Trekhaak - parkeersensoren

Monteurtje

Forumguru
@fabtdi Nee, TSC wordt niet standaard geactiveerd. Deels onwetendheid, wordt niet gecommuniceerd over de mogelijkheid.
Ik weet hoe het moet omdat ik het hier op forum gelezen heb.

Sinds de Superb de mogelijkheid heeft om echt af fabriek een trekhaak te bestellen, heb ik een keer gekeken of dat aan staat. Maar dat is af fabriek zelfs niet het geval. Dan is TSC nog steeds niet geactiveerd.

andrehj

Forumguru
Af fabriek ook niet? Dat is wel heel bijzonder. Vooral omdat deze tekst in het instructieboekje staat:

Aanhangwagenstabilisator (TSA)
Lees en bekijk eerst op bladzijde 147.
De TSA helpt bij het stabiliseren van de combinatie in situaties waarin de aanhangwagen en vervolgens de gehele combinatie begint te slingeren. De TSA remt de afzonderlijke wielen van de trekkende wagen af, om de slingerbeweging van de gehele combinatie te verminderen. Voor een correcte werking van de TSA-functie dient aan de volgende voorwaarden te worden voldaan.
  • De trekhaak is af fabriek gemonteerd of aangeschaft uit het originele
  • ŠKODA accessoireprogramma.
  • De aanhangwagen is via het stopcontact voor de aanhangwagen elektrisch
  • met de trekkende wagen verbonden.
  • De ASR is geactiveerd .
  • De snelheid moet hoger zijn dan circa 60 km/h.
Meer informatie » pagina 191, Trekhaak en aanhangwagen.​

fabtdi

Lid
Dan moet ik maar eens een bezoek gaan brengen aan de dealer of op zoek naar iemand die voor mij het TSA kan aanzetten. In elk geval bedankt voor de reacties :thumbsup:

Brebelco

Actief lid
Hulp gevraagd..

Al een hele week rij ik rond met een trekhaak die de sensoren niet detecteren.

Plotseling zien de sensoren de trekhaak wel en gaan ze constant af ookal staat er geen rek of dergelijke op.

Hoe kan dat nu?
Het enige dat ik heb gedaan is naar de carwash geweest...

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou de sensoren nog even nawrijven met een schoon doekje. Wellicht zit daar iets van een modderspat op of zo...

Brightstar1981

Forumguru
Dag Skoda liefhebbers,
Ik durfde geen nieuw topic starten ivm parkeersensoren:dankje:
Het zit zo.
Sinds afgelopen weekend werken mijn parkeersensoren niet meer op mijn superb3.
Ook als ik de versnellingspook in achteruit zet gaat er niet veranderen op mijn scherm Qua hindernissen etc..
Opgelet ik heb enkel parkeersensors achteraan zonder camera..
Ik heb deze ochtend de wagen volledig gereset en zelfs terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Echter zonder resultaat.
Kan iemand mij helpen aub ?
:arghh::thumbsup:

Dat probleem dat de sensoren het trekhaak zien heb ik ook. Ze kijken echt heel erg precies achter de auto. Bij mij is het voldoende om ze weer even fysiek op de bumper naar buiten te drukken of na te poetsen zoals reeds werd aangegeven. En anders toch even de afneembare haak eraf....

Brightstar1981

Forumguru
Dat probleem dat de sensoren het trekhaak zien heb ik ook. Ze kijken echt heel erg precies achter de auto. Bij mij is het voldoende om ze weer even fysiek op de bumper naar buiten te drukken of na te poetsen zoals reeds werd aangegeven. En anders toch even de afneembare haak eraf....

Ik heb geen trekhaak:nono:

Oh sorry, eigenlijke topic is met trekhaak.

Kun je jouw parkeersensoren ook niet activeren met de knop bij versnellingsknop terwijl de auto in stilstand staat? Zo niet, dan ben ik bang dat het een dealer bezoekje zal moeten worden.

Canon-Eye

Forumguru
Kun je jouw parkeersensoren ook niet activeren met de knop bij versnellingsknop terwijl de auto in stilstand staat?
Zo'n knop is er alléén om de sensoren aan de voorkant in te schakelen, indien aanwezig. Had ik op m'n voorgaande O2c wel, op de Fabia nu niet.
De sensoren achter moeten ingeschakeld worden met de achteruitversnelling.

reinierh

Senior Member
Zo'n knop is er alléén om de sensoren aan de voorkant in te schakelen, indien aanwezig. Had ik op m'n voorgaande O2c wel, op de Fabia nu niet.
De sensoren achter moeten ingeschakeld worden met de achteruitversnelling.
In de superb3 (dit forum) werkt de knop ook op de achter sensoren (en camera). Perfect om af en toe eens te gluren als je stil staat.

leon-cupra

Forumguru
Sinds vandaag onze S3 op de oprit en idd geen knop om de sensoren te activeren. (Camera, maar geen sensoren vanvoor)

wel probleempje, krijg het "gebiep" niet aan. Zie wel het icoontje om aan|af te zetten wanneer ik hem in achteruit zet,maar het reageert niet. In de menu onder rijhulpsystemen zou het geluid moeten aanstaan.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? (Handleiding reeds geraadpleegd)

Bovenaan Onderaan