Draadloos opladen

Mill88

Forumguru
In een zoektocht om mijn telefoon draadloos te kunnen/willen opladen in mijn Octavia kwam ik onderstaand product tegen.

http://inbay.systems/en/wireless-charging-skoda-2/

Lijkt mij een zeer mooie oplossing die eenvoudig zelf de plaatsen is.
Echter leverbaar vanaf 02/2018, en helaas staan er ook (nog) geen prijzen op de site.

Ik denk laat ik het even delen want misschien zijn er meerdere mensen op zoek naar zo’n oplossing:D

skodasuperb94

Forumguru
wat er niet uit naar voren komt, is met welk techniek het laad proces werkt Qi 1 of Qi 1.2.
Mijn telefoon (S4 active) heeft er een otterbox rond zitten (voor het betere gooi en smijt werk) en daar door al te dik om draadloos (met Qi 1) op te laden, welke max 3/4 mm aan kan.
Qi 1.2 kan al zeker op een centimeter afstand werken, dus dat zou dan mooi zijn.
Maar zoals gezegd, kan het nergens uit ophalen.

innocenti

Forumguru
Mijn Octavia heeft dat standaard op die plek. Is dat alleen een standaard geweest op een Style business? Werkt goed, ook met een spigen hoesje om mijn Samsung S7.

Jasper-RS

Forumguru
Mijn Octavia heeft dat standaard op die plek. Is dat alleen een standaard geweest op een Style business? Werkt goed, ook met een spigen hoesje om mijn Samsung S7.

Volgensmij vanaf modeljaar 2015 of 2016. Op mijn 2014 zit geen draadloosladen in de telefoonbox.

Rofffel

Forumguru
Bij mijn o3 staat op die plek ook een afbeelding van een telefoon. Ik heb een HTC en een Iphone 6+ maar die kunnen niet contactloos opladen. Is dit dan wel of geen draadloos opladen?

Mill88

Forumguru
In de bak in mijn O3 staat inderdaad ook een telefoon, alleen geeft de handleiding aan dat het een antenneversterker is voor als je de telefoon in de bak legt

Jasper-RS

Forumguru
In de bak in mijn O3 staat inderdaad ook een telefoon, alleen geeft de handleiding aan dat het een antenneversterker is voor als je de telefoon in de bak legt

Klopt heb ik ook. Helaas laad deze mijn iPhone X niet op. Dus geen draadloos laden haha

Rallye

Forumguru

Dus je hebt drie versies van het bakje:
- zonder laden en zonder rSAP (het bluetoothprotocol dat je telefoon via de antenne van de auto laat lopen);
- met rSAP maar zonder laden; en
- met rSAP en laden.

Mill88

Forumguru
Dus je hebt drie versies van het bakje:
- zonder laden en zonder rSAP (het bluetoothprotocol dat je telefoon via de antenne van de auto laat lopen);
- met rSAP maar zonder laden; en
- met rSAP en laden.

Ja inderdaad, in mijn bakje staat een telefoon afgbebeeld waarbij je 3 van die cirkels ziet rond de antenne...wat dus zal betekenen dat het bereik van de telefoon versterkt zal worden.
Wat @Jasper-RS ook zegt is dat de draadloze oplaadfunctie geleverd is vanaf 2015/2016.

Ik gok dat ik de bak deze week binnen krijg dus zal dan mijn bevindingen delen:D

Ben benieuwd. Zag het teken ook staan in de O3 die ik vrijdag gekocht heb. Ik dacht in eerste instantie aan draadloos opladen maar de gebruikshandleiding zegt dat het een antenneversterkende functie heeft.
Toch wordt er gebruik gemaakt van een inductieveld waar ook draadloze opladers gebruik van maken.
Helaas zelf nog geen telefoon die draadloos kan opladen maar zal het zeker eens gaan testen zodra ik mijn auto krijg.

Tot die tijd hier maar even meelezen. ;)

Mill88

Forumguru
Gisteren de bak binnengekregen en vanmiddag gemonteerd.
Er zit een zeer uitgebreide handleiding bij en uiteindelijk het geheel in 45 minuten kunnen monteren.

De bak wordt voorzien van een geschakelde 12V dus geen zorgen dat de accu leeg getrokken gaat worden.

20180202_181855.jpg

Rooverz

Actief lid
Gisteren de bak binnengekregen en vanmiddag gemonteerd.
Er zit een zeer uitgebreide handleiding bij en uiteindelijk het geheel in 45 minuten kunnen monteren.

De bak wordt voorzien van een geschakelde 12V dus geen zorgen dat de accu leeg getrokken gaat worden.

Bekijk bijlage 64836
Ziet er netjes uit! Is het opbergvakje kleiner geworden? En waar heb je hem besteld?

Mill88

Forumguru
Ziet er netjes uit! Is het opbergvakje kleiner geworden? En waar heb je hem besteld?

Dankje! Het opbergvakje is niet kleiner geworden, je vervangt de onderkant van de bestaande bak door de nieuwe.
Als je op "bak" klikt in mijn post hierboven kom je bij de desbetreffende site uit.

Bovenaan Onderaan