Bekleding schoonkrijgen

Niels83

Forumguru
Hallo.
Mijn stoelen en leuningen zijn wat smoezelig. Wat is nu een goed product wat makkelijk (zonder waterstofzuiger dus) schoonmaakt? En dan ook nog het liefst zo dat ik niet 5 jaar eerder doodga.

Heb gezocht op het forum maar zal het verkeerde woord gebruiken.

Alvast bedankt

Niels

turboturbo

Forumguru
Bij mij staat het nog op de planning @GJ M .

Ik was al wel een heel eind gekomen met simpelweg boenen met een zachte afwasborstel en wat azijnwater. En een doek natuurlijk om de stof op te wrijven. De stof is nog niet helemaal mooi schoon maar ook niet meer vies.

De parfum geur waar ik aanvankelijk van dacht last te hebben bleek een rotte kachelradiateur te zijn. En dat is al gerepareerd.

Niels83

Forumguru
Waarschijnlijk is dat wat ik bedoel. Is er niet een spray van mequires of zo waarmee het makkelijk en toch redelijk schoon wordt?

Highway

Forumguru
Als antwoord op je vraag: ja die sprays zijn er. Kijk even op carclean.nl voor diverse middeltjes.

Nadeel van die sprays - ze reinigen eigenlijk alleen oppervlakkig.

Je kan natuurlijk ook een tapijtreiniger huren om je bekleding degelijk te reinigen. Ik heb al een aantal interieurs schoon gemaakt die er op het oog vrij schoon uit zagen. Toch was het water in de tapijtreiniger na afloop behoorlijk donker.

Henk.W

Lid
Een raar middel voor de meeste mensen maar het werkt zeer goed remreiniger, goede ervaringen meer .

Joske

Forumguru
Remreiniger zou ik nu toch nog wat mee wachten..... :lezen:

Probeer eens APC in verhouding 1:40 om te beginnen, opsproeien met een sprayer is ideaal. Eventjes inwerken (1min ofzo) en dan met vochtige doek met beleid wrijven. Niet te lang laten intrekken anders krijg je kringen in je bekleding.

Andere optie is interieurcleaner zoals:

https://www.carclean.nl/product/Autoglym/Car_Interior_Shampoo_500ml_10582_100124

werkt ook goed en misschien meer geschikt voor jou om mee te beginnen.

Niels83

Forumguru
Remreiniger is toch vet?

Ik ben denk ik meer van de kant en klare middeltjes. In eerste instantie is het voor een auto die verkocht gaat worden. Als het werkt ook voor de faab.

Cordoba

Forumguru
Een waterstofzuiger zuigt alleen maar water, je krijgt de stoelen wel iets droger dan zonder, maar kunt toch de eerste dagen beter alleen met een binnenstebuiten gekeerde pamper op de stoel gaan zitten (dan trekt het vocht uit de stoel in de pamper, in plaats van in je kleding).:D

Een extractor, of een tapijtreiniger, brengen aan de ene kant een schoonmaakmiddel in, en zuigen het vocht er even later weer uit. Met Autoglym Interior Shampoo zoals Joske ook al noemt, is een goed product, alleen moet je oppassen dat je niet teveel sop in de stoel brengt zonder tapijtreiniger/extractor: dan krijg je op een gegeven moment witte vlekken in de bekleding van de overmaat aan shampoo.

Jewepe

Forumguru
Ik heb ook goede ervaringen met Autoglym Interior. Wel, zoals @Cordoba zegt, met mate aanbrengen en hierna met een schone droge doek afnemen. Ik vond het resultaat prima.

Cordoba

Forumguru
Overigens als je toch teveel product hebt gebruikt, gewoon water in/op de bekleding, en via zuigen/drogen de overmaat aan shampoo verwijderen.

H@RM

Senior Member
Toch zou ik eens overwegen om een tapijtreiniger te huren of het te laten doen. Ik schrik ieder jaar weer als ik de extractor door het interieur haalde. En ik schrok nog veel meer toen ik was overgestapt op stoom extractie.

Ongemerkt neem je gewoon een hoop vervuiling mee het interieur in. Om nog maar te zwijgen over huidschilvers, huidvet, transpiratie en dergelijke wat je zelf nog eens toevoegd

milanseegers

Forumguru
Bij de Action verkopen ze bekleding reiniger. Heb ik geprobeerd en doet het vrij goed! Je spuit het op de bekleding; er ontstaat een soort schuim wat het vuil naar boven drijft. Daarna met een droge doek afnemen. Ruikt nog ok ook. Volgens mij kost het iets meer dan een euro.

Boezzie1407

Nieuw lid
Met Meguiars interior quick detailer heb ik fameuze witte vlekken en kringen uit de stoffen bekleding van de vrouw haar auto gehaald. Op sprayen en met MF doek afnemen... works like a charm

Laatst bewerkt:

AGTon

Forumguru
Valt mij overigens op dat de bekleding van Skoda snel smoezelig wordt en vlekkerig is. Rij nu tweede Skoda en beiden hadden daar last van.

Boezzie1407

Nieuw lid
Ik heb een volleder interieur en heb er geen last van moet ik zeggen. Af en toe met cleaner er op en dan terug voeden.

Highway

Forumguru
Na reinigen kan je het interieur natuurlijk ook impregneren. Doe ik met mijn stoffen interieur en dat helpt zeker. Ben nu een leder/alcantara interieur aan het inbouwen en deze wordt ook eerst geimpregneerd.

De 303 fabric guard is een voorbeeld van een impregneer middle.

H@RM

Senior Member
Valt mij overigens op dat de bekleding van Skoda snel smoezelig wordt en vlekkerig is. Rij nu tweede Skoda en beiden hadden daar last van.

Vlekken zijn vaak opgehoopt vuil in de bekleding waar vocht (regen) op is gekomen

Na reinigen kan je het interieur natuurlijk ook impregneren. Doe ik met mijn stoffen interieur en dat helpt zeker. Ben nu een leder/alcantara interieur aan het inbouwen en deze wordt ook eerst geimpregneerd.

De 303 fabric guard is een voorbeeld van een impregneer middle.

Persoonlijk ben ik meer fan van Carpro Fabric coat. Zijn nog heel veel meer middeltjes. Maar vaak zit dat in de "Prof" lijn van de meeste fabrikanten

Bovenaan Onderaan