Wie heeft er ong.200k op teller met 1.8 TSI DSG

EdjedeRuif

Nieuw lid
Beste forumleden,
Na vele jaren lease-rijden ben ik nu privé op zoek naar een auto. Ik heb mij oog laten vallen op een mooi uitgeruste Superb Combi 1.8 tsi dsg uit jan.'11 met 125k op te teller.
Ik wil er graag een jaar of 4 à 5 in kunnen rijden met 20k-25k per jaar. Uiteraard rekening houdend met 'normaal' onderhoud en vervanging bij slijtage.
Inmiddels al veel gelezen over auto's met 100-150k en mogelijke problemen. Maar ik heb nog niets gelezen (kunnen vinden) over bezitter van een Superb II met (liefst) 1.8 tsi dsg die al richting de 200k of meer lopen en wat daarbij de ervaringen zijn.
Is er überhaupt al iemand die richting de 2 ton loopt met een tsi dsg?? Wat zijn je ervaringen??
 

EdjedeRuif

Nieuw lid
Dank je. Dat overzicht was ik inderdaad ook al tegengekomen.
Nog geen tsi dsg boven de 165.000... Daarom plaatste ik deze oproep om te kijken of er berijders zijn die hun km-stand nog niet hadden prijsgegeven, maar al wel (ruim) boven de anderhalve ton zitten ;)
 

CDO

Forumguru
Geen dsg wel 1.8 tsi ruim boven de 125k

Mijn ervaringen zijn te lezen op het forum waarbij revisie vanwege olieverbuik het grootste was
 

Noord26

Forumguru
149.000 handbak. Geen problemen of signalen van aankomende dingen. 6000km geleden beurt gehad en nog niets bij hoeven vullen.

Wel al meerdere malen defecte waterpomp gehad.
 

Cordoba

Forumguru
Dank je. Dat overzicht was ik inderdaad ook al tegengekomen.
Nog geen tsi dsg boven de 165.000... Daarom plaatste ik deze oproep om te kijken of er berijders zijn die hun km-stand nog niet hadden prijsgegeven, maar al wel (ruim) boven de anderhalve ton zitten ;)

Ik weet niet of de DSG die je op het oog hebt een DSG6 of een DSG7 is, maar bij de diesels staat een DSG6 met meer dan 300k km en eentje met 190k km.
 

andrehj

Forumguru
De 1.8 TSI is alleen geleverd met DSG7. (Uitgezonderd de 1.8 TSI 4x4 DSG6, maar die combi was er alleen op een O2, en is nooit in NL leverbaar geweeest)
 

Race Eend

Forumguru
De DSG7 koppeling gaat het niet 2 ton uithouden, 1 zoeken waard de koppeling van vervangen is, of een wagen met garantie kopen en de koppeling na laten kijken.

Trillingen bij lage snelheden wegtrekken in 2e versnelling zijn de eerste tekenen van een versleten DSG7 koppeling. Zeker bij een grote Octavia/Superb moet de dsg7 hard werken (na dsg7 tuning is dat probleem overigens verholpen).

Verder komt er veel olieverbruik voor bij de 1.8 TFSI. Helaas is dat niet vooraf te bepalen, tenzij je een rapport hebt waarop te lezen valt dat de wagen gerepareerd is voor deze kwaal.

Kijk goed de uitlaat na, is die echt vettig, dan is het vaak een olieverbruiker.
 

Kiddigital

Nieuw lid
De DSG7 koppeling gaat het niet 2 ton uithouden, 1 zoeken waard de koppeling van vervangen is, of een wagen met garantie kopen en de koppeling na laten kijken.
Heb er nu iets meer dan 203k op staan met dus een DSG7. Momenteel merk ik nog geen problemen (auto in bezit vanaf 160k).

Trillingen bij lage snelheden wegtrekken in 2e versnelling zijn de eerste tekenen van een versleten DSG7 koppeling. Zeker bij een grote Octavia/Superb moet de dsg7 hard werken (na dsg7 tuning is dat probleem overigens verholpen).
Welke tuning refereer je aan? En waarom zou het erna geen probleem meer zijn?

Verder komt er veel olieverbruik voor bij de 1.8 TFSI. Helaas is dat niet vooraf te bepalen, tenzij je een rapport hebt waarop te lezen valt dat de wagen gerepareerd is voor deze kwaal.

Kijk goed de uitlaat na, is die echt vettig, dan is het vaak een olieverbruiker.
Klopt, kop is bij 160k gereviseerd en nieuwe zuigerringen geplaatst. Olie verbruik is nu acceptabel (1l 5W30 per 2-3k km).
 

Rallye

Forumguru
Ik zou persoonlijk geen 1.8TSI nemen in verband met olieverbruik. Ik hoor zelfs van handelaars die ze bij inruil meteen doorstoten...
 

andrehj

Forumguru
Klopt, kop is bij 160k gereviseerd en nieuwe zuigerringen geplaatst. Olie verbruik is nu acceptabel (1l 5W30 per 2-3k km).
Nieuwe zuigerveren en dan nog steeds een olieverbruik van 1:2000 a 1:3000? Dat kan nooit goed zijn en zou ik zeker niet van een gereviseerde motor accepteren. Een goede motor zou nooit meer dan 1:10.000 mogen verbruiken.
1:2000 is notabene al de limiet die VAG hanteert om over te gaan tot revisie...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan