Van O2 naar O3.

Mark69

Senior Member
Wij hebben onze 2007 O2 1.6 FSI 6 bak automaat ingeruild voor een 2013 O3 1.6 TDI Greenline businessline. 54k op de teller. Leren bekleding, groot scherm navigatie, xenon voor led achter, pdc en parkeerhulp. Zwart metalic.

Aanstaande dinsdag kan ik de auto ophalen.
Wennen zal het zelf schakelen wel weer worden. Ik vond zelf dat de koppelingspedaal wel heel erg diep kan wegtrappen maar dat schijnt normaal te zijn. Verder wil ik er een reservewiel in hebben maar ik weet niet of daar veel veranderd voor moet worden. Er zit nu een hoop piepschuim met reparatieset onder de vloer.

Ik zal dus nu wat meer in het O3 forum aan het neuzen gaan.
255.jpg

oco1979

Forumguru
nice
piepschuim er uit, band er in,klaar.
Bevestigingsschroefdraad met moer plastiek nog monteren.
Nergens mee inzitten easy.

Mark69

Senior Member
Nu een dagje in gestuurd en bevalt prima. De auto is wel wat steviger afgeveerd dan onze vorige. Ik weet niet of ze met een Greenline het zelfde hebben gedaan als met de golf 7 bluemotion die stond namelijk wat lager op de poten waardoor deze ook wat stugger was. Kwam ook ineens tot de ontdekking dat we geen achterruitenwisser meer hebben dat had de vorige nog wel. Het regende en wilde de achterruitenwisser aanzetten maar die mogelijkheid zit er dus niet op.
Stoelen zitten ook prima. Is voor mij de eerste auto met leder interieur ik was er nooit zo gek op maar het bevalt goed zeker met de stoelverwarming. Die zet ik in de laagste stand want in de hoogste is niet te doen... ik hoef geen gekookte kl*ten.
Wat ik wel wat jammer vind is dat het stuur wat laag zit zelfs in de hoogste stand vind ik het net effe te laag en dat vind ik ook van de binnenspiegel.

Rallye

Forumguru
Een Greenline ligt inderdaad lager dan een standaard Octavia. Achterruitenwisser op een vijfdeurs is inderdaad erg handig, al vinden sommige medeforummers het erg lelijk.

Dat met het stuur is mij nooit opgevallen; de spiegel ook niet. Ben je erg lang of heb je misschien de stoel erg hoog staan?

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf. De stoelverwarmingstemperaturen zijn middels VCDS / VCP per stand van de schakelaar in te stellen dus ook dat kan verbeterd worden

Antera

Donateur
De greenline ligt alleen lager is is van voor 2016 is. Daarna is het verlaagde onderstel eruit gegaan op alle BM en GL.

Veel plezier ermee en geniet er lekker van.

Mark69

Senior Member
Een Greenline ligt inderdaad lager dan een standaard Octavia. Achterruitenwisser op een vijfdeurs is inderdaad erg handig, al vinden sommige medeforummers het erg lelijk.

Dat met het stuur is mij nooit opgevallen; de spiegel ook niet. Ben je erg lang of heb je misschien de stoel erg hoog staan?

Ik ben redelijk lang 1,92 en heb omdat ik een niet al te beste rug heb de leuning van de stoel behoorlijk rechtop staan en zit dus ook rechtop in de auto. In de vorige hingen mijn armen wat meer aan het stuur voor mijn gevoel. Ik kan ook niet helemaal de bovenkant van de meters zien maar het is niet heel hinderlijk.

Als alternatief voor de ruitenwisser zet ik nu gewoon de achteruitverwarming aan.

Verder ondekte ik gister een rammel ergens aan de bijrijderskant het lijkt of er iets van een kabel losligt ofzo. Het is gelukkig niet continu.

Wat verder opvalt tov de golf 7 met dezelfde motor die ik had is dat deze toch echt veel soepeler is in zijn tweede versnelling. Kreeg ik de golf niet van zijn plek in zijn twee doet deze dat wel zonder problemen.

Cherokee

Senior Member
Goedemorgen @Mark69. Is er een wezenlijk verschil tussen de stoelen van je "oude" O2 in vergelijking met de stoelen van je huidige O3? En zo ja kan je me dan aangeven waar de verschillen inzitten. Alvast bedankt :thumbsup:

Mark69

Senior Member
Goedemorgen @Mark69. Is er een wezenlijk verschil tussen de stoelen van je "oude" O2 in vergelijking met de stoelen van je huidige O3? En zo ja kan je me dan aangeven waar de verschillen inzitten. Alvast bedankt :thumbsup:

Ik vind dat lastig te zeggen. Dit is een compleet andere auto in vergelijk met de vorige. Buiten de stoelen is ook het stuur anders, het dashboard en voelt de zitpositie anders aan. De steun in de stoelen voelt het zelfde de rugleuning lijkt wat langer waardoor ik hoger in de rug wat meer steun ervaar. De zittingen lijken ook wat breder. Dat is voor de breedheupige onder ons denk ik wel prettig.

Voor de liefhebber onze vorige Skoda staat inmiddels ook te koop.
http://www.autobedrijfverhoek.nl/in...8/skoda-octavia-1-6-fsi-elegance-automaat-pdc

CDK

Forumguru
Brandstofleiding is eenvoudig te fixeren door de auto op een brug te zetten en de rechter kunststof bodembeschermplaat los te maken en stukjes schuimrubber in de gaatjes van de rechter kokerbalk te proppen. Alles bij elkaar 15 minuten werk en scheelt je een hoop ergernis ;)

Fdb

Lid
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Ik ben onlangs ook overgestapt van een 2013 O2 Combi naar een 2017 O3 Combi.
Mij vallen de volgende dingen op:

Positief:
Blok. De 1.0 is stiller en sterker dan de 1.2
Wegligging. De O3 rijdt wat strakker ten opzichte van de O2
Binnenruimte. Ruimte tussen achterbank en voorstoelen is groter.

Opvallend:
Rijbereik is minder. De tankinhoud is gekrompen van 55 naar 50 liter. Hij is echter niet ruim 10% zuiniger.

Kofferbak kleiner. De afstand tussen de achterbank en de achterste rand is een paar cm korter. De toename van 5 liter inhoud zit hem waarschijnlijk in het feit de de vakken aan de zijkant nu open zijn en nu bij de inhoud worden opgeteld. Marketingtrucje dus.

Stoelverwarming. Die wordt idd een stuk warmer.

Over de stoelen kan ik niets zeggen. De O2 was uitgevoerd met sportstoelen en de nieuwe met comfortstoelen.

Ook de O3 is een erg fijne auto en zeker de moeite waard als opvolger van de O2!

Mark69

Senior Member
Opzich altijd wel lollig bij een nieuwe auto het uit vogelen en dan tot de ontdekking komen dat er ook laneassist op zit.

Rallye

Forumguru
Van 55 naar 50 liter is geen 10% :D
Ik herken echter je probleem en loop hier met mijn RS ook tegenaan. Waardeloos, zo'n kleine tank.

ertromp

Forumguru
Wegligging. De O3 rijdt wat strakker ten opzichte van de O2
Verbazend want juist het.onderstel wordt door veel rijders van de.O3 weer als minder ervaren tov de O2
Zo zie je.maar dat zelfs daar in de beleving persoonlijk is

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan