Nieuwe zomerbanden 225 45 17

haassie

Forumguru
De winterbanden gaan er binnenkort weer af. De zomerbanden liggen opgeslagen met de wetenschap dat het profiel niet meer helemaal je van het is. Dus orienteren voor andere. Momenteel zitten continental sportcontacts onder maar die vond ik zelf wat rumoerig(mss omdat ze op zijn?). Ik zoek dus een wat stillere band. Misschien wat ervaringen met verschillende banden? Heb wel iets gelezen over de michelin primacy3 en de anwb bandentest bekeken alleen beschrijven deze tests bijna nooit de 225 45 17....
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
In de recentste AMS worden de wat "sportievere" banden in die maat getest. Overtuigend winnaar is de Michelin Pilot Sport 4.
Maar als je zaken als verbruik of geluid belangrijk vindt, is de Primacy 4 wellicht een betere keus. (In 205/55R16 maar liefst 3 dB stiller).
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Ikzelf heb de Michelin PS4 in de maat 225/40/R18 en die bevallen me uitermate goed.

Vooral normaal rijgedrag, soms sportief, plakt goed!

Ga je voor comfort, green label, duurzaamheid, zou ik inderdaad eerder voor de Primacy gaan.

Michelin maakt het in mijn ogen vaak wel waar!

Misschien een tientje duurder als de concurrenten, maar houd maar in je achterhoofd dat de banden het enige contact maakt tussen auto en wegdek.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Krijg volgende week vers rubber rondom. De PS4 in de maat 225/40/18

De huidige set (PS3) is na 3 zomerseizoenen versleten tot 2x2 en 2x3 mm. ca. 55 dkm.

Eigenlijk was merk en type geen keus. Dat stond eigenlijk wel vast.

Goede ervaringen met Michelin iig.
 

haassie

Forumguru
Michelin heeft idd een lagere db waarde varierend van 69db tot 72db afhankelijk van type band. Weet niet of je die 3db echt hoort maar goed het scheelt toch weer....ga me dr maar eens in verdiepen. Tot dusver bedankt voor de reacties!
 

andrehj

Forumguru
Michelin heeft idd een lagere db waarde varierend van 69db tot 72db afhankelijk van type band. Weet niet of je die 3db echt hoort maar goed het scheelt toch weer....ga me dr maar eens in verdiepen. Tot dusver bedankt voor de reacties!
Ik weet niet hoe het bij jouw S2 is, maar bij de mijne overheerst bij snelheden rond de 80 a 100 duidelijk het bandengeruis. Daar 3 dB op besparen (of er 3 dB bijkrijgen) zou ik beslist niet willen.
 

haassie

Forumguru
Je wilt geen lager geluidsniveau?....erbij niet maar eraf zeker wel toch? Vond mn huidige continental sc5 best rumoerig. Alles minder is meegenomen! Volgens mij is het nu 72 dus als ik een band met 69-70 heb lijkt me dat toch weer iets aangenamer. Nadeel is dan wel weer dat je andere geluidjes weer beter hoort Hahaha. Maar ja ieder voordeel heeft zn nadeel heeft ooit iemand geroepen.
 

Eltjo

Forumguru
Ik had Goodyears 225-45-17 erop die zeer goed uit de testen kwamen een 3-4 jaar geleden en rijd nu 1,5 jaar op Conti's die uit een recentere test er zeer goed uit kwamen. Bij de Goodyears heb ik voor achter gewisseld vanwege de zaagtandvorming die optrad en extra geluid veroorzaakte. Bij de Conti's met 18dkm daar nog geen last van....
Met de winter/zomerbandenwissel gaat wat achter zat weer voor en zo slijt alles redelijk gelijk op.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien mijn auto op "showroom banden" is afgeleverd.. mocht ik van de leasemaatschappij nieuwe banden uitzoeken. Na reviews en wat forums her en der.. voor mij ook de Michelin Pilot Sport4 gekozen. 225/45/R17
 

Eltjo

Forumguru
Aha, bedoel je dat. Dat heeft mijn vader ook met zijn kamper als hij een maand niet gereden heeft. Met 2 km rijden is dat dan al over.
 
Nou .. ik rijd er momenteel al mee sinds afgelopen vrijdag, rijd zo'n 125km per dag. Dit is helaas nog niet verholpen. Maar goed. De nieuwe banden zullen er deze week onder worden gezet en zal de bevindingen hier nog wel even plaatsen!
 

haassie

Forumguru
Misschien idd uit vorm....of misschien wat cup vorming. Zou me er niet te druk om maken met de nieuwe op komst.
 

TooTall

Forumguru
Bij de Goodyears heb ik voor achter gewisseld vanwege de zaagtandvorming die optrad en extra geluid veroorzaakte.

Gelijkaardige ervaring hier. Na veel rondgezoek uitgekomen bij de Goodyear Efficientgrip Performances (vooral populair op het Briskoda forum) maar ook vervangen owv. zaagtandvorming. Uitlijning laat ik altijd controleren bij het plaatsen van nieuwe banden.

Daarna naar de Michelin Primacy 3's gegaan, en ik moet niets anders meer. Lange levensduur, goede grip, en weinig rolgeluiden (zelfs bij de laatste kilometers). Kan zijn dat het tussen de oren zit, maar Michelin is voor mij de meerprijs best waard!
 
Bovenaan Onderaan