OIII 1.0 TSI Combi; DSG-7, Style businessline, Denim blue

B.Stuurder

Forumguru
Niet meer af laten raden in de toekomst dan, ik heb 115.000km gereden in 1,5 jaar met mijn raceblue met beige, 2 kleine meiden en dagelijks een spijkerbroek aan, eens in de 3-4 maanden een doekje erover en het blijft als nieuw echt!

Welja, je moet natuurlijk niet met een splinternieuwe nooit gewassen donkerblauwe spijkerbroek in de zeikende regen lopen en daarna een uurtje gaan sturen met die broek op je lichte leer, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Je kunt wel strepen krijgen aan de achterkant van de stoelen van zwarte schoenzolen, maar daar heb ik wat op gevonden....

micky

Forumguru
Welja, je moet natuurlijk niet met een splinternieuwe nooit gewassen donkerblauwe spijkerbroek in de zeikende regen lopen en daarna een uurtje gaan sturen met die broek op je lichte leer, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Je kunt wel strepen krijgen aan de achterkant van de stoelen van zwarte schoenzolen, maar daar heb ik wat op gevonden....

Allemaal meegemaakt hoor, liep regelmatig langs het spoor in de regen, als je een lichte verkleuring ziet, gewoon een doekje met warm water en het is weer schoon :)

micky

Forumguru
ik heb al vele jaren leer in de auto, vaak vol, vaak deels leer, soms bij nieuwe leaseauto's soms ook gewoon oudere die we prive hebben (oudste die ik nu heb is 42 jaar oud met origineel leer), leer kun je gewoon schoonmaken met warm water, ik gebruik als het moet gewoon wasbenzine als de leder reiniger op is, echter is dat op een nieuwe auto natuurlijk niet de bedoeling.
een doek met warm water reinigt het nieuwe leer heel goed, dan afdrogen en een beetje ledervet erover en klaar is kees.
Al zou je 1 keer per jaar een wat agressiever middel gebruiken, dan is dat nog maar 10 keer in 10 jaar, vaak ben je te bang.
Met mijn leaseauto's niet nodig omdat die maar 2,5 tot 3 jaar oud zijn, maar bij de oudere eigen auto's durf ik wel wasbenzine te gebruiken als het nodig zou zijn (vies leer na de koop van een auto bijv.) bij mijn oldtimer is dat niet nodig :)

Frank C

Forumguru
Nou, nou, nou... heb je hem?? Kunnen we je feliciteren?? Nu is het jouw beurt!

Idd vandaag opgehaald. Aflevering was conform bestelling met verwarmbare vooruit (nog) en ook connected uitvoering. Eerste snelweg kilometers gemaakt. Positief zijn stoelen met alcantara en fijn sportstuur met platte onderkant. Electrische achterklep is super omdat ik kofferbak regelmatig gebruik.
Van het week-end aan de slag om radio logo's erin te zetten, navi kaart te updaten naar v157 versie en flitspalen erin te zetten. Skoda app downloaden en nog wat dingetjes uitproberen.
De auto voelt erg solide aan en lijkt dat de afwerking er verder op vooruit is gegaan.
Auto moet uiteraard nog ingereden worden maar het motor geluid viel me wat tegen, tov van vorige 1.4 tsi; klinkt in alle toeren veel "rauwer". Moet wel de motorkap demping (uit vorige auto meegenomen) nog monteren.
Motor vermogen is ruim voldoende. Morgen naar de zaak waar ik in een parkeer garage sta met een steile ingang, zal een goede vergelijkstest zijn tov de 1.4.
Automaat doet prima z'n werk al schakelt deze wel snel naar een hogere versnelling en om dan van daaruit te versnellen reageert de auto met vertraging. Wanneer start/stop ingeschakeld is en je vervolgens wegrijd dan gaat dat zeker niet soepel en hoor je een schrapend geluid. Heb al geprobeerd om wat meer gas te geven en dat hielp iets. Anders ga ik dealer raadplegen.

Zal binnenkort nadat ik wat meer kilometers gemaakt heb weer een update geven.

micky

Forumguru
Idd vandaag opgehaald. Aflevering was conform bestelling met verwarmbare vooruit (nog) en ook connected uitvoering. Eerste snelweg kilometers gemaakt. Positief zijn stoelen met alcantara en fijn sportstuur met platte onderkant. Electrische achterklep is super omdat ik kofferbak regelmatig gebruik.
Van het week-end aan de slag om radio logo's erin te zetten, navi kaart te updaten naar v157 versie en flitspalen erin te zetten. Skoda app downloaden en nog wat dingetjes uitproberen.
De auto voelt erg solide aan en lijkt dat de afwerking er verder op vooruit is gegaan.
Auto moet uiteraard nog ingereden worden maar het motor geluid viel me wat tegen, tov van vorige 1.4 tsi; klinkt in alle toeren veel "rauwer". Moet wel de motorkap demping (uit vorige auto meegenomen) nog monteren.
Motor vermogen is ruim voldoende. Morgen naar de zaak waar ik in een parkeer garage sta met een steile ingang, zal een goede vergelijkstest zijn tov de 1.4.
Automaat doet prima z'n werk al schakelt deze wel snel naar een hogere versnelling en om dan van daaruit te versnellen reageert de auto met vertraging. Wanneer start/stop ingeschakeld is en je vervolgens wegrijd dan gaat dat zeker niet soepel en hoor je een schrapend geluid. Heb al geprobeerd om wat meer gas te geven en dat hielp iets. Anders ga ik dealer raadplegen.

