Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrehj

Forumguru
Bij Reifen-vor-Ort waren ze in die maat gisteravond nog € 145 per stuk incl. montage, dus totaal 580 euro... Moet je alleen even naar Emmerich rijden.
 

bartvw

Forumguru
Denk dat het toch maar we winterband gaat worden.
Wil mijn zomervelgen beschermen tegen pekel etc.
Iemand ervaring met de Conti TS 850 of de Dunlop winter sport 5 in de maat 225-40-18?
Alvast bedankt
 
Komen beide goed uit de test. Rij zelf met de ts850 in de voorgaande jaren. Bevallen goed. Wel in de maat 205/55/R16

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik heb net een maand mijn nieuwe octavia 1.0tsi. Daar zitten natuurlijk tpms sensoren in? Die moet ik dus ook op mijn winterbanden hebben? Nu heb ik van mijn vorige octavia 2 nog winterbanden op de velg staan. Die hebben als maat 16 inch 6J, 5x112, et50. Nu kom ik er niet helemaal uit. Met de gegevens die ik heb neig ik te zeggen dat ze zouden moeten passen. Net als de bouten de ik gewoon van de LM velg (18 inch) die er nu op ligt zou kunnen gebruiken. Kan iemand beide zaken bevestigen en ben ik klaar met het aanschaffen van 4 tpms sensoren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

fonzamundo

Forumguru
Ik heb net een maand mijn nieuwe octavia 1.0tsi. Daar zitten natuurlijk tpms sensoren in? Die moet ik dus ook op mijn winterbanden hebben? Nu heb ik van mijn vorige octavia 2 nog winterbanden op de velg staan. Die hebben als maat 16 inch 6J, 5x112, et50. Nu kom ik er niet helemaal uit. Met de gegevens die ik heb neig ik te zeggen dat ze zouden moeten passen. Net als de bouten de ik gewoon van de LM velg (18 inch) die er nu op ligt zou kunnen gebruiken. Kan iemand beide zaken bevestigen en ben ik klaar met het aanschaffen van 4 tpms sensoren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Er zitten geen TPMS-sensoren in. De bandendrukspanning wordt gemonitord via de ABS-sensor
Je hoeft dus geen nieuwe sensoren te kopen of deze te laten overzetten naar je winterbanden
(ik heb een OIII 1.0 TSI en heb al een maandje winterbanden vandaar)

Qua maat durf ik het nu niet 100% zeker zeggen, maar volgens mij moeten die gewoon passen
Mijn stalen velgen zijn originele VAG-exemplaren en volgens mij dezelfde maat als de OII
 

bartvw

Forumguru
@andrehj om bij reifen-vor-ort te zien waar je banden kunt kopen, geef jij zeker een postcode op van een plaatsje in Duitsland net over de grens neem ik aan.

Grt Bart
 

Goofy@5E

Forumguru
Denk dat het toch maar we winterband gaat worden.
Wil mijn zomervelgen beschermen tegen pekel etc.
Iemand ervaring met de Conti TS 850 of de Dunlop winter sport 5 in de maat 225-40-18?
Alvast bedankt


Ik heb de Dunlop WS5 op in de maat 225/40/18 gewoon top band!!
 

bouwdirk

Senior Member
hoe slaan jullie eigenlijk jullie zomer/winter set op als deze er niet onderstaan?

alles keertje afspuiten is al een begin.
Velgen heb ik met de spons en autoshampoo 2in1 gedaan (shampoo/wax)
Maar spuiten jullie het rubber ook in?
bewaren jullie ze rechtopstaand? plat op elkaar? op een standaard
 

Canon-Eye

Forumguru
Toen ik nog wisselde (inmiddels overgestapt op CrossClimates) deed ik dat altijd direct na een wasbeurt. In de garage heb ik van die JeWe inhaaksteunen aan de muur met aan de bovenkant een houten bescherming - daar stak ik gewoon het asgat van de velg overheen. Verder geen poespas...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan