melvinsk
Lid
Goedenavond mensen,
Bij deze wil ik mij graag even voorstellen.
Na altijd in BMW's te hebben gereden, waarvan de laatste een E90 325I (laatste modellenreeks waar nog fatsoenlijke 6 cilinders in liggen), heb ik vorige week een nieuwe skoda octavia besteld.
Dit vanwege een andere baan waarbij ik een auto uit mocht zoeken binnen de VAG groep. Met een A3, A4, een Passat, en een Octavia gereden. De A3 was te klein (en te kaal i.v.m. met een Skoda van dezelfde prijs), een A4 mocht uiteindelijk niet van de werkgever vanwege scheve gezichten, ondanks dat deze binnen budget viel (wel 10k afgeprijst...), de passat had ik geen klik mee en de octavia voelde gelijk goed.
Enige minpuntje vond ik de stoelen en met name het gebrek aan fatsoenlijke ondersteuning in de onderrug.
Ik heb dus elektrische stoelverstelling erbij besteld, ook omdat ik 2 meter ben en mijn vriendin 1,60 meter
De uiteindelijke samenstelling:
Skoda Octavia Combi Style Business 2.0 110KW TDI 6 versn DSG automaat
Kleur: Moon white metallic
Kleur interieur: Zwart
Plus pakket (leder/alcantara, sportstuur, sunset, 18'' wielen
helaas geen pano dak vanwege mijn lengte, met de kop tegen het dak
Elektrische stoelbediening met memory, buitenspiegels met geheugen
Noodreservewiel
DAB+
Adaptieve cruise control + front assistent
Verwarmbare voorruit
Afneembare trekhaak
Eibach verlaging pro (door de dealer)
Typeaanduiding verwijderen
Luxe kentekenplaten
Aardig vol dus. Heb enkel de opties aangevinkt die ik echt nuttig vind, en de verlaging omdat de rijhoogte van de octavia echt totaal belachelijk is in standaard trim
Als bijlage wat plaatjes van een model wat in de showroom stond. Is eigenlijk bijna dezelfde, alleen dit was een 1.6 helaas, dus ik heb toch maar een nieuwe besteld.
Bij deze wil ik mij graag even voorstellen.
Na altijd in BMW's te hebben gereden, waarvan de laatste een E90 325I (laatste modellenreeks waar nog fatsoenlijke 6 cilinders in liggen), heb ik vorige week een nieuwe skoda octavia besteld.
Dit vanwege een andere baan waarbij ik een auto uit mocht zoeken binnen de VAG groep. Met een A3, A4, een Passat, en een Octavia gereden. De A3 was te klein (en te kaal i.v.m. met een Skoda van dezelfde prijs), een A4 mocht uiteindelijk niet van de werkgever vanwege scheve gezichten, ondanks dat deze binnen budget viel (wel 10k afgeprijst...), de passat had ik geen klik mee en de octavia voelde gelijk goed.
Enige minpuntje vond ik de stoelen en met name het gebrek aan fatsoenlijke ondersteuning in de onderrug.
Ik heb dus elektrische stoelverstelling erbij besteld, ook omdat ik 2 meter ben en mijn vriendin 1,60 meter

De uiteindelijke samenstelling:
Skoda Octavia Combi Style Business 2.0 110KW TDI 6 versn DSG automaat
Kleur: Moon white metallic
Kleur interieur: Zwart
Plus pakket (leder/alcantara, sportstuur, sunset, 18'' wielen
helaas geen pano dak vanwege mijn lengte, met de kop tegen het dak

Elektrische stoelbediening met memory, buitenspiegels met geheugen
Noodreservewiel
DAB+
Adaptieve cruise control + front assistent
Verwarmbare voorruit
Afneembare trekhaak
Eibach verlaging pro (door de dealer)
Typeaanduiding verwijderen
Luxe kentekenplaten
Aardig vol dus. Heb enkel de opties aangevinkt die ik echt nuttig vind, en de verlaging omdat de rijhoogte van de octavia echt totaal belachelijk is in standaard trim
Als bijlage wat plaatjes van een model wat in de showroom stond. Is eigenlijk bijna dezelfde, alleen dit was een 1.6 helaas, dus ik heb toch maar een nieuwe besteld.