[O2] Kan niet wachten.....

JeeWee

Actief lid
De Stream komt er kennelijk redelijk makkelijk uit en daar achter zou ik ergens een voeding moeten kunnen vinden. Met de multimeter in de hand zal ik er wel op komen, meten is weten zei mijn docent elektriciteit altijd ;)

Dat halve maantje vind ik maar niks, ik zal er hopelijk wel iets beter op vinden, zonder permanente beschadiging.

Dan wens ik je veel succes! Van de laatste keer dat ik 'even' met elektriciteit aan het klussen was staan mijn haren nog steeds recht overeind ;).

Voor een betere oplossing om de kabels voor je dashboard te krijgen: ik meen ergens gezien (foto's bij Onze Autos?) te hebben dat de mogelijkheid bestaat om links van het dashboard (zeg maar boven het gaspedaal) kabels uit te laten komen. Ze lopen dan meer in het zicht door de langere afstand die ze tot carkit/telefoonhouder afleggen, maar zijn zonder permanente beschadigingen aangelegd. Nogmaals succes, ik wacht de foto's af!

JeeWee

Actief lid
Zeg JeeWee, waar zit jouw LPG-schakelaar eigenlijk? Links van 't stuur ergens?

Nope, volgens mij op exact dezelfde plek als bij jouw voiture; rechts onder/achter de pook. Is trouwens ook exact hetzelfde knoppie - zo eentje met de 'V' van Vialle. Door de uitgeschoven middenarmsteun zie je m net niet op de foto. Had ik al gezegd dat ik van fotograferen evenveel snap als domme blondjes (no offense) van de relativiteitstheorie? Maar hij zit er (gelukkig) echt en knippert bij aanvang van (bijna) iedere rit mij vrolijk blauw tegemoet. Voor het overige bevalt rijden op LPG me meer dan uitstekend; alleen de lokale pomphouder begint me al te herkennen ;)

L-X

Lid
Nope, volgens mij op exact dezelfde plek als bij jouw voiture; rechts onder/achter de pook. Is trouwens ook exact hetzelfde knoppie - zo eentje met de 'V' van Vialle. Door de uitgeschoven middenarmsteun zie je m net niet op de foto. Had ik al gezegd dat ik van fotograferen evenveel snap als domme blondjes (no offense) van de relativiteitstheorie? Maar hij zit er (gelukkig) echt en knippert bij aanvang van (bijna) iedere rit mij vrolijk blauw tegemoet. Voor het overige bevalt rijden op LPG me meer dan uitstekend; alleen de lokale pomphouder begint me al te herkennen ;)
Ah tuurlijk, daarom zag ik 'm niet! :945:

Mijn verbruik is trouwens tussen de 1 op 10 en 1 op 11, ben benieuwd of die van jou net zo dorstig is.

JeeWee

Actief lid
Mijn verbruik is trouwens tussen de 1 op 10 en 1 op 11, ben benieuwd of die van jou net zo dorstig is.

Volgens mij en de O2 wel, volgens de leasemaatschappij is het nog véél erger. Maar ja, die geloven dan ook dat ik bij km-stand 1 maar liefst 134 liter LPG heb getankt. Alsof dat er a) inpast en b) ik nog nooit van inrijden heb gehoord. Het schijnt (niet verder vertellen, hoor!) overigens wel zo te zijn dat leasemaatschappijen ons de schuld geven dat die auto zo dorstig is :407:. Tsss, alsof ik mijn vriendin verantwoordelijk kan houden voor míjn wekelijkse dorst in de lokale stamkroeg :D.

L-X

Lid
Het schijnt (niet verder vertellen, hoor!) overigens wel zo te zijn dat leasemaatschappijen ons de schuld geven dat die auto zo dorstig is. Tsss, alsof ik mijn vriendin verantwoordelijk kan houden voor míjn wekelijkse dorst in de lokale stamkroeg :D.
:473:

Het valt me trouwens wel tegen hoeveel benzine m'n O2 nog verbruikt als ik standaard op LPG rijd. Hij schijnt op LPG over te schakelen wanneer de motor een bepaalde temperatuur heeft bereikt, misschien dat 't in de zomer beter wordt omdat ie dan minder koud is...?

JeeWee

Actief lid
Om heel eerlijk te zijn valt mij het verbruik op benzine tijdens het starten en de eerste kilometers erg mee. Van de 25 liter (volgens het display een halve tank) die ik er begin maart in heb gegooid is nu nog meer dan dan de helft (dus zie ik op mijn display royaal meer dan een kwart tank aangegeven worden).

Bovenaan Onderaan