Octavia III RS

Spector

Forumguru
schakelt bij gewoon rijden aan 4000toeren, maar blijft daar wel even hangen en dan vind ik het vervelend.
Morgen naar het werk nog eens specifiek op letten.

DSG 6 of 7? Of zit daar geen verschil in?

Voor het verreweg grootste deel van die afstand die cruisend in 7 wordt gereden, maakt het natuurlijk ook helemaal niets uit of hij in S of D staat

klopt, behalve bij een tussen acceleratie bij bijvoorbeeld inhalen en voor mijn gevoel wordt er iets steviger op de motor geremd in de S in vergelijk met de D.
 

Tuner111

Forumguru
DSG 6 of 7? Of zit daar geen verschil in?



klopt, behalve bij een tussen acceleratie bij bijvoorbeeld inhalen en voor mijn gevoel wordt er iets steviger op de motor geremd in de S in vergelijk met de D.

DSG6 vs DSG7 vindt ik bij de rs wel een groot verschil !
 

dirkie996

Forumguru
DSG6 vs DSG7 vindt ik bij de rs wel een groot verschil !
Welk verschil bedoel je dan? Qua prestaties zit er niet zoveel verschil in. Ik heb vooral de indruk dat de nieuwe dsg7, vooral de schadelijke uitstoot beperkt. Hoe heb jij het verschil gemeten? Door met ‘n 230/6dsg te rijden en dan met de 345/7dsg? En wat waren de verschillen, dan?
 

Tuner111

Forumguru
Welk verschil bedoel je dan? Qua prestaties zit er niet zoveel verschil in. Ik heb vooral de indruk dat de nieuwe dsg7, vooral de schadelijke uitstoot beperkt. Hoe heb jij het verschil gemeten? Door met ‘n 230/6dsg te rijden en dan met de 345/7dsg? En wat waren de verschillen, dan?

DSG7 is nog sneller en beter bij de les als een DSG6 die soms wel eens durft twijfelen heb ik gemerkt :)
 

philippe bakker

Forumguru
Hoezo hoog in de toeren? Bij normaal accelereren schakelt de dsg in S bij 3.000 toeren. Het laatste stapje van 6 naar 7 zet ik soms manueel en anders gaat ie bij 140 naar de 7. Mocht je iets meer gas geven dan schakelt ie 4.500ts en ga je voor vol dan trekt hij door. Ik ben vanuit Oostenrijk (950km) naar huis gereden en heb (op de file na) alles in de S stand gereden en vond er niets vervelend aan.
Ik heb er maar 6
 
Welk verschil bedoel je dan? Qua prestaties zit er niet zoveel verschil in. Ik heb vooral de indruk dat de nieuwe dsg7, vooral de schadelijke uitstoot beperkt. Hoe heb jij het verschil gemeten? Door met ‘n 230/6dsg te rijden en dan met de 345/7dsg? En wat waren de verschillen, dan?
Schakelsnelheid is bij de DSG7 net iets beter dan bij onze DSG6. Ik denk dat de een DSG7 eigenlijk een versterkte en geoptimaliseerde DSG6 is, ik overweeg DSG optimalisatie en dan zou het eventuele twijfelen en de iet wat tragere schakeltijden opgelost worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Volgende stap in de nabije toekomst is aanpassing daarvan. I.c.m. Chippen :yeehaa:

Zo snel mogelijk doen en vooral niet wachten tot de garantietermijn verlopen is. Rijden met een DSG kan echt een feestje zijn in zowel D als S, maar wel met de juiste software! Standaard is gewoon ronduit slecht, bij mijn Kodiaq erger ik me ook al 10000km rot. Als de motortuning niet snel mogelijk is, dan ga ik om binnenkort alvast de DSG laten aanpassen.
 

philippe bakker

Forumguru
Zo snel mogelijk doen en vooral niet wachten tot de garantietermijn verlopen is. Rijden met een DSG kan echt een feestje zijn in zowel D als S, maar wel met de juiste software! Standaard is gewoon ronduit slecht, bij mijn Kodiaq erger ik me ook al 10000km rot. Als de motortuning niet snel mogelijk is, dan ga ik om binnenkort alvast de DSG laten aanpassen.
Ge kunt er altijd nog rupsbanden op laten leggen he :)
 

Leonneke73

Actief lid
De garantie is al voorbij. Is er een van 3 jaar oud. Twijfel wel wat ik eerst zal doen... velgen of chippen+dsg.
Nu dat ik wat rondgetoerd heb, vind ik de dsg in D gewoon wat onnatuurlijk. Erg co2-gericht zeg maar. S is leuk maar wel redelijk zenuwachtig.

Maar eerst zaterdag naar Antera/Mark. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
De garantie is al voorbij. Is er een van 3 jaar oud. Twijfel wel wat ik eerst zal doen... velgen of chippen+dsg.
Nu dat ik wat rondgetoerd heb, vind ik de dsg in D gewoon wat onnatuurlijk. Erg co2-gericht zeg maar. S is leuk maar wel redelijk zenuwachtig.

Maar eerst zaterdag naar Antera/Mark. :D
Vanwaar ben je ? Want anders altijd welkom om met mijn gechipte es te rijden
 

leon-cupra

Forumguru
De garantie is al voorbij. Is er een van 3 jaar oud. Twijfel wel wat ik eerst zal doen... velgen of chippen+dsg.
Nu dat ik wat rondgetoerd heb, vind ik de dsg in D gewoon wat onnatuurlijk. Erg co2-gericht zeg maar. S is leuk maar wel redelijk zenuwachtig.

Maar eerst zaterdag naar Antera/Mark. :D
toch overduidelijk wat je eerst moet doen: chippen.:jaja:
Wel bij goede tuner gaan : jd engineering, dvx performance, apec, br performance, ...
 

LT83

Forumguru
Voor het verreweg grootste deel van die afstand die cruisend in 7 wordt gereden, maakt het natuurlijk ook helemaal niets uit of hij in S of D staat

Dat dacht ik ook, maar bij mij gaat hij in de S stand niet in de 7. Ook niet als ik hem dan wil "flipperen", dcc in Dynamic, gaat de bak dus in S en heb je maar 6 versnellingen. Overigens loopt hij in de 6 al wel 300km/h maar dat terzijde ;)
 

MaxN

Donateur
Volgens mij rijden de meeste auto's sinds de 6-bak periode harder in de een na hoogste versnelling.
De hoogste versnelling wordt vaak als 'overdrive' ingezet.
Dus lagere toeren bij 120-130 km/h.
Geen idee of dat met de DSG6 in de RS ook zo is, maar de DSG7 in onze S2C liep ook harder in de 6 dan de 7.
 
Bovenaan Onderaan