Interieurdelen in Perlgrau spuiten

Michelv.

Forumguru
In mijn O2 zijn de interieurdelen Perlgrau, nu heb ik een Dashcam gekocht bij Ali die in de plaats komt van de afdekking van de regensensor. Nu is deze dashcam zwart en de regensensorafdekking Perlgrau, en zou hem dus eigenlijk in het Perlgrau willen spuiten.

Dan nu de vraag :itwasntme:, wie kan mij vertellen welke kleurcode verf ik nodig heb?

Met een rondje google kom ik er niet uit.

Dashcam; https://nl.aliexpress.com/item/1920...32441939104.html?spm=2114.13010608.0.0.29H0Ts

DJSmiley

Actief lid
Als ik wat google kom ik 7025 regelmatig tegen. Wordt ook op andere sites genoemd als de RAL kleur voor perlgrau

Misschien bij een betere verfwinkel een staaltje op die kleur laten mengen, of met een kleurenwaaier vergelijken?

Alternatief is om het te laten meten. Best kans dat het iets verkleurd is in de loop vd tijd en nu dus Perlgau+10 jaar is.. Dan krijg je met de originele toch een kleurverschil,en is een niet-officiele (maar beter matchende) kleur een beter idee.

Michelv.

Forumguru
Dat is em niet, die is een stuk donkerder, dan heb je gezocht op kleurnaam ga ik vanuit. Op duits forum kwam ik RAL 8500 tegen maar die kom ik in geen enkele kleurenwaaier tegen.

Zichtbaarheid is op zich niet zo belangrijk, zit grotendeels verstopt achter de achteruitrijspiegel, als het maar enigszins erop lijkt.

Laatste optie is inderdaad afdekking mee naar een verfwinkel ofzo

Niels83

Forumguru
Laten meten is ook niet 100%.

Maar kleuren zijn niet te vergelijken met je computer. Simpel weg omdat die wordt bepaald door de instelling van je beeldscherm.

EdK

Forumguru
Laatste optie is inderdaad afdekking mee naar een verfwinkel ofzo
Auto spuiterij die bv spotrepair doet.
Dat ik mijn spoiler wilde laten spuiten ben ik ook bij een autospuiterij geweest en die hadden kleuren waaiers ...
Alleen al in mijn kleur hadden ze op die waaier al weer 6 verschillende tinten.
Wel dat kom je bij de regionale verfwinkel echt niet tegen

En altijd je kleuren met daglicht bekijken, nooitttt met kunstlicht

Bovenaan Onderaan