Stoelen in de octavia 3(combi)

Rooverz

Actief lid
Vraag me namelijk af of ik de vulling van de dynamic stoel om kan zetten voor mijn huidige stoelen
 
Laatst bewerkt:

innocenti

Forumguru
Techpakket is toch de style stoelen maar met alcantara bekleding?

Als je voor comfort kies, ga voor de Dynamic stoelen. Zitten véél beter.
Dat vind jij. Ik heb binnen 1 uur pijn in mn rug met de Dynamic stoelen. Met mijn Style business met leer/alcantara na 30000km nog geen last gehad. Advies: lang genoeg proefzitten. Ik heb een 3uur testrit besproken met mn dealer om de juiste stoel te kunnen kiezen.
 

Rooverz

Actief lid
Dat vind jij. Ik heb binnen 1 uur pijn in mn rug met de Dynamic stoelen. Met mijn Style business met leer/alcantara na 30000km nog geen last gehad. Advies: lang genoeg proefzitten. Ik heb een 3uur testrit besproken met mn dealer om de juiste stoel te kunnen kiezen.
Hoi, zou jij eens willen voelen of jouw stoelen ook dat wafel foam hebben zoals ik hierboven op de foto heb laten zien?
 

dirk27

Forumguru
Even een update over mijn ervaringen met de Ambition stoelen: ik heb nu bijna 3 jaar met de auto gereden en zit aan 102.000 km. Daarvoor had ik bijna 100.000 km in een Volvo C30 gereden en 40.000 km in een V50.

Ik weeg 73 kg en ben normaal gebouwd.

Mijn mening is dat de stoelen gewoon degelijk zijn zonder meer, niet opmerkelijk maar ook niet slecht. Als ik 500 km heb gereden op een dag, dan stap ik uit zonder pijn. Ik ben niet vermoeid en ik voel me ook niet gebroken. Dus kan het niet anders dat het de wagen goede stoelen heeft, een goede klimaatregeling en goed comfort.

Wel zou ik voor de volgende auto meer steun willen stoelen die je meer 'duwen', ik wil meer voeling met de auto. Want nu is het gesteld op comfort terwijl ik graag actiever betrokken ben.
 

Rooverz

Actief lid
Even een update over mijn ervaringen met de Ambition stoelen: ik heb nu bijna 3 jaar met de auto gereden en zit aan 102.000 km. Daarvoor had ik bijna 100.000 km in een Volvo C30 gereden en 40.000 km in een V50.

Ik weeg 73 kg en ben normaal gebouwd.

Mijn mening is dat de stoelen gewoon degelijk zijn zonder meer, niet opmerkelijk maar ook niet slecht. Als ik 500 km heb gereden op een dag, dan stap ik uit zonder pijn. Ik ben niet vermoeid en ik voel me ook niet gebroken. Dus kan het niet anders dat het de wagen goede stoelen heeft, een goede klimaatregeling en goed comfort.

Wel zou ik voor de volgende auto meer steun willen stoelen die je meer 'duwen', ik wil meer voeling met de auto. Want nu is het gesteld op comfort terwijl ik graag actiever betrokken ben.
Hoi Dirk, goed om te horen dat je stoelen uit de Ambition je bevallen. Weet jij of dit toevallig ook de stoelen zijn met dat wafel schuim? Want ik heb gelezen dat er in de "oudere" octavias Ambition series andere stoelen zaten. Bijgaand een foto van het foam uit de huidige O3FL met het wafel patroon. Ik kan dit voelen door op de stoel zelf stevig met mijn hand/vingertoppen over de stoel te wrijven. 20171230_115522.jpg
 

dirk27

Forumguru
Nu je het zegt en ik gevoeld heb, is dat inderdaad wafelschuim dat er bij mij inzit. De auto is van april 2015.
 

Trevsk

Nieuw lid
Nu ik een ASS stoel heb laten plaatsen in de Octavia weet ik pas echt hoe beroerd de standaard stoelen zijn. Nu ben ik wat groter dan gemiddeld, maar die wafelijzer zittingen zijn voor elke lengte een probleem.
 

