Nou, nou, nou... heb je hem?? Kunnen we je feliciteren?? Nu is het jouw beurt!
Idd vandaag opgehaald. Aflevering was conform bestelling met verwarmbare vooruit (nog) en ook connected uitvoering. Eerste snelweg kilometers gemaakt. Positief zijn stoelen met alcantara en fijn sportstuur met platte onderkant. Electrische achterklep is super omdat ik kofferbak regelmatig gebruik.
Van het week-end aan de slag om radio logo's erin te zetten, navi kaart te updaten naar v157 versie en flitspalen erin te zetten. Skoda app downloaden en nog wat dingetjes uitproberen.
De auto voelt erg solide aan en lijkt dat de afwerking er verder op vooruit is gegaan.
Auto moet uiteraard nog ingereden worden maar het motor geluid viel me wat tegen, tov van vorige 1.4 tsi; klinkt in alle toeren veel "rauwer". Moet wel de motorkap demping (uit vorige auto meegenomen) nog monteren.
Motor vermogen is ruim voldoende. Morgen naar de zaak waar ik in een parkeer garage sta met een steile ingang, zal een goede vergelijkstest zijn tov de 1.4.
Automaat doet prima z'n werk al schakelt deze wel snel naar een hogere versnelling en om dan van daaruit te versnellen reageert de auto met vertraging. Wanneer start/stop ingeschakeld is en je vervolgens wegrijd dan gaat dat zeker niet soepel en hoor je een schrapend geluid. Heb al geprobeerd om wat meer gas te geven en dat hielp iets. Anders ga ik dealer raadplegen.
Zal binnenkort nadat ik wat meer kilometers gemaakt heb weer een update geven.