Centrale deurvergrendeling werkt niet meer

SkodaFabiarijder

Actief lid
Gisteravond sloot ik mijn Fabia 2 uit 2011 (eerste eigenaar).
In plaats van de gebruikelijke "klik", hoorde ik "klik-klik". (dit geluid kwam van de achterzijde van de auto)
Na het controleren van de deuren, merkte ik dat de bestuurdersdeur nog open was.
Na het een aantal keren openen/sluiten van alle deuren, en nog een aantal keren op de sluiten/openen knop op de afstandsbediening gedrukt te hebben gaf dit geen verbetering.

Het indicatielampje aan de binnenkant van de deur brandde constant rood (normaliter knippert deze).

Ik heb de deuren handmatig gesloten met de sleutel om hem toch af te sluiten ,maar het liefste gebruik ik toch de afstandsbediening.

Ik heb op dit probleem gegoogled/gezocht, echter vond ik helaas geen oplossing.

Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt/de oplossing voor dit probleem?
 

Schmart

Forumguru
Als je 'm sluit terwijl je de achterklep helemaal open hebt, lukt het dan wel de wagen af te sluiten? Misschien gaat het slot van de achterklep te stroef of blokkeert er een ander slot waardoor de auto geen van de sloten wil sluiten? Het klinkt als een veiligheidsvoorziening die in werking treedt.
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Als je 'm sluit terwijl je de achterklep helemaal open hebt, lukt het dan wel de wagen af te sluiten? Misschien gaat het slot van de achterklep te stroef of blokkeert er een ander slot waardoor de auto geen van de sloten wil sluiten? Het klinkt als een veiligheidsvoorziening die in werking treedt.

Ik heb het net geprobeerd, achterklep open gezet, auto afgesloten en de klep ging gewoon dicht.
Als ik de auto trouwens fysiek afsluit (dus met de sleutel zelf), springen alle deuren wel goed op slot (zoals ook voorheen met de afstandsbediening ging).
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Als je met de sleutel hebt afgesloten, kun je 'm dan wel met de afstandbediening ontgrendelen?

Nee helaas, alle deuren gaan dan open, behalve linksvoor.
Ik heb vandaag de deurbekleding gedemonteerd, maar er was niets vreemds te zien bij het deurslot. Stekkers ingespoten met contactspray mocht niet baten. Ik ga maar eens opzoek naar een nieuw deurslot en hopen dat het probleem niet in de aansturing zit.
 

EdK

Forumguru
Ik vermoed dat je voor het prijsverschil met gemak heen en terug kunt rijden....
Maar kunt ook contact met hem opnemen of hij er één verstuurt en zodra jij hem hebt ingebouwd en werkt dat je de oude naar hem verstuurd !??
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Ik vermoed dat je voor het prijsverschil met gemak heen en terug kunt rijden....
Maar kunt ook contact met hem opnemen of hij er één verstuurt en zodra jij hem hebt ingebouwd en werkt dat je de oude naar hem verstuurd !??

Dat zou de ideale oplossing zijn :), ga ik zeker vragen!
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
https://www.skodaforum.nl/forum/i/u...hakelaar-linkerportier-werkt-niet-meer.35740/

Zie in dit topic een foto van een kapotte kabelboom. Ik gok op 75% dat bij jouw ook de kabelboom kapot/beschadigd is. Pas een auto gehad met exact hetzelfde probleem als jij waar hij ook kapot was

Thx! Ik heb overigens al een aantal jaar dat de instapverlichting en de “zoemer” als het dimlicht nog aanstaat en ik de auto verlaat, niet werken. (Nooit echt prio gehad om te maken)
Zou dit ook de draadboom kunnen zijn?
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Dit heb ik aangetroffen! Nu hopen dat alles opgelost is als ik ze aan elkaar gemaakt heb
 

Bijlagen

  • F2AF66D0-9521-46A0-9E54-8594A115AA0A.jpeg
    F2AF66D0-9521-46A0-9E54-8594A115AA0A.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 176

Cordoba

Forumguru
Thx! Ik heb overigens al een aantal jaar dat de instapverlichting en de “zoemer” als het dimlicht nog aanstaat en ik de auto verlaat, niet werken. (Nooit echt prio gehad om te maken)
Zou dit ook de draadboom kunnen zijn?
Dat is typerend voor een microswitch in het slot die niet goed werkt (daardoor ziet de auto niet dat de deur open gaat), maar als het draadje van die microswitch naar de comfortmodule kapot is, heeft dat hetzelfde effect.
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de tips! Ik heb de 3 draadjes verlengt en gesoldeerd, en nu:
- werkt de instapverlichting weer
- werkt het waarschuwingssignaal als de lampen nog branden weer
- werkt het sluiten/openen van het linker voorportier met de afstandsbediening weer!!!

Alles is dus gemaakt! :thumbsup::thumbsup::thumbsup::yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan