Zou enorm gewaardeerd worden als iemand een duwtje in de goede richting kan geven

Mr_Margucci

Actief lid
Zoals bij de meet en greet aangegeven nieuw hier.. sinds een paar dagen trotse eigenaar van een fabia uit 2010 greenline.

Als je dan ook van een 106 diesel uit 1998 komt dan is het alsof je in een rolls royce gaat rijden maar goed dat terzijde.

Wil graag een aantal dingen aanpassen en tips/tricks worden zoals in de titel aangegeven zeer gewaardeerd.

● vervangen van drl lampjes voor led variant ( liefst natuurlijk zonder storing )
●rood spuiten van trommelremmen en remklauwen ( dat roestige tjah je moet er maar van houden.. )
●vcds aanpassingen in omgeving Amsterdam, maar kan ook in zuidlimburg omgeving heerlen ( heb alneen kijkje genomen in de ledenlijst maar zag niemand uit A'dam )
●vraag me af of iemand ervaring heeft met spuiten van de grill zou em het liefst zwart glimmend willen.
●xenon laten inbouwen
● ik kwam een filmpje van iemand tegen op youtube die coming home leaving home werkend heeft gekregen vraag me af of iemand hier ook ervaring mee heeft. Kon uit de reacties halen dat hij een licht module heeft geplaatst ( mijn duits is nie xo sterk ik plaats zo wel een link.)
●navigatie wil ik het liefst updaten en weet serieus niet waar im moet beginnen zoeken omdat mijne echt gedateerd is.

Ik lees vaak "leuke zoekfunctie rechtsboven voor je maak er gebruik van" geloof me heb afgelopen dagen de forum vaak gelezen maar veel zaken zijn me nog niet duidelijk.

Alvast bedankt !!
 

turboturbo

Forumguru
Voor VAGcom / VCDS hulp ben ik tot nog toe altijd naar forumlid Yuxel gegaan in Haarlem.... Dus dat duwtje kan ik je wel geven :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
@Mr_Margucci Ik zie alleen een filmpje, geen link met informatie. Je kunt inderdaad een extra module kopen, maar in veel gevallen (afhankelijk van uitvoering/modeljaar) kan dit met alleen VCDS, en heb je voor CH/LH geen aparte hardware nodig.

Wat Ledlampjes betreft: je moet sowieso voor alle buitenverlichting dan een canbusversie hebben (die hebben een extra weerstand waardoor er meer stroom loopt dan bij een 'kale' led, waardoor je geen storing krijgt als het goed is. Nu zit er in die canbus-led's nog wel verschil: soms geeft zo'n canbus led toch een storingsmelding ('lampje kapot'), maar een identiek exemplaar van hetzelfde merk en type geeft soms geen storing. (dit is dus zeer gevoelig en moeilijk te voorspellen).

Plaatsgenoot @turboturbo is volgens mij een paar keer bij @Yuxel in Haarlem geweest voor VCDS aanpassingen.

Edit: na het plaatsen zie ik ineens zijn reactie hierboven verschijnen (forum is wat traag).
 

Mr_Margucci

Actief lid
@turboturbo Thnx! Ik zal hem eens benaderen indd haarlem is niet ver weg he. @Cordoba heb jij aanraders welke module ik kan kopen voor ch lh functie ? Dan zou ik die eventueel achteraf met yuxel kunnen fixen toch.

Wat je zegt over die led lampjes was mij bekend indd alleen waar ik van opkeek is dat ik toch las dat er mensen zijn die dat soort led lampen kochten en alsnog een storing kregen vandaar dat ik het vroeg waar jullie ervaring mee hebben wat zoiezo storingvrij is.
 

Mr_Margucci

Actief lid
Thnx edk voor de link maar is er niet een verschil tussen zo een licht sensor en die modulewaar in dat filmpje over word gesproken want heb indd al veel gelezen over inbouwen van een nieuwe schakelaar met auto stand enz. Maar dan is het mij blijkbaar niet helemaal duidelijk.
 

EdK

Forumguru
Denk dat je even met de topicstarter daar moet praten.
Hij is om de zoveel tijd zeker online en heeft zelf de fabia als jij gehad.
En heeft het tot de treure uitgezocht.
En woont in die polderstad vlak bij A'dam en heeft ook VCDS.
Kunt ook nog ff bij downloads kijken daar, meen dat hij daar ook nog een how to heeft gepost..

derhalve kan ik je dan ook geen nuttig antwoord geven op je in post 7 , zou alleen maar gissen zijn voor mij.
 

Cordoba

Forumguru
Er is een methode om het met OEM spullen te doen, zoals in de link die EdK heeft gegeven, maar ik weet dat er ook kleine electronicabedrijfjes zijn, die zelf een module in elkaar knutselen, die je dan tussen de bestaande bedrading inplugt, en die een eigen lichtsensor hebben die je dan ergens nog moet plaatsen in de auto.
Die laatste methode is vooral bedoeld voor auto's waar het niet met de originele spullen kan (dus eigenlijk vooral auto's uit de vorige eeuw).
 

TinusPlotseling

Senior Member
In mijn vorige auto(ook een fabia greenline) had ik een setje Einzellmann xenon lampen, bevielen erg goed en ik geloof €180 voor een setje. Drl had ik toen ledjes van xenonlamp erin gezet. Ook meteen mist en sradslicht voor led vervangen. Fotos staan nog wel op het forum. Succes @Mr_Margucci
 
Bovenaan Onderaan