Geldt voor mijn auto net zo goed als voor mijn computer...En dan heb ik geen zin om me te laten betuttelen door een systeem
Ik sluit me hier dus bij aan. Stukje cruisen op een rechte snelweg betekent dus iedere 10 seconden een duwtje tegen het stuur geven om de melding weg te krijgen. Heel vervelend, want het is een uitstekend systeem verder.Yep, alle rijhulpsystemen zijn ingeschakeld.
Net uitgetest en zelfs met 2 handen op het stuur blijft de melding komen na 10 seconden.
Stuur ik met 1 vinger die lichte weerstand uitoefent dan komt de melding niet.
De "ring van @Antera" zal dus enkel de weerstand registreren en bij afwezigheid van enige weerstand een melding geven.
Zo, ik sluit me aan bij @Canon-Eye. Ik weet nu ook wel voldoende en leg me erbij neer dat het zo functioneert.
Je hebt de camera nodig dan is lane assist mogelijkWellicht een domme vraag......zoals ik het hier lees is lange assist niet heel veel meer dan een extra stukje software ?
kan dit dan ook ingeschakeld worden op modellen zonder Lame assist vanaf de fabriek ?
Mijn S3 heeft al wel ACC.
Ik denk dat je je vergist met een regensensorDie camera zit er toch al ? Of is dat een ander type ?
Ik vraag mij eigenlijk af waarom ze dat niet inbouwen in het handbak. Het enige dat daarvoor moet gebeuren is toch het ontkoppelen (kan niet zo moeilijk zijn?). Wil dit ook zeggen dat front assist niet werkt op een handbak dan?Hangt af van de versnellingsbak. Met een DSG (en ACC, overigens) werkt het als volgt:
- Zachte piep
- Dwingende piep
- Kortstondige remingreep
- Kortstondige remingreep
- Nogmaals dwingende piep
- Rustig auto tot stilstand laten komen binnen de strepen en knipperlichten aan
Volgens mij werkt het systeem hetzelfde bij een handbak tot en met de eerste kortstondige remingreep. De auto is immers niet gecontroleerd tot stilstand te brengen door de computer met een handbak. Hortend en stotend in z'n 6 met 30 km/h is ook niet de bedoeling.
Overigens is die lane assist nou ook weer niet zo sterk dat ik mijn auto het stuurwerk zelf zou laten doen. Ik heb het systeem altijd aanstaan, en heb op de rechtere stukken vaak mijn handen wel los, maar zodra er echt bochten komen doe ik het zelf weer. Een scherpere bocht in de snelweg is al te veel moeite. Het is geen Tesla met autopilot, dat systeem werkt een stuk autonomer dan het Skoda/VW/Seat systeem.
EDIT: Voor de zachte piep verschijnt er in het MFD al een melding dat je je stuur moeten overnemen, trouwens.
Front assist is bij mij vandaag door een door rood rijdende fietser getest op een weg waar je 70 mag, dus ja die doet het, ook met een handbak... Wil dit ook zeggen dat front assist niet werkt op een handbak dan?
Jazeker, maar door de auto start/stop liep de motor weer binnen een seconde!En afgeslagen motor? @MarsMars