Waarschuwing key-less.

Aural

Lid
Verzekeraars vereisen nog steeds dat je 2 sleutels kan laten zien toch? Voor de rest zou ik als autorijder niet weten hoe de dieven mijn auto gejat hebben. Kost mij 110 euro eigen risico en waarschijnlijk wederom 4 maanden wachten op de vervanging.

D

Deleted member 20094

Als ze nu de Columbus dus willen hebben, nemen ze dus gewoon de hele auto mee....:pieker:
In elk geval geen inbraakschade.:pieker:

Aural

Lid
Ach we weten allemaal waar het echte risico ligt van het keyless rijden. Het feit dat je 90% van de tijd geen idee hebt waar de sleutel is terwijl je aan het rijden bent en ik schaamtevol niet eens durf te tellen hoe vaak ik er bij het pinnen in de Albert Heijn er achter kom dat de sleutel nog steeds in de auto ligt.

Een normale sleutel geeft je zoveel meer checkpoints. ;)

D

Deleted member 20094

Mijn vorige auto was een Renault Megane met kessy.
Maar dan net wel even anders dan bij mijn huidige O3 en eigenlijk wel beter/praktischer.

D

Deleted member 20094

Als je de sleutel in je broekzak hadden en weg liep bij de auto, dan ging deze automatisch op slot.

Als je de auto op slot had en je opende enkel de achterklep en je legde je jas/koffer met de sleutel in de kofferbak, dan ging de achterklep niet op slot.
Uit ervaring jan ik melden dat dat bij de O3 dus wel gebeurt, dus anwb erbij om de auto open te krijgen.

Ik heb nu meerdere malen gehad dat ik dus wegloop bij de auto en na uren terug kom of zelfs de volgende ochtend dat ik merk dat ik vergeten wat om de auto op slot te doen....

Aural

Lid
Ik snap je verhaal niet helemaal sorry... Ik concludeer dat de octavia niet automatisch op slot gaat; jammer... Dat was zo chill aan de megane en het hele handige aan kessy.

Dat achterklep gedeelte snap ik niet en ook niet waarom de anwb moest komen?

Aural

Lid
Aural bij de O3 krijg je de auto niet op slot als de sleutel nog in de auto ligt.

Grt Bart

Ah ik snap het. Maar nu conflicteren jullie verhalen? Jij zegt dat hij niet op slot gaat en hij van wel? Sowieso klopt het toch niet dat een auto op slot gaat als de sleutel erin ligt. Dat is het hele idee van kessy toch? Dat de sleutel in je jaszak zit en de deursensor de deur ontgrendeld. Als dat bij de o3 niet het geval is dan snapt vag niet echt wat kessy is...

D

Deleted member 20094

Omdat ik de kofferbak opende bij een gesloten auto. Dan gaat enkel de kofferbak van het slot. Mijn sleutels hadden ik in mijn koffer welke ik dus in de kofferbak legde.
Bij het dicht doen van de kofferklep ging deze dus automatisch op slot.
Met geen mogelijkheid meer om de deuren of kofferbak te openen heb ik de anwb laten komen om 'in te breken' in mijn auto door de bestuurdersdeur te openen door deze door blaasbalgjes te forceren om zodoende de hendel te bedienen door een haak te gebruiken.
Via de achterbank bij mijn sleutels gekomen.

bartvw

Forumguru
Dat van het kofferbak verhaal durf ik geen antwoord op te geven vd rest werkt het prima.
Ik kan de auto openen met kessy maar moet nog een extra handeling doen, omdat ik er een Defa alarm op heb laten zetten.

Grt Bart

Bovenaan Onderaan