Orginele Skoda Yeti dakdragers aanschaffen of toch maar universele?

skodavrouw51

Nieuw lid
Wat zijn jullie ervaringen qua dakdragers? Kan ik beter orginele Skoda Yeti dakdragers (erg prijzig) aanschaffen of kunnen andere ook prima? (rijden in een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4)
 

Horkje

Forumguru
Wat je zelf wil natuurlijk. Mijn ervaring is dat via dealer vaak duurder maar niet altijd beter is.

Zelf had ik op mijn vorige auto de Thule Wingbar Edge. Nog duurder dan via de dealer, maar wel een stuk mooier en stiller want: deze dakdragers steken niet uit en liggen zeg maar tussen de rails. Daarnaast liggen ze ook een stuk lager waardoor bijvoorbeeld een dakkoffer ook lager zit. Wishpar heeft dat trouwens ook.


Voor mijn Skoda heb ik nu trouwens een goedkoper alternatief gevonden. Zoek maar eens naar de Aguri dakdrager. Of de Modula.

Nee ik heb er verder geen belang bij trouwens.

Aguri ligt wat lager dan de Modula. Maar Modula kan meer gewicht dragen en is wat universeler qua maatvoering.

Beiden zouden prima op je Yeti passen.
 

Fabia 123

Forumguru
Ter info:
Dakdragers koffers enz. kan je ook huren bijvoorbeeld bij Thule. Een aangesloten garage in de buurt doet de montage en demontage.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Een andere optie is om even te wachten tot Aldi of Lidl met een aanbieding voor dakdragers komt, daarbij moet je wel even opletten dat de lengte van de dakdragers overeenkomt breedte van de dakrails, zeker bij iets grotere auto's als een Yeti. Vaak hebben Aldi/Lidl dan ook 2 maten in hun aanbieding, meer mensen op het forum hebben die dakdragers voor pakweg 25 euro een set aangeschaft en zijn er tevreden over.
 
Bovenaan Onderaan