Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad Echt zaaaaaalig! (Rijden er hier een paar rond)
mijn broer heeft een R variant. Toen hij zijn wagen in het begin had, verbaasde het hem steeds waarom iedereen steeds naar hem keek, tot ik eens in zijn wagen mocht rijden en hij een filmpje maakte van zijn wagen. Toen viel zijn frank :D
Binnenin wel redelijk gedempt maar je hoort nog redelijk de "plofjes" maar het raam een beetje open en zwaar genieten :D
Je waant je zowaar in een WRC-wagen.
 

dirkie996

Forumguru
Tuner111 gij met uw connecties bij Skoda kan je zo niks regelen voor de RS rijders hier? Want we zijn toch potentiële nieuwe kopers he
Wat heet connecties? De plaatselijke dealer? Veel meer dan vragen bij d'Ieteren, kan die ook niet en of de invoerder daarvan wakker ligt? Denk het niet:nono:
 

dirkie996

Forumguru
Alee gij hij mocht op kosten van Skoda naar het autosalon v parijs
Amai, dat is de eerste keer dat ik daarvan hoor. Bij onze dealer, waar we al 4 nieuwe Skoda's kochten, kon ik wel m'n RS bestellen, vóór die officieel te bestellen was. Maar dit kwam eerder door de inspanningen v/d dealer, dan van de invoerder.
 

MarcRS

Lid
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum.
Heb 1,5 maand geleden een zilvergrijze Octavia RS Combi 2.0 DSG uit 2016 gekocht en die bevalt prima. Nu zitten er de mooie zwarte 19" wielen op met 225mm banden, die plakken prima op de weg in de huidige omstandigheden.
Ik zoek op korte termijn winterbanden + wielen. Hoe hebben jullie dit opgelost? Welke winterband+wielcombinatie past en bevalt het best onder een RS?
Ben benieuwd naar de tips en ervaringen.

Groet,
MarcRS
 

Rallye

Forumguru
Voor het mooie moet je niet kleiner gaan dan 18". Ik heb gekozen voor originele 18" Gemini-velgen als winterwielen. Banden in de originele maat.
 

Tuner111

Forumguru
@philippe bakker en de rest ;)

ik heb eens mijn licht gaan opsteken ivm met de testrit van de RS245..

Je kan deze gaan doen, wel moet je een offerte laten maken en dan via je dealer een testrit aanvragen. ik groep laten ze het niet toe ivm een verzekerings probleem dan ofzo ;)
 

vleier

Forumguru
Beste mede-leden en RS liefhebbers gisteren afscheid genomen van de RS230. Vandaag verwelkomen we dan met groot plezier onze andere bolide, een A6 3.0 tfsi Stronic quattro. Het was een leuke tijd met de RS maar we hadden de buitenkans deze A6 te kopen voor een mooie prijs

hoe lang heb je de rs gehad dan?
 

cerdo

Actief lid
Van verleden jaar in mei hadden we onze RS. Het is de wagen van een klant van ons die plots overleden is en de vrouw vind het een te grote wagen en ik deed een bod en een paar dagen later belde ze terug dat ze tevreden was met het bod. De wagen is 9maand oud met een 5800km op de teller.
 

B.Stuurder

Forumguru
@cerdo je hebt in de Audi in elk geval grip. Mijn banden raken een beetje op (20K km) en een beetje vlot wegrijden begint een drama in vier delen te worden.:(
Aan de ene kant maakt dat, dat het rijden écht Rijden is, waar met 4wd het wellicht een beetje weinig opwindend is, aan de andere kant is het soms ook wel irritant.
 
Bovenaan Onderaan