Probleem xenon af-fabriek Octavia type 1

Probleem xenon Octavia 1 af fabriek

  • Xenon af fabriek

  • Ontstekingsregelaar


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Goedemorgen,
Ik ben de trotse eigenaar van een geimporteerde Octavia combi TDI 81kw L&K met alle denkbare opties af fabriek.
( elektrische stoel incl geheugen, leer, stuurwielbediening, schuifkanteldak, xenon etc)
Nu heb ik bij de originele xenon verlichting dat m'n rechter koplamp de ene keer wel aan gaat en de andere keer weer niet. Nu heb ik recent een originele ballast geplaatst echter is het probleem niet opgelost.
Kan iemand mij helpen?
In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
 

Bijlagen

  • IMG_4182.JPG
    IMG_4182.JPG
    168,8 KB · Weergaven: 23

Skoda-MAN

Forumguru
Het kan zijn dat de Xenon Lamp zelf het probleem is.
Wissel de lampen eens van links naar rechts.
Als links dan af en toe niet start dan weet je het zeker.
Bedrading controle op verbinding naar massa en voeding 12 v kan nuttig zijn.
 

andrehj

Forumguru
Nu heb ik bij de originele xenon verlichting dat m'n rechter koplamp de ene keer wel aan gaat en de andere keer weer niet. Nu heb ik recent een originele ballast geplaatst echter is het probleem niet opgelost.
Zijn de lampen ooit al eens vervangen? Over het algemeen wordt 100.000 km aangehouden als de levensduur van een Xenonlamp. Daarna neemt de lichtopbrengst zodanig af, dat vervanging echt wel loont.
Kortom: Als de lampen nog origineel zijn, zou ik die eerst maar eens vervangen, dat kan sowieso geen kwaad.
 
Dank voor uw reactie.
Beide voorlampen zijn circa 1 jaar geleden vervangen. Laatste maand zijn de problemen met de rechterkoplamp ontstaan. Linker- en rechterlamp al gewisseld. Probleem rechts bleef helaas aanhouden.
 

Antera

Donateur
Als je probleem blijft aan dezelfde kant als je de lamp verwisselt dan is vermoedelijk de starter die de geest aan het geven is. De lamp zal dan niet het probleem zijn. De starter zit als ik het goed heb achterop de lamp is een los vierkant blokje.
 
Zoals het er nu naar uitziet is het het volgende onderdeel wat tussen de nieuwe xenonlamp en nieuwe ballast zit. Zie foto. Ik laat het weten als het probleem is verholpen. Nu op onderzoek uit waar ik deze kan vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_4190.JPG
    IMG_4190.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 28
  • IMG_4192.JPG
    IMG_4192.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 26
  • IMG_4195.JPG
    IMG_4195.JPG
    1 MB · Weergaven: 26
  • IMG_4196.JPG
    IMG_4196.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 27
Bovenaan Onderaan