Skoda hybrid?

TL@

Forumguru
Dit schijnt de smart ook te doen
Als je remt en je rijdt langzamer dan 8 km/u dan slaat de motor af
Toch lijkt me dat knap waardeloos als je in de file rijd

VW had dit al op de Golf II, was geen succes toen.

Ten tijde van de Golf II was VW nog echt vooruitstrevend (Stop-and-go, de eeste SUV op basis van een middenklasser)
Nu durven ze niet meer vernieuwen, jammer.

Desperado

Forumguru
Helaas niet de schoonste.....en dat is nou net waar die Bakellende en die draaikont en de rest van die graaiers naar kijken.

LenK

Forumguru
Vandaag in het nieuws: 3 van de 5 schoonste auto's zijn diesels.
Volgens mij allemaal VAG diesels. Skoda staat er ook bij met de Fab Greenline.
Dus hoe noodzakelijk/gewenst is zo'n hybride nog, want die productie van die dingen is veel milieubelastender dan van diesels.

Wullum

Actief lid
Da's dus politieke perceptie: een hybryde kan op elektriek rijden, maakt dan nauwelijks geluid en is "dus schoon", een diesel maakt meer lawaai en ingeval van geen roetfilter komt er "vieze walm" uit en is "dus vuil en milieubelastend", en voila je hebt een goede reden voor extra belasting onder het mom "vervuiler betaalt". Productie en verwerking achteraf doen er nu even niet toe, daarvoor hebben de fabrikanten teveel lobby invloed (werkgelegenheid, nationale prestige in sommige landen.....)

Gieliovd

Forumguru
De kogel is door de kerk hoorde ik, per 2018 geen BPM meer en de kilometerheffing wordt ingevoerd. Min. Eurlings moet de kastjes gaan betalen voor in de auto's.

Scheelt toch al snel 15.000 euro op een wagen van 40.000 euro. Kun je flink wat belasting voor betalen, tenzij het 1 euro per kilometer wordt :)

Hybride is en blijft een discussiepunt. Nu een beetje schoner, maar voor en na dat hij op de weg is gekomen is het een smerig kreng.

Ik ruik weer iets over Prius-Hummer.

Verder vroeg ik mij ook altijd al af hoe dat stop/go zal zijn in praktijk. De hele tijd die motor af hebben slaan. Sta je voor in de file, motor uit, lamp groen, voet van de rem, startmotor, motor aanslaan, koppelen, lamp rood.

Fabia

† In Memoriam
Maar voordat het 2018 kan er nog een hoop gebeuren dus ik zou maar niet al te veel vertrouwen in hebben. Zie kwartje Kok.

Bovenaan Onderaan