Auto met stoom functie:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Red Devil

Actief lid
jullie raden nooit wat er gebeurt is:shocked:

stond ik net (vanacht) bij de mac, gewoon stilstaand op de parkeerplaats, beetje muziek luistere, leuke autotjes bekijken en natuurlijk ook naar de leuke vrouwtjes..
zegt die vriend van me die naast me zat, er rookt wat!?!:shocked:
ik huhw!! f*k dat komt onder mijn motorkap vandaan:eek:

gelijk motor uit, neon uit, alles uit! klep open, en jahoor nog meer rook.
blijkt ie aan de kook te zijn:shocked: lekte koelvloeistof als een zeef en rookte/stoomde dus als een gek bij het reservoir daarvan..

ooooooooh K*T dacht ik! daar gaat mn auto/geld.. gelijk mn ouders maar ff gebeld of die ff langs wouden komen, met een flinke fles koelvloeistof wat we nog hadden staan..

ondertusse heeeeeeel rustig en stukje voor stukje de dop er afgedraait, begon alleeen maar meer de roken/stomen, en het kookte dus gewoon.. ik was niet blij!!! kijken naar de temp is dashboard en jahoor bijna in het rode.. (terwijl die al 2-3 min uit was)
ondertusse was dus alle koelvloeistof wat in mn auto zat over de parkeerplaats van de mac gestroomt..
nieuwe koelvloeistof er in gedaan en meteen maar naar huis op aan..

ik heb al een poosje dat de temp. sensor het wel/niet/wel/niet doet..
nu denk ik dus dat de het dus niet goed doet, en daardoor blijft de computer natuurlijk denken dat ie koel genoeg is, maar als ik rijd heeft ie nog rijwind, en stilstaand moet de radiator natuurlijk gaan draaien, wat die denk ik dus niet gedaan heeft

morgen met daglicht maar is naar de schade kijke, en maandag meteen een nieuwe sensor halen!

srry dit moest ik gewoon ff kwijt jongens.. hoop niet dat het me geld gaat kosten!? heeft iemand hier misschien ervarig mee? van of er nu iets beschadigd kan zijn?

LenK

Forumguru
ondertusse heeeeeeel rustig en stukje voor stukje de dop er afgedraait, begon alleeen maar meer de roken/stomen, en het kookte dus gewoon.. ik was niet blij!!! kijken naar de temp is dashboard en jahoor bijna in het rode.. (terwijl die al 2-3 min uit was)
Als de motor uitgezet wordt stopt de koeling helemaal (water stroomt niet meer) en kan plaatselijk de temp hoger worden dan daarvoor.

ondertusse was dus alle koelvloeistof wat in mn auto zat over de parkeerplaats van de mac gestroomt..
nieuwe koelvloeistof er in gedaan en meteen maar naar huis op aan..
Hopenlijk heb je gewacht totdat de temp wat gedaald was, want koude vloeistof in een warme motor gieten is niet verstandig

srry dit moest ik gewoon ff kwijt jongens.. hoop niet dat het me geld gaat kosten!? heeft iemand hier misschien ervarig mee? van of er nu iets beschadigd kan zijn?
Kan zijn dat je voorlopig niks merkt. Wil je niet bang maken maar reëele mogelijkheid is dat over een tijd de koppakking doorslaat -> weer stoom
Door de warmte (en door het bijvullen met koud) zijn er warmte verschillen ontstaan in het metaal van de motor die in vervorming van metaal leiden -> delen die strak/vlak tegen elkaar horen te zitten, doen dat niet meer -> lekkage/speling.
Ik heb ooit gehad met een motor die alleen maar even in het rood stond, dat ie na een maand of 4 proestend de geest gaf met een lekke koppakking.

Mark

Banned
Het beste is als de boel gaat koken onmiddelijk stoppen maar de moter niet meteen stilleggen.
En zoals hier ook al gezegd merendeels krijg je de (eventuele) gevolgen pas binnen een paar weken/maanden.

Red Devil

Actief lid
als ik dit zo lees van jullie gaa ik dus niet blij worden:confused:
ik ga morgen meteen ff mn monteur bellen... dat ie maar ff moet kijken hoe erg de schade is/kan worden..
wil namelijk deze auto echt niet kwijt.. en heb niet echt het geld nu voor grote reparatie's

EdK

Forumguru
Hoeveel maanden bovag garantiie had je bij de auto toen je hem kocht ??
want zie dat je hem sins april in bezit hebt , dus als je 6 maanden garantie hebt dan moet er zeker wat te regelen zijn met je dealer !!??

