Die Duitser heeft het zelf ook voor elkaar op een Octavia. Zou moeten kunnen dusLijkt mij ook wel wat voor in mijn O3 MY2015 met standaard park assist en achteruitrijcamera. Ben benieuwd of dat ook werkend te krijgen is voor max 150,-. Maar hoe kom ik aan de upgrade camera en pla?
Keurig prijs, ook! Mijn schadehersteller kreeg een factuur van €305,- ex de BTW voor alleen een camera ...Er moet een andere camera en andere pla 3.0 worden ingebouwd. Nog geen 5 min werk en deze onderdelen zijn te vinden voor zo'n 120-150 euro.
Hi Matze,Hello,
I'm the German Guy from Kevelaer.
Sorry i can't speak Dutch. But English or German is Possible.
I can do that for you.
We have to Change the Camera and the PLA Unit.
Then you can Code it.
Hi Matze,
Thanks for joining.
Since I am interested to get this done and live nearby our House coder @Antera
Would you be so kind to share the part numbers for the PLA3.0 module latest version on the superb 3v and the new camera?
Do you know if it is possible to load the old pla3.0 module with the latest firmware so that it can do the trailer assist?
Would be interested to see this working.
Appreciate you taking the time to join this Dutch forum.
OK, dus je gebruikt je spiegelknop als stuur. Leuk bedacht.In je maxi dot zie je de richting van de aanhanger. Deze kun je met behulp van je Spiegel verstel knop manipuleren in een bepaalde richting. De auto doet het verdere stuurwerk.

Ben toch wel nieuwschierig naar die nieuwe mogelijkheden, ik dacht dat de S3 al de PLA3.0 had..Afgelopen zaterdag de trailer assist door matze laten coderen / upgraden. Nieuwe camera erin gezet en die heeft een beduidend grotere hoek. Ook de upgrade van de PLA3.0 laat andere mogelijkheden zien op de mib2.
Enige probleem is dat ik de trailer assist nog niet werkend heb kunnen zien.
Dit bij gebrek aan een aanhanger op dit moment.![]()
Klopt en mijn voiture had reeds de pla3.0 maar om deze functie te laten werken moet de pla3.0 worden voorzien van een update. Tevens moet de camera worden vervangen.Ben toch wel nieuwschierig naar die nieuwe mogelijkheden, ik dacht dat de S3 al de PLA3.0 had..
Nog niet kunnen proberen. Je kunt waarschijnlijk wel de trailer assist zien starten maar hij zal.aardig in de war raken als er gereden gaat worden.Zomaar een vraagje: hoe reageren die trailer assist systemen op het gebruik van een fietsdrager?![]()
Heeft Matze de camera module besteld? en wat waren de kosten (totaal) zit nog te twijfelen. Niet dat ik het vaak ga gebruiken, maar op vakantie is het toch een beetje minder stress als je een stuk achteruit moet rijden.Klopt en mijn voiture had reeds de pla3.0 maar om deze functie te laten werken moet de pla3.0 worden voorzien van een update. Tevens moet de camera worden vervangen.