Offerte rapid spaceback joy

i2Paq

Senior Member
@i2Paq: welke versie heb jij en welke accessoires waren dan niet beschikbaar?

Ik heb de Style besteld.

Wat er verschillend is en niet kan dat weet ik zo 1-2-3 niet meer.

Ik heb beide modellen naast elkaar gelegd en vergeleken en toen gekeken welke opties ik wilde en kwam er zo achter dat bepaalde zaken af fabriek gewoon niet mogelijk was.

Toen maar voor de Style gegaan.

duopenotti

Senior Member
Nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Voor hetzelfde geld koop je een slechts 1 jaar oude octavia. Met nog meer ruimte en meer comfort. Voor de vakanties wel handig maar dat is meer een paar weken per jaar en de rapid voldoet denk ik ook ruimschoots. Zeker als je bedenkt dat we een fabia gewend zijn. Misschien eerst maar eens een proefritje maken in de rapid. Staat overigens voor vrijdagavond gepland.
Misschien dat de rapid rijders kunnen aangeven of ze ook tegen dit dilemma zijn aangelopen en waarom ze dan toch de rapid boven de octavia verkiezen? Of andersom?
Ik verwacht overigens zeer binnenkort meerdere offertes te ontvangen dus daar wordt ook aan gewerkt.

i2Paq

Senior Member
Ik heb bewust voor een Rapid gekozen terwijl een Octavia ook mogelijk was.

Juist deze compactere uitvoering, maar toch groter dan de Fabia, maakte hem interessant.

Hij voelt ook groter dan de CrossPolo die ik nu heb, of dat zo is heb ik niet gemeten.

Hier wat ik kon vinden via de sites: Rapid vs Polo vs Fabia Combi

Hoogte 1461 - 1462 - 1467
Lengte 4483 - 3972 - 4257
Inhoud min. / max., (met/zonder 2e zitrij) liter 550/1490 - 280/952 - 530/1395

Noord26

Forumguru
Waarom niet? @duopenotti vergelijkt dan op basis van een enkel criterium: de prijs.
Je kunt het bedrag maar 1 keer uitgeven, daar komt dan nog bij dat de afschrijving op een auto van een jaar oud minder snel zal gaan.

Sommigen willen alleen nieuwe, andere perse 2e hands vanwege het prijsvoordeel.

StefanN

Forumguru
Je kunt ook de vraag stellen waarom iemand een Octavia al na een jaar weer van de hand doet....
Koop je dan een één jaar oude probleem auto?? Of denk ik dan te donker??

groet Stefan

edero

Forumguru
Maar als je na een jaar al tig keer bij de garage heb gestaan met problemen :mad:, dan wil je er denk ik wel graag vanaf en kan die garantie je gestolen worden :cry:! (en je auto ook :deuk:)

Noord26

Forumguru
@edero

Die gedachten moet de eerst eigenaar ook gedacht hebben toen wij de auto kochten en 2 jaar verlengde garantie afspraken met de dealer. In het begin wat problemen maar allemaal netjes opgelost. Wel een geweldige auto tegen een uitermate gunstige prijs kunnen bemachtigen.

En bedenk ook dat als je splinternieuwe koopt dat je geen garantie op 0 problemen hebt tov 2e hands..

Dat gezegd hebbende: wij opteren inmiddels een jong gebruikte 2e hands tov een splinternieuwe. Op een reeds aanwezige auto valt erg goed te onderhandelen.

Laatst bewerkt:

edero

Forumguru
@Noord26 Helemaal met je eens, en ik denk ook dat een (goede) dealer hier een hele grote rol in speelt, of kan spelen.
Het is dat mijn auto door mijn baas is betaald (geen lease) en ook onderhoud, etc. door hem wordt betaald, maar anders had
ik inderdaad voor hetzelfde geopteerd
Overigens lees je hier op dit forum inderdaad ook regelmatig de verhalen over nieuwe auto's met problemen (vooral DSG)

duopenotti

Senior Member
Tja mijn gedachte ook. Het eerste jaar schrijf je relatief veel af, terwijl je nog fabrieksgarantie hebt. Daarnaast had mijn nieuwe fabia had al vrij snel parkeerdeuken en dat doet toch een beetje (veel) pijn. Dat geldt natuurlijk ook voor een tweedehands maar voor m'n gevoel is dat toch anders.
Daarentegen is de rapid nu wel scherp geprijsd en verwacht ik na 1 jaar niet zo veel af te schrijven als op een octavia, kan ik deze helemaal naar m'n zin aankleden en hoef je niet bang te zijn hoe de vorige eigenaar er in gereden heeft ;)

