink op je mediasysteem activeren, kiezen voor Mirrorlink, Skoda One icoon aantikken.

Je kan de widgets welke je wilt zien, kiezen.

Ik ben benieuwd naar de getallen!
OK, thx, will do (tomorrow) :thumbsup:

Ik vermoed dat je de motor daar voor moet opzetten en zelfs een stukje voor rijden? Niet gewoon even aansluiten op de oprit en klaar?
 

dn-co

Actief lid
OK, thx, will do (tomorrow) :thumbsup:

Ik vermoed dat je de motor daar voor moet opzetten en zelfs een stukje voor rijden? Niet gewoon even aansluiten op de oprit en klaar?
I
OK, thx, will do (tomorrow) :thumbsup:

Ik vermoed dat je de motor daar voor moet opzetten en zelfs een stukje voor rijden? Niet gewoon even aansluiten op de oprit en klaar?
Je dient inderdaad een stukje te gaan rijden.
De weergegeven waarden zijn realtime.

Een bijrijder een filmpje laten maken van het scherm tijdens het rijden en later terugkijken om de waarden af te lezen, is wel zo veilig.
 

Superbst

Senior Member
I

Je dient inderdaad een stukje te gaan rijden.
De weergegeven waarden zijn realtime.

Een bijrijder een filmpje laten maken van het scherm tijdens het rijden en later terugkijken om de waarden af te lezen, is wel zo veilig.
Deze ochtend snel snel lukte het alvast niet, want bij aansluiten schakelt hij automatisch/onmiddellijk Android Auto in ipv MirrorLink. :banghead:

Moet dus even kijken hoe ik kan resetten ofzo, dat hij me terug de keuze geeft tussen beide screenmirroring-systemen...

Anderzijds, heb indertijd ook SmartGate aangevinkt op de optielijst (leasebudget moest op) en daar zijn blijkbaar ook dergelijke apps voor die draadloos via WiFi werken?

Bvb.
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.skodaauto.mfapro
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.skoda.performance

Tijd om die optie van 110€ dus effectief eens te testen? :D
 

JeroenV19

Nieuw lid
Net even getest. Ik heb exact dezelfde waarden met die app in mijn S3. Zal wel standaard ingebakken zijn denk ik. Misschien iemand met tuning die dit eens wil testen?

Overigens staat er geen kw maar hp bij het vermogen in mijn widget. Dat zal wel een foutje zijn.
 

DeNnZ

Forumguru
Even ter aanvulling, maar dan wel van mijn Kodiaq :-)

Bij mij geeft de app ook max 112PK (ik gok inderdaad dat dit Kw moet zijn) aan....
Dit is het vermogen die de auto fabriek af heeft (110Kw).
Ondanks dat de wagen gechipt is, is het vermogen wat afgebeeld wordt, niet meegestegen, maar het koppel wel..

Voor het chippen waren de waardes 112PK (Kw) - +/- 360 Nm
Na het chippen waren de waardes 112PK (Kw) - 476 Nm
 

Superbst

Senior Member
@Superbst Met Android Auto werkt de OneApp toch ook?
Nope, One App werkt niet via Android Auto. Niet volgens de Play store en ook niet in de praktijk.

En mijn smartphone ondersteunt geen MirrorLink helaas.

Wat wel kan is via de WiFi (gewone Colombus hotspot functie, NIET de aparte/bijkomstige SmartGate hotspot) connecteren en op je smartphone de cijfertjes zien.
Helaas geen koppel/torque te zien, enkel de pk's op exact 120 bij mij.

De SmartGate apps (MFA Pro & Performance) hebben ook erg veel parameters/mogelijkheden, maar ook daar geen koppel en zelfs geen PK :cry:

Enige wat ik nog kan proberen is via USB en Apple Carplay met mijn vrouw haar iPhone, maar tja... :pieker:
 
Ik graak ook max aan 112pk en 287nm terwijl ik er nu 150pk en 330nm koppel heb.
Dus volgens mij niet echt realistisch maar wel een leuk hebbe ding
 
Bovenaan Onderaan