Red Devil

Actief lid
Hoeveel maanden bovag garantiie had je bij de auto toen je hem kocht ??
want zie dat je hem sins april in bezit hebt , dus als je 6 maanden garantie hebt dan moet er zeker wat te regelen zijn met je dealer !!??

ik heb hem van mijn oma overgekocht toen mn opa overleden was, dus garantie heb ik niet.. en dat was april 2006

Tallguy

Forumguru
en 't was niet zo dat je een beetje mee ging doen met de Impreza op het parkeerterrein bij de Mac? :grin: Ik hoorde gisteren weer een hoop herrie daarvandaan komen van de streetracers :tongue:

Morgen idd maar snel bellen en laten checken. Better safe than sorry!@

Red Devil

Actief lid
nog ff reactie terug op Lenk:

Hopenlijk heb je gewacht totdat de temp wat gedaald was, want koude vloeistof in een warme motor gieten is niet verstandig

toen ik keek stond die in tegen het rode aan.. nog ff later was die weer normale temp.. maar pas 30-45 min later bij gevuld... toen waren mn ouders er.

Ted

Forumguru
Omdat je stationair stond te draaien heb je weinig of geen verdere schade aangericht. Uitzetten is de beste remedie, te meer de motor al geen vermogen geleverde en dus weinig warmte gedissipeerd had. Ik hoop voor jouw dat het een thermostaat of een slechte waterpomp is.

Red Devil

Actief lid
Omdat je stationair stond te draaien heb je weinig of geen verdere schade aangericht. Uitzetten is de beste remedie, te meer de motor al geen vermogen geleverde en dus weinig warmte gedissipeerd had. Ik hoop voor jouw dat het een thermostaat of een slechte waterpomp is.
jah wat ik al zei..
de sensor is waarschijnlijk defect.. omdat die de temp niet altijd meer aangaf, dus dan denk de CPU van ooh hijs koel genoeg, ik hoef de radiator nog niet aan te sturen..
dat is denk ik het probleem geweest?

neoproject

Actief lid
Met mijn vorige golf 2 heb ik ong 30km zonder water gereden omdat ik moest (belangrijke vergadering voor het werk). De dag daarvoor kwam er plots stoom in mijn cabine toen ik op de autostrade reed. Achteraf bleek dat er een lek zat mijn radiator. Het water lekte gewoon binnen langs men voeten. Ik moest de dag nadien echt rijden dus heb ik het maar gewaagd. Had voor onderweg nog een heel bidon water bij maar dit maakte niet uit, ik kapte het in de reservoir maar langs men voeten liep het er terug uit. Achteraf heb ik de radiator laten vervangen (door een tweedehands). Ik heb nooit nadelige gevolgen ontdekt van die helse toer van 30 km zonder water, wel wat stank door de gelekte vloeistof op mijn vloer.

Ik denk in jouw geval dat je idd best de motor onmiddellijk uitzette omdat je toch geen water meer had.

Red Devil

Actief lid
zo weer een berichtje..

kom net bij de monteur vandaan en binnen 30 sec. was de oorzaak al gevonden:confused: namelijk: los stekkertje van de ventilator.. waarschijnlijk losgetrild, en dus weer vast GEKLIKT.. en de motor maar ff laten draaien, en jahoor hij sloeg weer aan..
volgens hem geen verdere schade, koelvloeistof blijft ook netjes waar het hoort..
dus valt tog nog mee! ik ben weer blij:grin:

Chris

Lid
Hoi,

Je hebt geluk gehad, ben ook eens door breda gereden na nachtje stappen met stoomwolk achter mijmet mijn eerste auto, peugeot 205 accent. Het bleek dat een rubber slang kapot was van de koeling, na noodreparatie door Touring..(ja was wel tot op E19 net over de grens in belgie gesukkeld ) weer naar huis kunnen rijden. Auto heeft daarvan toen ook geen blijvende schade opgelopen.

Kortom, het valt waarschijnlijk allemaal wel mee!

Mvg,

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan