RS weer terecht en de verdere zoektocht

Thokozanoah

Forumguru
Ok.. dan zou ik even heel goed informeren of hij voorzien is van het nieuwere type zuigers en olieschraapveren. want anders ga je er niet gelukkig mee worden vrees ik..
Het gaat om bouwjaar 2012, ik meen mij te herinneren dat vooral bj 2009 en 2010 last hadden van olieverbruik. Of heb ik dat mis?

Noord26

Forumguru
Let wel op het olie verbruik idd. CDAA is de code van een potentieel verbruiker.

Heel fijn blok zo'n 1.8 hoor. ;)

Het gaat om bouwjaar 2012, ik meen mij te herinneren dat vooral bj 2009 en 2010 last hadden van olieverbruik. Of heb ik dat mis?
Quote van Hartog:

Klopt het dat de 2012 + modellen geen olieverbruik meer hebben?
Dat is wel de bedoeling geweest, men heeft de olieschraapveer groter gemaakt om het probleem te verhelpen, daarom gebruikt men bij dealers en bedrijven die de bestaande zuigers aanpassen ook de 2012 + zuigers.
Helaas blijkt dat het in de praktijk niet afdoende werkt (het is wel iets beter, het olieverbruik begint bij hogere km.standen), de eerste motoren die al eens aangepast zijn met originele zuigers door dealers en andere bedrijven staan hier al regelmatig voor een 2e aanpassing, ook enkele 2012 motoren zijn door ons al aangepast ondanks het feit dat ze met de nieuwe zuigers uitgerust waren.

MaxN

Donateur
Hier een CDAA blok dat ongeveer 1 liter olie op de 15.000km gebruikt.
Niets mis mee.
In het onderhoudsoverzicht niets te vinden van vervanging van de olieschraapveren of zuigers.
DSG heeft wel een aanpassing gehad, net als de kettingspanner.

Passat van de buurman(zelfde blok + DSG en maandje jonger) doet 1 op 700km.

Noord26

Forumguru
Hier een CDAA blok dat ongeveer 1 liter olie op de 15.000km gebruikt.
Niets mis mee.
In het onderhoudsoverzicht niets te vinden van vervanging van de olieschraapveren of zuigers.
DSG heeft wel een aanpassing gehad, net als de kettingspanner.

Passat van de buurman(zelfde blok + DSG en maandje jonger) doet 1 op 700km.
Staat er in je boekje iets van kettingspanner vervangen?

MaxN

Donateur
Staat er in je boekje iets van kettingspanner vervangen?

Staat op 1 van de rekeningen/specificaties die bijgeleverd is, dus ga er van uit dat dit zo is.
Werd erg blij van het vinden van die papieren bij het onderhoudsboekje.
Zaten toevallig ook bij onze vorige Skoda, wij hebben destijds ook een kopie van reparaties toegevoegd die wij hebben laten doen.
Ik word altijd erg vrolijk van een volledige onderhoudsgeschiedenis bij een auto.

Thokozanoah

Forumguru
@Disaster-Master eigenaar geeft aan dat de auto momenteel een liter op de 12.500 km verbruikt, zijn dealer Huiskes Kokkeler heeft aangegeven dat dit blok uitgevoerd is met de nieuwe type zuigers etc.
Auto is verder interessant, 1e eigenaar, schade- en rookvrij met nagenoeg alle opties .......Alleen geen electrische achterklep en panodak....

Bovenaan Onderaan