Rooverz

Actief lid
Nu ik een ASS stoel heb laten plaatsen in de Octavia weet ik pas echt hoe beroerd de standaard stoelen zijn. Nu ben ik wat groter dan gemiddeld, maar die wafelijzer zittingen zijn voor elke lengte een probleem.
Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die de standaard stoel hebben laten aanpassen en hun ervaringen daarbij. In ieder geval fijn dat de ass stoel je bevalt!
 

Emiel2209

Actief lid
Nu ik een ASS stoel heb laten plaatsen in de Octavia weet ik pas echt hoe beroerd de standaard stoelen zijn. Nu ben ik wat groter dan gemiddeld, maar die wafelijzer zittingen zijn voor elke lengte een probleem.

Ik vind de Style Business-stoel perfect zitten! Dus niet voor iedereen een probleem hoor...
 

Rooverz

Actief lid
Ik vind de Style Business-stoel perfect zitten! Dus niet voor iedereen een probleem hoor...
Emiel, wil jij voor mij eens voelen of daar ook dat wafel patroon schuim in zit? En wat is het verschil dan met de style business stoel en de standaard stoel?
 

Emiel2209

Actief lid
Emiel, wil jij voor mij eens voelen of daar ook dat wafel patroon schuim in zit? En wat is het verschil dan met de style business stoel en de standaard stoel?

Mijn auto komt over twee weken. Als ik voor die tijd nog in mijn vaders octavia zit dan zal ik even voelen. Anders nog even geduld.
 

dirk27

Forumguru
Ik was laatst bij de Skoda verdeler en heb een Octavia Ambition gezien en ook gebladerd door de folder. Sinds de facelift zijn deze stoelen wel iets beter vergeleken met mijn stoelen. Bovendien hebben de voorste stoelen nu standaard een verstelbare lendensteun en zijn ze beiden in hoogte verstelbaard.

Voor de facelift zat er geen lendenverstelling op en was enkel de bestuurderszetel in hoogte te regelen.

Zeker een vooruitgang want een hardere lendensteun mis ik dus wel in mijn huidige! Positief dus voor mensen die een Ambition bestellen, wat de meesten zullen zijn.

Want zeg nu zelf.. als je al in de markt bent voor een Octavia Style dan ben je maar 3.000 euro verwijderd van een vergelijkbare Superb Style in België (bedankt d'Ieteren)!
 

Rooverz

Actief lid
Ik zal binnenkort een update plaatsen over mijn zoektocht naar alle verschillen tussen de stoelen in de OC3FL, Ambition en style uitvoering (oftewel: stof,stof/leder, leder alcantara). Alleen de sportstoelen zijn echt compleet anders (oa langere zit).

Kort samengevat, in alle uitvoeringen zit dezelfde foam padding (wafel padding) , echter is deze bij alle uitvoeringen, anders dan de stoffen variant, niet voelbaar. Dit komt omdat in alle andere stoelhoezen een dikkere voering zit waardoor de wafel padding niet voelbaar is.

Ik heb alle part nummers uitgezocht en oa contact gehad met een oem verkoper in Tsjechië hierover die eea in etka heeft nagekeken.

Ik heb mijn huidige stoelen laten aanpassen door een autobekleder en zal binnenkort mijn positieve ervaringen vermelden!
 

widojo

Actief lid
Misschien een rare gedachte, maar zou de stoelverwarming voor een ander "zit gevoel" kunnen zorgen? Dit verklaart dan gelijk waarom de EBL en Style bestuurders minder klachten (lijken) te hebben.
 

Rooverz

Actief lid
Misschien een rare gedachte, maar zou de stoelverwarming voor een ander "zit gevoel" kunnen zorgen? Dit verklaart dan gelijk waarom de EBL en Style bestuurders minder klachten (lijken) te hebben.
Nope, kijk maar naar de bijgevoegde foto. 20171230_115450.jpg
 

widojo

Actief lid
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik snap dat de zitting dezelfde is maar werd getriggerd door jouw zin "Dit komt omdat in alle andere stoelhoezen een dikkere voering zit waardoor de wafel padding niet voelbaar is."
Ik neem aan dat de stoelverwarming bijdraagt aan een dikkere voering en stevigheid.
 
Bovenaan Onderaan