Ik heb net een aangepaste offerte ontvangen van de dealer. In totaal gaat er nu € 650 euro van de prijs af (€300,- extra inruil en €350 in mindering op aankoop). De eerste offerte was eigenlijk de adviesprijs van de nieuwe auto en een laag bod op mijn faab. Overigens was de prij al incl. €400,- inruilpremie.

duopenotti

Senior Member
@Noord26

Per 1 juni gelden de volgende prijzen:
DSG is nu € 500,- en blijft een no brainer!
Daarnaast panorama dak € 190,- (€ 500,- korting)
joy plus pakket € 290,- (€ 600,- korting)
reservewiel € 70,-
lm-velgen 16 inch antia silver € 590,-
trekhaak € 730,-
chromen raamomlijsting € 120,-

Inmiddels 2 offertes van andere dealers rijker en de prijs blijft maar zakken! Shoppen loont zeker!
Vanavond een proefrit in een rapid met DSG. Ben benieuwd!
Morgen mogelijk ook nog een proefrit in een ocatvia 1.2 tsi met DSG. We zijn er namelijk nog steeds niet uit.

duopenotti

Senior Member
@i2Paq

Misschien heb je wel gelijk. Vanavond hoop ik daar een antwoord op te hebben. Daarnaast wil ik de auto laten tunen en dan verwacht ik een flinke verbetering van deze combinatie.
Iemand daar overigens ervaring mee?

Noord26

Forumguru
Ik begrijp van anderen dat een 1.2 DSG niet je van het is.

Juist wel. Je gaat van een 5 bak naar een 7 bak. De lange handmatige versnellingen houden de 1.2 tegen. De dsg met 7 trappen heft dat eigenlijk op.

500 meerprijs is echt weinig als je dat ziet bij andere modellen.

190 voor panorama dak is ook een aanrader.

590 voor 1 maat grotere velgen? Foutje? Bij de style uitvoering is het 2xx. Geen 5xx..

Chromen raamomlijsting wist ik geen eens dat het mogelijk was. Zou ik persoonlijk wel nemen. Maakt het plaatje af.

Laatst bewerkt:

duopenotti

Senior Member
@Noord26
De prijs voor de velgen klopt wel. Ik vind het zelf ook wel veel. Ik ga vanavond maar eens vragen waarom dat zo is.
Ik denk dat je ook een meerprijs voor de banden moet rekenen.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@Noord26
De prijs voor de velgen klopt wel. Ik vind het zelf ook wel veel. Ik ga vanavond maar eens vragen waarom dat zo is.
Ik denk dat je ook een meerprijs voor de banden moet rekenen.

Natuurlijk ook duurdere banden en extra BPM per extra gram CO@ door de grotere velgen. Maar bij de Rapid Style is het €2xx en bij de Rapid Joy is het €5xx. Meer dan het dubbele. Dat is bijna oplichting.. ;)

Kijk maar op de skoda.nl website.

duopenotti

Senior Member
@Noord26
Je heb gelijk ik heb wat auto's geconfigureerd en dan betaal je een stuk minder! Overigens wordt er € 248,- extra aan BPM in rekening gebracht op de autoprijs vanwege de CO2 toename bij de keuze van de 16 inch velgen. Of zit bij de prijs van de velgen de extra te bepalen BPM al inbegrepen? Dan wordt dat in de offertes dubbel in rekening gebracht!

duopenotti

Senior Member
Even de joy door de configurator gedaan en bij de keuze van de 16 inch velgen wordt er niet apart € 248,- aan BPM geheven dus dat zit waarschijnlijk bij de prijs van de velgen inbegrepen. Dan kosten de velgen eigenlijk € 342,-. Blijft nog steeds veel geld.

Update als ik een style uitvoering kies dan wordt er ook geen extra BPM geheven bij de keuze van grotere velgen dus waarschijnlijk een tekortkoming van de configurator

Bovenaan Onderaan