Weet iemand wat een vlakontgrendelingsvlakontang is ?

Level42

Forumguru
IK BEDOEL EEN VLAKONTGRENDELINGSTANG (met lange bekken)

(Maar helaas kan ik noch de titel van de thread hier wijzigen nog het hele topic verwijderen ?!?!)

.......en zo ja, waar vind ik die ?

Was vandaag bij míjn dealer om te vragen of ze "even" mijn zonnekleppen konden verwijderen zodat ik mijn Passat zonnekleppen erin kon zetten.

Is natuurlijk geen klus die al te vaak voor komt en het mechanische van de S3 is nogal .....nieuw/afwijkend.

Monteur heeft best even gekeken en geprobeerd, maar kwam net als ik niet echt verder.

Hij was wel zo vriendelijk om even in "het systeem" te kijken of er speciaal gereedschap voor was en ik kreeg deze uitdraai mee.....

Nou heeft deze instructie het dus over een "vlakontgrendelingstang".....en de monteur zei dat er wel meer naar speciale gereedschappen wordt verwezen maar dat dit er niet een van was maar hij wist eigenlijk ook niet wat het dan wel was....

Dus......iemand enig idee ? Ik denk nog steeds dat de hele crux is dat je de twee klemmetjes tegelijk, en niet te ver moet indrukken om ze te kunnen ontgrendelen.....een soort vork met twee "tanden" lijkt me dus...

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Weergaven: 102
  • image.jpeg
    image.jpeg
    915,6 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@edero die heeft ook nog een andere naam (de juiste naam ben ik vergeten).
Ik denk dat die speciale tang, in de eerste plaats een google-translation-fout is, ik zat te denken aan een puntbektang, maar de tang van edero kan natuurlijk ook.

Monteurtje

Forumguru
Het is een rot systeem hoe die dingen vast zitten. Soms in een keer los. En een andere keer is het prutsen en breekt het af.
Maar er is idd een tang voor. Het is niet een tang maar soort vork die je erin drukt. Die niet altijd past. Maar die heeft een officiële Skoda dealer. Is verplicht gereedschap.
2 platte schroevendraaiers wil ook wel. Maar dan kom je misschien een hand tekort om de klep naar beneden eruit te trekken.

Level42

Forumguru
Het is een rot systeem hoe die dingen vast zitten. Soms in een keer los. En een andere keer is het prutsen en breekt het af.
Maar er is idd een tang voor. Het is niet een tang maar soort vork die je erin drukt. Die niet altijd past. Maar die heeft een officiële Skoda dealer. Is verplicht gereedschap.
2 platte schroevendraaiers wil ook wel. Maar dan kom je misschien een hand tekort om de klep naar beneden eruit te trekken.

Iedereen bedankt voor de suggesties, altijd blij met reacties.

Ik denk dat @Monteurtje de spijker op de kop slaat, is eigenlijk ook wat ik een beetje omschreef, een soort vork.

Het plaatje laat ook zien dat het eigenlijk geen tang is maar een soort platte staaf die (niet zichtbaar op het plaatje) zich splitst aan het uiteinde.

image-jpeg.51933

De monteur die ik sprak zei ook dat ze meestal (met een code ?) aangeven als er een speciaal stuk gereedschap nodig is maar dat het hier niet bij stond.

Ik neem aan dat Pon dit wel moet kunnen vertellen ?

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    665,3 KB · Weergaven: 186

Level42

Forumguru
Misschien niet geheel on-topic, maar waarom wil je de zonnekleppen vervangen? Is er iets mis mee?

Ik had voor de S3 heel even een nieuwe Passat als voorloper en daarin was een lang "gekoesterde" ergernis van mij opgelost: dat de zonnekleppen nooit lang genoeg zijn om enige afscherming te bieden zodra je ze naar het zijkant draait.

Als,redelijk lang mens zit ik ver naar achteren in de auto en dan schijnt de zon "altijd" precies door dat laatst stukje wat nog open is.....

Aangezien een S3 toch heel behoorlijk lijkt op een Passat had ik een beetje hoop maar helaas, dat is dus een van de dingetjes waarop is bezuinigd. Nu is de S3 nóg groter dan de Passat en dus het gat tussen zonneklep en middenstiijl nóg groter.

Heb dus een setje Passat kleppen die wel uitschuifbaar zijn gekocht op eBay.de
Ze zijn verder echt identiek op de kleur na maar dat heb ik ook al opgelost......nu nog die dingen monteren dus :)

Zie ook hier:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/level-42s-s3.29742/page-4#post-622848

Bovenaan Onderaan