Trailer assist werkend op Superb 3

Middag

Forumguru
Hij kan alles voor je doen. Misschien goed om Antera met hem in contact te brengen.. oost Nederland kan dan naar kevelaer en t westen naar Antera. Ik kan best z'n whattsapp geven per Pm, maar vind het niet netjes naar Antera om reclame voor een ander te maken (welke geen donateur is).

Middag

Forumguru
Lijkt mij ook wel wat voor in mijn O3 MY2015 met standaard park assist en achteruitrijcamera. Ben benieuwd of dat ook werkend te krijgen is voor max 150,-. Maar hoe kom ik aan de upgrade camera en pla?
Die Duitser heeft het zelf ook voor elkaar op een Octavia. Zou moeten kunnen dus

Tuur71

Senior Member
Lijkt wel interessant. Gaat de communicatie in het Duits of lukt Engels ook? Iigv zou ik zijn contact gegevens wel willen hebben! Je mag me wel een PM sturen als je wilt.

Middag

Forumguru
Ik kan me verstaanbaar maken in het Duits, maar denk dat Engels moet lukken. Het is een jonge gast, die moeten wel Engels spreken

Schep

Forumguru
Leuk dit! Ik heb geen trekhaak, dus heb er niks aan, maar vind het wel een gave retrofit!
Er moet een andere camera en andere pla 3.0 worden ingebouwd. Nog geen 5 min werk en deze onderdelen zijn te vinden voor zo'n 120-150 euro.
Keurig prijs, ook! Mijn schadehersteller kreeg een factuur van €305,- ex de BTW voor alleen een camera ...
Volgens mij moet ik dat circuit van jou ook even in.

paultie

Forumguru
Hello,
I'm the German Guy from Kevelaer.
Sorry i can't speak Dutch. But English or German is Possible.
I can do that for you.
We have to Change the Camera and the PLA Unit.
Then you can Code it.
Hi Matze,
Thanks for joining.
Since I am interested to get this done and live nearby our House coder @Antera
Would you be so kind to share the part numbers for the PLA3.0 module latest version on the superb 3v and the new camera?
Do you know if it is possible to load the old pla3.0 module with the latest firmware so that it can do the trailer assist?

Would be interested to see this working.

Appreciate you taking the time to join this Dutch forum.

MatzeJ

Nieuw lid
Hi Matze,
Thanks for joining.
Since I am interested to get this done and live nearby our House coder @Antera
Would you be so kind to share the part numbers for the PLA3.0 module latest version on the superb 3v and the new camera?
Do you know if it is possible to load the old pla3.0 module with the latest firmware so that it can do the trailer assist?

Would be interested to see this working.

Appreciate you taking the time to join this Dutch forum.

Please send me an PM, so I can give you a lot of information.
i think i only Can do that. But we can write about that.

andrehj

Forumguru
In je maxi dot zie je de richting van de aanhanger. Deze kun je met behulp van je Spiegel verstel knop manipuleren in een bepaalde richting. De auto doet het verdere stuurwerk.
OK, dus je gebruikt je spiegelknop als stuur. Leuk bedacht.

paultie

Forumguru
Heb al uitvoerig contact gehad. Ga volgend weekend denk ik even bij hem langs aangezien hij dan in de buurt is.
In mijn geval waarschijnlijk alleen andere camera en mogelijk een update van de PLA3.0. En dan zou het moeten werken.

Laatst bewerkt:

reinierh

Senior Member
Afgelopen zaterdag de trailer assist door matze laten coderen / upgraden. Nieuwe camera erin gezet en die heeft een beduidend grotere hoek. Ook de upgrade van de PLA3.0 laat andere mogelijkheden zien op de mib2.
Enige probleem is dat ik de trailer assist nog niet werkend heb kunnen zien.
Dit bij gebrek aan een aanhanger op dit moment. :sterretjes::(
Ben toch wel nieuwschierig naar die nieuwe mogelijkheden, ik dacht dat de S3 al de PLA3.0 had..

paultie

Forumguru
Ben toch wel nieuwschierig naar die nieuwe mogelijkheden, ik dacht dat de S3 al de PLA3.0 had..
Klopt en mijn voiture had reeds de pla3.0 maar om deze functie te laten werken moet de pla3.0 worden voorzien van een update. Tevens moet de camera worden vervangen.

paultie

Forumguru
Zomaar een vraagje: hoe reageren die trailer assist systemen op het gebruik van een fietsdrager? :pieker:
Nog niet kunnen proberen. Je kunt waarschijnlijk wel de trailer assist zien starten maar hij zal.aardig in de war raken als er gereden gaat worden.

reinierh

Senior Member
Klopt en mijn voiture had reeds de pla3.0 maar om deze functie te laten werken moet de pla3.0 worden voorzien van een update. Tevens moet de camera worden vervangen.
Heeft Matze de camera module besteld? en wat waren de kosten (totaal) zit nog te twijfelen. Niet dat ik het vaak ga gebruiken, maar op vakantie is het toch een beetje minder stress als je een stuk achteruit moet rijden.

MatzeJ

Nieuw lid
Yes that's it:)
But Camera costs 150 EURO.
140 was a personal Discount from me. Cause I ask for discount.
You can send me an PM or something like that.

MatzeJ

Nieuw lid
I can't order the Camera at my old dealer. He doesn't have it.
So we have to order it at an other dealer.
It cost's 275 Euro. it is much more, but I can't do anything. The Camera needs a special Dataset, and I can't do this self. I've to buy the Camera with this Special Dataset

Bovenaan Onderaan