Zal binnenkort nadat ik wat meer kilometers gemaakt heb weer een update geven.
Nu kan het aan mij liggen, maar je hebt nu een 3 cilinder toch? dat is niet te vergelijken met een 4 cilinder natuurlijk...

ElScorpione

Forumguru
Ik heb vandaag een O3 Combi 1.0 TSI mee als leenauto van de garage. Met een DSG-7 bak. Wat rijdt dat verrassend goed zeg! Super zuinig en die DSG is werkelijk een genot om mee te rijden. Zou zomaar een alternatief voor mijn 1.6TDI kunnen zijn....

Frank C

Forumguru
Nu kan het aan mij liggen, maar je hebt nu een 3 cilinder toch? dat is niet te vergelijken met een 4 cilinder natuurlijk...

Idd 3 cylinder. Maar had verwacht (ook ingegeven door de vele positieve berichten op het forum) dat desondanks het verschil minder merkbaar zou zijn. De auto moet natuurlijk nog ingereden worden.......staan pas 250 km op de teller.

Laatst bewerkt:

Frank C

Forumguru
Wanneer start/stop ingeschakeld is en je vervolgens wegrijd dan gaat dat zeker niet soepel en hoor je een schrapend geluid. Heb al geprobeerd om wat meer/minder gas te geven en dat hielp iets. Anders ga ik dealer raadplegen.

Update tav DSG: auto naar garage gebracht met dit probleem. Daar bevestigde men het euvel maar kon er geen oorzaak worden aangegeven, wel dat het niet goed is. Inmiddels overleg geweest met importeur en is er besloten om de DSG bak te vervangen onder garantie.

Behoudens genoemd probleem doet de auto het prima. Weet niet of er iets aan de afstelling gewijzigd is maar onderstel lijkt iets steviger dan vorige OIII versie, dit komt rijgedrag ten goede.
Stoelen voelen ook iets harder wat een betere zit geeft.

Frank C

Forumguru
Update tav DSG: auto naar garage gebracht met dit probleem. Daar bevestigde men het euvel maar kon er geen oorzaak worden aangegeven, wel dat het niet goed is. Inmiddels overleg geweest met importeur en is er besloten om de DSG bak te vervangen onder garantie.

Laatste update: oorzaak was niet de DSG maar onjuist uitgelijnde motor die niet goed in de ophanging zat. Probleem verholpen, geen overmatige of bijgeluiden meer. Motor is ook (erg) stil bij hogere snelheden, vgl met 1.4 tsi. Mooie trek kracht van onderuit de toeren. Een aanrader! Wel ligt verbruik nog iets hoger dan 1.4 tsi met handbak maar dat zal ongetwijfeld verbeteren als auto meer is ingereden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Planqgas

Actief lid
Fijn dat het niet de DSG was. Rijdt ook weer een stuk relaxter zo denk ik?!

Het verbruik valt mij momenteel tegen, maar wie weet wordt dit nog beter na het inrijden.
Dit gaat momenteel niet zo vlot bij mij, omdat ik doordeweeks "binnenslaper" ben. Dwz dat ik op mijn werk slaap... en nee... niet tijdens het werk!

Planqgas

Actief lid
Wat is het verhaal achter de verwarmbare voorruit (nog)?
Tja. Ik heb hem er gewoon opzitten. Het is dan wel de Style business met de benodigde voorstoelverwarming. Men zegt dan ook dat dit vereist is in combinatie met de voorruit verwarming.
Ik heb geen idee waarom het niet geleverd zou kunnen worden. Accu lijkt mij krachtig genoeg en aan de besteldatum lag het ook niet. Ik heb hem later besteld dan iemand die hem voor mij had besteld, maar hij kreeg hem niet geleverd.

Ik ben in ieder geval erg blij dat het erop zit. Zeker de afgelopen dagen!

Planqgas

Actief lid
Klopt. Ik heb nog gekeken in de nieuwe prijslijst (1 november 2016) en daar staat nog steeds in dat het alleen mogelijk is icm stoelverwarming.

Laatst bewerkt:

Okki

Forumguru
Ik zou liever voorruitverwarming hebben dan stoelverwarming. Stoelverwarming heb ik de afgelopen 3 jaar maar 1x gebruikt.
Voorruitverwarming had alleen Ford dacht ik. Vreemd dat dit nog niet meer gebruikt wordt. Is toch echt een veiligheids verhogende toevoeging en beter dan zo'n kopje koffie in de MFD

Planqgas

Actief lid
Herstel... Annuleer mijn vorige bericht!

Voorruitverwarming is helemaal NIET meer mogelijk op de 1.0 TSI. Ik had de verkeerde folder gedownload.

Bovenaan Onderaan