K&N Luchtfilter voor een SuperB 3

Hallo,

Ik hoop dat ik niet slecht gezocht heb binnen dit forum, maar ik heb afgelopen maand 'helaas' mijn oude trouwe O2 met 251.000km op de teller van de hand gedaan voor een SuperB 3 (2015/06).

In mijn O2 had ik een K&N luchtfilter waar ik erg tevreden mee was, dus zat ik te kijken naar een dergelijke filter voor de SuperB 3. Veel verschillende sites bezocht, veel verschillende maten gelezen, dus dan maar zelf ff het lucht filter gaan meten. 292X177X70 is wat er nu in zit, maar die bestaat niet binnen het K&N portfolio.
Met name de 70mm hoogte is niet die bij K&N schijnt te bestaan, het is allemaal 30/32 mm.
Of werken de K&N lucht filters zo anders dat je met de helf hoogte hetzelfde effect krijgt?

Mijn vraag daarom:
- heeft iemand al ervaring met een K&N luchtfilter voor een SuperB 3?
- zo ja, wat is het typenummer van dit K&N luchtfilter?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Eneh.... wat een mega auto is een SuperB zeg.
Hopelijk ga ik er weer vele zorgeloze km's mee rijden, maar voor nu is het heerlijk om in deze techniek te mogen/kunnen rijden.

Met vriendelijke groet,

The Bossie

Rallye

Forumguru
Bij de importeu Efka kun je een passend filter voor je auto zoeken, zie https://www.efkaimport.nl/KN_assortiment/index.php

Je geeft overigens niet aan wat voor filter je wilt (57i of vervangingsfilter, uit je meetgegegevens denk ik dat het om een vervangingsfilter gaat) noch wat voor motor je in de Superb hebt. Dat maakt het wat moeilijk voor anderen om je te helpen.....

Gaat idd om een vervangingsfilter voor een SuperB diesel 2.0 140pk.

Volgens de site zou ik de 33-2865 moeten hebben, maar die maat komt niet overeen met wat ik gemeten heb.
De 33-3005 komt qua maat beter in de buurt maar is 30 mm hoog ipv 70mm wat er nu in zit.
Misschien dat K&N filters niet zo hoog hoeven te zijn.

Of is het de bedoeling dat je voor de SuperB 3 een geheel nieuw setje 57S-9501 moet monteren?

Ben ook nieuwsgierig of iemand een K&N vervangingsfilter in combi met zijn/haar SuperB 3 in gebruik heeft.

Uiteraard dank voor de info.

Antera

Donateur
Helaas kan ik weinig meekijken voor je bij me leverancier aangezien ik geen motorinhoud zie :-)

Antera

Donateur
oops
Gaat idd om een vervangingsfilter voor een SuperB diesel 2.0 140pk.

Volgens de site zou ik de 33-2865 moeten hebben, maar die maat komt niet overeen met wat ik gemeten heb.
De 33-3005 komt qua maat beter in de buurt maar is 30 mm hoog ipv 70mm wat er nu in zit.
Misschien dat K&N filters niet zo hoog hoeven te zijn.

Of is het de bedoeling dat je voor de SuperB 3 een geheel nieuw setje 57S-9501 moet monteren?

Ben ook nieuwsgierig of iemand een K&N vervangingsfilter in combi met zijn/haar SuperB 3 in gebruik heeft.

Uiteraard dank voor de info.

Meet even je filter precies op maar je moet niet naar de hoogte kijken maar alleen naar de afmetingen rondom. aan de hand daarvan kunnen we dan eens kijken

Bovenaan Onderaan