Caravanspiegels voor Rapid (Spaceback)

Zijn er hier mede Rapid rijders die ervaring hebben met caravanspiegels op de Rapid (Spaceback)? Welke raden jullie aan en welke juist niet?

Graag lees ik jullie ervaringen.
 

Atria

Actief lid
Ik gebruik de Milenco Aero op mijn Seat Toledo (broertje Skoda Rapid). Past perfect en geeft goed beeld.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180218-225120.png
    Screenshot_20180218-225120.png
    2 MB · Weergaven: 39

deusjevo

Forumguru
Deze Milenco Aero’s passen op heel veel spiegels.
Heb ze op 2 Octavia’s (O1 en O2), een Ford Focus en nu op mijn Qashqai gehad.
 
Ik heb gelezen dat de Milenco Aero's verkrijgbaar zijn met bol en plat glas. Hebben jullie hier ervaringen mee?
 

octavia99

Senior Member
Gebruik de milenco met bol glas op de rapid. Maar is een persoonlijke voorkeur. Bol vergroot het beeld waardoor het met b.v inparkeren wat makkelijker is. Nadeel is dat met inhalen op b.v de snelweg de voertuigen dichterbij lijken dan het in werkelijkheid is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ook de Milenco vlakke spiegels en ben er niet zeker van of ik niet liever de bolle had moeten nemen omdat de Fabiasoiegels ook niet vlak zijn. Er is dus beeldverschil (=schijnbaar afstandsverschil) op het moment dat een inhaler of ingehaalde in beide spiegels tegelijk zichtbaar is en dat is iets om me telkens weer te realiseren. Waar oriënteer ik me op...
't Vereist dus wel dat ik me er voortdurend van bewust moet zijn dat er "iets niet helemaal klopt" tussen de spiegelbeelden onderling.
 
Bovenaan Onderaan