Superb III Sportline

Deze had ik hier nog niet zien voorbijkomen, voor de liefhebbers :thumbsup:

Zaterdag met mijn zoon (8) een dagje autostadt gedaan in Wolfsburg. Daar staat deze sportline. En hoewel ik de koning te rijk ben met mijn style businessline wist deze de hebberigheid toch wel los te maken hoor (iedereen heeft zijn breekpunt :D).

:ot:overigens een heel leuk dagje uit. 5 uurtjes sturen dus hotelletje in Wolfsburg om het leuk te houden. Tip, als je een fabrieksbezoek wilt doen, dat kan alleen van ma tm vr.... jammer, maar mocht de pret niet drukken.
 

Kempes

Forumguru
Ik zie net dat je de sportline nu kunt samenstellen in de nederlandse configurator.

Kunnen er aub direct een aantal luitjes een sportline bestellen? En dan met het 190pk diesel blok... Ik wil namelijk over een jaartje of 4-5 mijn octavia hier graag op inruilen:D
 

Kempes

Forumguru
Net meteen maar even naar de dealer in Hoogeveen geweest..daar hadden ze hem uiteraard niet staan.

Wel even de normale superb goed bekeken.

Sportline hadden ze het toevallig gisteren intern over gehad dat ze hem toch wel erg graag in de showroom wilden hebben.
 

Kempes

Forumguru
Ach..corne heeft volgens mij nog meer euro's in zn wagen zitten..(ook wel iets meer pk's dat dan weer wel)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarsMars

Senior Member
Voor een de 2.0 TSI 280 sportline full options mag je 67k neer leggen :jaja:
Ach, ik schrok al van de prijs als ik de deze gelijk uitrust met mijn december 2015 Business Style versie met DCC, panodak, ACC en oa achteruitrijcamera: zit ik op €48k, oftewel bijna €5k meer.

Is dat zwart en rode plastic, dat afgeplatte stuur, die nepchrome uitlaatsierstukjes en die 18" velgen nu zo duur?
 

carfreak24

Forumguru
Ik heb gisteren even de tijd gehad om een Superb Sportline te bekijken van buiten en binnen, bij de Skoda dealer in Moers. Er staat daar een witte combi 190pk DSG met een leuke lijst aan opties zoals Business (oa Columbus navi), ACC, Panodak etc Verkoopprijs in DLD is overigens €53.xxx, nu in de 'aanbieding' voor €48.900,-

En om heel eerlijk te zijn, valt het me een beetje tegen

Had er meer van verwacht.

Wel mooi;
Zwarte sierlijsten
Zwarte hemelbekleding
Sportieve stuur
De vorm en hoogte van de rugleuning

Minder mooi (disclaimer: persoonlijke opinie);
De grille, hoewel een mooi zwart randje, toch teveel een 'standaard' grille zonder de chromen lijstjes.
De logo's, op de motorkap en kofferdeksel hadden ook gewoon zwart moeten zijn.
De stoelen, waarom geen verlengbare zitting, een echte sportstoel dus. Binnen VAG voldoende mogelijkheden voor een dergelijke zitten. Echt een gemiste kans, erger nog, ik zit beter in mijn Style dan in zo'n Sportline. Mijn stoel kan ik aan de achterkant verder laten zakken (moet ik helaas wel elke keer zelf dat laatste stukje doen na instappen), en daardoor kantelt de stoel zover dat ik met m'n lange benen toch steun pak aan de voorkant. De Sportline stoel blijft vlakker, en kan bovendien niet dieper. (Ik ben ongeveer 1.98 lang btw)
Die sierlijst op de diffuser, mweh. Niet mijn ding. Om te beginnen moet die ook zwart zijn om beter te passen bij de zwarte sierlijsten, en ziet er eigenlijk een beetje goedkoop uit.

Al met al, wel een toffe verschijning, maar voor mij niet overtuigend
 
Leuke review op topgear. Best bommetje!
Giftig kleurtje ook trouwens, komt die ook naar NL? Erg fraai ☺
£35.000 tegen een koers van 1.18. Dan staat er in Engeland voor €41.300 een 280pk 4x4 sportline voor je deur :tegek:. Doe mij hem dan maar in dit kleurtje, valt hij lekker op. Alleen dan nog even het stuur aan de juiste kant laten monteren :maakmegek:
 

B.Stuurder

Forumguru
Volgens mij hebben ze in Engeland nogal wat verzwarende belastingen. Uiteindelijk wordt deze bak duurder dan het in eerste instantie lijkt.
 

030

Forumguru
Vorige week de Sportline ook eens van dichtbij bekeken. Wat een heerlijke samenstelling, een samenstelling die ik zelf ook zo had gemaakt als de Sportline er niet zou zijn. Deze was wit, maar mijn voorkeur zou Corrida zijn.

Echter, vrijwel alles is om te bouwen naar bijvoorbeeld een Ambition of Style. Enige dat wat lastiger is - afgezien van het interieur dat wel héél érg lékkér is - zijn de lijsten onderaan de portieren, maar dat is ook geen showstopper imho.

- Ik dacht bijvoorbeeld dat de mistlampen anders zouden zijn, maar dat is niet het geval.
- Dakrail, no problemo / spoilert ook niet.
- Grill idem dito
- Lijst tussen de mistlampen, check
- Spiegelkappen, tik in de box
- Insert achterbumper is ronduit lelijk en uit de toon vallen op een Sportline, maar zal ook vast plug and play zijn op de reguliere bumper (al weet ik dat niet zeker)
- Badge tuning is een nog go, het Sportline logo lekker achterwege laten
- De raamlijsten kost wat meer werk, maar met een stevige wrap prima te doen (zoals elders al in een topic langs kwam)
- En als we toch lekker bezig zijn, meteen de logo's mee laten spuiten mat/gloss

En als kersen op de taart
- Schroefset er onder
- 20 duimers


[edit] lekker overbodige post trouwens, alles is ook hier te zien: http://www.skodaforum.nl/forum/i/ombouw-naar-sportline-exterieur.31752/page-2#post-661290
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan