Motoren Superb II (autoweek info)

Skoda heeft haast met de Superb. Meteen na de zomer komt hij op de markt en dan is meteen een supersnelle versie te koop.
Skoda brengt na de zomer de hagelnieuwe Superb op de markt. Die is bij z’n komst leverbaar met drie diesels en drie benzinemotoren. Bij de diesels begint het programma met de 105 pk sterke 1,9-liter TDI. Die wordt gevolgd door de 2,0-liter met 140 en 170 pk.
Bij de benzinemotor start het met de 125 pk sterke 1,4-liter TSI. Dan volgt de 1,8-liter TSI met 160 pk. Het paradepaardje krijgt de 3,6-liter V6 met liefst 300 pk. Daarmee overklast hij de Volkswagen Passat die het moet doen met een zescilinder met 250 pk. De Passat R36, die ooit is aangekondigd als top-Passat, laat nog steeds op zich wachten.
Van de nieuwe Superb staat ook een stationwagen op stapel. Die Combi komt in 2009.
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8134

nieuwe link van het interieur:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8137
 

Bijlagen

  • 3 superbII.jpg
    3 superbII.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 17
  • interieur superbII.jpg
    interieur superbII.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 20

Gieliovd

Forumguru
Dat beantwoord de vragen die ik gisteren zomaar eens bedacht. Of er nou nog eens een leuke V6 kwam, nou ja dus! Tevens of er misschien nog een combi zou komen, ja dus!

Met zo'n 3,6 V6 wordt het helemaal een wolf in schaapskleren lijkt me.
 
Tja, die V6 en dan in de Combi uitvoering.....Mmmmmmmm

Idd maar eens afwachten wat ie gaat doen qua prijs! Ik ben er, Pon een beetje kennende, erg bang voor!
 

___JC___

Forumguru
Een 3.0 liter V6 benzine is door de slurptax straks al een stuk duurder en met al die leipe klimaatneutrale leaseregelingen worden ze helemaal niet meer te betalen.

En een 4 cylinder in zo een sloep dat kan toch eigenlijk gewoon niet...
 

Gieliovd

Forumguru
Een 3.0 liter V6 benzine is door de slurptax straks al een stuk duurder en met al die leipe klimaatneutrale leaseregelingen worden ze helemaal niet meer te betalen.

En een 4 cylinder in zo een sloep dat kan toch eigenlijk gewoon niet...
Je weet het mooi te brengen. Eigenlijk is het minderwaardig voor deze auto vind ik ja. Met een zware diesel had hij goed kunnen concurreren met enkele grote concurrenten van Audi/BMW etc. lijkt me.
 

LenK

Forumguru
300pk in een Superb? Klinkt een beetje als een HOAX.

Skoda hangt aan de achterste mem, dus VW overklassen, dat lijkt me te sterk om waar te zijn.
 

VEEJAY

Forumguru
Zou het niet de 143 pk commonrail diesel zijn, of gaan ze nu oude motoren lepelen in de Soda.
 

___JC___

Forumguru
Die discussie loopt ook op gummen, de nieuwe CR diesel heeft in de Tiguan 140pk dus het kan de nieuwe nog zijn.
Maar waarom dan dat 1.9 ding met 105pk.
 

LenK

Forumguru
79eca56e9201dc4ed075cfc4cab21ed4.jpg

Strak interieur!
Jammer van de ergonomische foutjes:
- onleesbaar airco diplay (te klein, te laag geplaatst)
- weer die handrem die door de middenarm steun niet normaal te bedienen is behalve met je arm in een onmogelijke stand
 

___JC___

Forumguru
79eca56e9201dc4ed075cfc4cab21ed4.jpg

Strak interieur!
Jammer van de ergonomische foutjes:
- onleesbaar airco diplay (te klein, te laag geplaatst)
- weer die handrem die door de middenarm steun niet normaal te bedienen is behalve met je arm in een onmogelijke stand

Airco gegevens zullen toch wel op het grote display te zien zijn.
De handrem is best te bedienen of je moet heel veel handrembochtjes maken.
En met hill hold control heb je m eigenlijk niet nodig, zeker niet als je je auto in de versnelling parkeert.
 

!Škoda!

Actief lid
Strak interieur!
Jammer van de ergonomische foutjes:
- onleesbaar airco diplay (te klein, te laag geplaatst)
- weer die handrem die door de middenarm steun niet normaal te bedienen is behalve met je arm in een onmogelijke stand
Wel een Columbus erin...... ;)
 
Bovenaan Onderaan