Acculampje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominica

Nieuw lid
Wanneer het wat kouder is (onder de 5 graden) en ik rij weg met mijn fabia combi, dan gaat het lampje van de accu aan/uit.
Je hoort ook een relais omschakelen. De garage heeft al een accutest gedaan maar niets gevonden.

Volgens ons heeft het ook niets met de accu te maken, de auto rijdt gewoon goed en dat het lampje aan en uit springt heeft geen invloed op de prestaties van de auto. Dus extra gas geven of andere acties heeft geen enkele invloed op het wel/niet branden van het lampje.

Na een ritje van ca. 5 a 10 minuten is het ook over. En hij doet het niet altijd, er is niet echt een pijl op te trekken. Dat maakt het natuurlijk voor ons (en anderen) een wazig probleem.

Wij denken zelf dat het dus gewoon een relais is die niet (meer) goed is, die het lampje aanstuurt.

Komt dit iemand bekend voor?

purk

Senior Member
dit kan wel eens te maken hebben met de dynamo, er zijn types die storing geven beneden de 5 graden. Hier is een mededeling van geloof ik. het heeft iets te maken met statische spanning, dynamo in combi met riem waardoor de dynamo niet bekrachtigt wordt.

katjang

Nieuw lid
dit kan wel eens te maken hebben met de dynamo, er zijn types die storing geven beneden de 5 graden. Hier is een mededeling van geloof ik. het heeft iets te maken met statische spanning, dynamo in combi met riem waardoor de dynamo niet bekrachtigt wordt.
waar kun je die mededeling vinden dan.

Gieliovd

Forumguru
waar kun je die mededeling vinden dan.
In de vakbladen gezien beste Purk een autotechnicus is!

Er komen heel vaak mededelingen vanuit de fabrikant naar de dealers zodat ze daarop kunnen inspelen met preventieve vervanging, snelle opsporing etc.

Dominica

Nieuw lid
Nee, dit is blijkbaar niet bekend bij onze dealer. Die heeft het nl. een eerste keer niet kunnen oplossen en deed een accutest. Volgende week nieuwe poging. Andere skodakenner bestrijdt dat het aan de dynamo ligt, omdat je inderdaad echt een relais hoort 'klik-klakken'.

Dominica

Nieuw lid
helaas, probleem is nog niet opgelost. Auto is naar de garage geweest, men kon niets ontdekken. Duh... dat lampje knippert niet consequent. Dat is het hem nu juist. Vanmorgen deed ie het weer uitgebreid, erg frustrerend. Iets zit niet goed maar wat. Iemand nog suggesties? Graag!

katjang

Nieuw lid
helaas, probleem is nog niet opgelost. Auto is naar de garage geweest, men kon niets ontdekken. Duh... dat lampje knippert niet consequent. Dat is het hem nu juist. Vanmorgen deed ie het weer uitgebreid, erg frustrerend. Iets zit niet goed maar wat. Iemand nog suggesties? Graag!
erg vervelend he nee weet geen oplossing wij hebben hetzelfde probleem gehad maar na een nieuwe accu was weer alles oke tot nu toe .succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan