Superb II (verplaatst uit Superb I)

LenK

Forumguru
Hey Death Valley, daar ben ik in 2006 in mijn vakantie geweest. Net zo Superb als deze Skoda.
Alleen een beetje heet toen (48 C)
 

Tijg

Actief lid
Leuk dat ritsje voor de tankdop. Zijn dit nu echte spionage foto's of laat Skoda ze ergens lekken om het publiek alvast te wennen aan de nieuwe auto?

Ik vermoed dat iemand weer een USB stick is kwijtgeraakt. :D

Ik denk niet dat Skoda het publiek wil laten wennen aan een auto met een volledige car-bra, eerlijk gezegd. Die auto's zijn zodanig gecamoufleerd dat ze voor de gemiddelde mens er ongeveer als een Audi A6 uitzien, zodat ze min of meer ongestoord kunnen testen. Ik denk dat dit gewoon foto's voor het thuisfront waren die op de een of andere manier zijn uitgelekt, hetzij doordat iemands ego te groot was of zijn/haar slordigheid.
 

elcocheSKODA

Actief lid
Leuk dat ritsje voor de tankdop. Zijn dit nu echte spionage foto's of laat Skoda ze ergens lekken om het publiek alvast te wennen aan de nieuwe auto?

Bron: Autovisie.nl

Als enig Nederlands autotijdschrift stond Autovisie afgelopen dagen in het afgelegen en geheimzinnige Death Valley om de nieuwste Skoda Superb aan een voorzichtig testje te onderwerpen.

Het nieuwste topmodel uit Tsechië is geen diepgravend interview afgelegd, maar we zijn er wel achtergekomen dat de nieuwe Superb een stevige gedaanteverwisseling heeft ondergaan. Als het doek van de grote Skoda - hij zal de vijf meter benaderen - in februari in Genève wordt verwijderd, zal er een forse vijfdeurs hatchback tevoorschijn komen. Met een partij interieurruimte die in het D-segment (onder meer Mondeo, Passat en Laguna) ongekend is.

De nieuweling heeft zo mogelijk nog meer beenruimte dan de huidige Superb en krijgt de beschikking over het betere aanbod van motoren uit de Volkswagen-groep, zoals de 1.8 TFSI met 163 pk. Bovendien wordt gefluisterd over een 3.6 V6 uit de Passat R36, TDI-motoren met commonrail, vierwielaandrijving en wellicht ook een SUV-achtige en een stationwagen. In Autovisie 24 leest u hoe de gecamoufleerde Superb het deed in het hete Death Valley én hoe de testafdeling van Skoda te werk gaat bij het vervolmaken van een model.
 
ik heb het idee bij het zien van de foto's het idee dat de nieuwe superb langer is dan de nu gangbare passat, als ik de stand van de voorstoel bekijken en de voordeur grote, dan lijkt het dat de zijdeuren voor en achter allebei langer zijn dan bij de passat, iemand hetzelfde idee??
 
ik heb het idee bij het zien van de foto's het idee dat de nieuwe superb langer is dan de nu gangbare passat, als ik de stand van de voorstoel bekijken en de voordeur grote, dan lijkt het dat de zijdeuren voor en achter allebei langer zijn dan bij de passat, iemand hetzelfde idee??

Dat idee heb ik ook. Ik ga het geloof ik wel een mooie bak vinden, ondanks het feit dat ik niet kapot ben van een grote vijfdeurs hatchback (Scorpio).
Wellicht een waardige opvolger van mijn O2, als het budget het toelaat over dik een jaar.

(dit is mijn 100ste bericht! Feestje?)
 

higgy

Forumguru
En die achterklep gaat dus heel apart open. Je kent van sommige combi's wel dat je of de hele achterklep kunt openen, of alleen de achterruit. O.a. de Scénic heeft dat, afh. van de uitrusting.
De hatchback-Superb (die er dus uitziet als een sedan) heeft het net andersom: òf je opent de hele achterklep (met achterraam dus) of je opent alleen het kofferbakgedeelte. Die laatste scharniert dus ingenieus onder het achterraam.
Apart hè?
 
Bovenaan Onderaan