Zware schade O2

Beste,

Afgelopen vrijdag reed ik op de A4 richting R`dam, opeens kwam een lesauto vanaf de splitsing naar de A58 op mijn baan. Ik vol in de remmen en probeerde te ontwijken door naar de linkerbaan te gaan. Auto ging slingeren, draaide 360 graden en stond weer op de A 4 richting R`dam. Maar met zware schade, als eerste rechts voorkant de vangrail en toen de rechter achterkant zijkant geraakt. Wij zaten met z`n vijven en hadden gelukkig niets.
De les auto verminderde vaart, neigde naar de noodbaan te gaan maar gaf toe gas en weg was hij.
Geholpen door omstanders , een van hen heeft het zien gebeuren wist de naam van de rijschool, een grote omgeving Roozendaal/Bergen op Zoom ed.
Zoals ik het zo zie zal het wel total los verklaard worden, morgen wordt de auto gebracht naar de schade bedrijf in Hellevoetsluis. In 23 maanden zo`n 51.000 km mee gereden.
Hopelijk valt er nog wat te redden.
Wordt vervolgd.

Radjin
 

Skoda-MAN

Forumguru
Gelukkig geen persoonlijke schade opgelopen behalve frustratie en woede. Dit is vast die rijschool die zijn leerlingen verteld dat ze weg moeten rijden na het veroorzaken van schade.
Je hebt het hopelijk toch wel aangegeven bij de politie? Mogelijk dat van de getuigen nog een nuttige tip komt zodat je misschien nog wat van de schade kan verhalen.
 

StefanN

Forumguru
Wauw.... gelukkig hebben jullie zelf niks.
Enne... hoe cliché ook.... de auto is vervangbaar...
 

Odin

Senior Member
Gelukkig heb je geen persoonlijk letsel. Verder zeker aangifte doen en kijk of je rechtsbijstand hebt bij je autoverzekering of dat je algemene rechtsbijstand het dekt. Werk van maken.
 

RoGEK

Senior Member
Sterkte met de afhandeling van alles.
Ik heb zelf ongeveer 2 weken terug in een kettingbotsing gezeten, resultaat, voor en achterschade en een wagen die net niet totalloss zal gaan met een beetje geluk (ongeveer 3500 euro schade).
Beetje afhankelijk hoe oud de auto is, ben je met een O2 PFL al redelijk snel aan de totalloss grens :(
 

Cordoba

Forumguru
Sterkte Radjin. Ik hoop dat de licentie van de rij-instructeur wordt ingetrokken. Een ongeluk kan gebeuren, maar zeker een rij-instructeur, moet toch laten zien hoe het hoort.

Dit was bij knooppunt Zoomland bij Bergen op Zoom?
 

Spierings

Forumguru
Balen, succes met de afhandeling...

Dit is weer eens zo'n gevalletje waarbij je zelf je recht moet halen. Gelukkig getuigen in en buiten de auto, dat helpt...
 

andrehj

Forumguru
Afgelopen vrijdag reed ik op de A4 richting R`dam, opeens kwam een lesauto vanaf de splitsing naar de A58 op mijn baan. Ik vol in de remmen en probeerde te ontwijken door naar de linkerbaan te gaan. Auto ging slingeren, draaide 360 graden en stond weer op de A 4 richting R`dam.
Lekkere rijschoolhouder....:nono:
@radjin
Even een technische vraag: Heeft (of had...) je O2 ESP? Want juist dit soort zaken zouden bij een auto met ESP niet meer voor mogen komen.
Op een O2FL is ESP volgens mij altijd standaard geweest, maar bij de pFL was het nog optioneel.
 
Laatst bewerkt:

Oenoud

Forumguru
Wat een verhaal zeg. Bijzonder dat zo'n rijinstructeur dan de benen neemt.
Maar ja als je de naam hebt kunnen achterhalen en er een aantal getuigen bij hebt zou je daar toch een kans moeten maken.

Mocht je auto wel total loss verklaart worden dan heeft @kansberg wel belang bij je linkerbuitenspiegelglas. (mooi scrabble woord trouwens)....;)


@Cordoba :

Ben al druk bezig op de onderdelenlijn, de glazen van een OII passen ook, over dimmen wordt niet gerept en bij heel veel spiegels en glazen staat 'prijs op aanvraag.' Ben naar het scherm aan het turen of ik het dunne randje kan ontdekken op een spiegel zodat ik weet dat deze dimbaar is.......
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij zoekt @kansberg een glas voor een S2 met dimmende buitenspiegels. De glazen van een O2 passen dan vast niet (en was een O2 ooit leverbaar met dimmende buitenspiegels?).
 

Noord26

Forumguru
Lekkere rijschoolhouder....:nono:
@radjin
Even een technische vraag: Heeft (of had...) je O2 ESP? Want juist dit soort zaken zouden bij een auto met ESP niet meer voor mogen komen.
Op een O2FL is ESP volgens mij altijd standaard geweest, maar bij de pFL was het nog optioneel.

Ook ESP is niet heilig. Met ESP kun je nog heel goed slingeren. ;)
 
Beste,

Allen bedankt voor uw reactie. Frustratie en woede zijn de juiste woorden. Politie is geweest heeft een ander opgeschreven maar zei dat het verzekeringswerk is? Moet ik alsnog aangifte doen?
Nee ik heb geen rechtsbijstand verzekering ofzo, alleen all risk verzekering.
En het was inderdaad bij knooppunt Zoomland.
Ja ESP zat erop.

Zal effe kort verhalen hoe ik het ervaren heb: trapte op de rem en koppelingspedaal, auto remde af en ik stuurde een beetje naar de linker rijbaan, zag zag dat deze nog aardig ruimte had. En opeens ging de auto versnellen ( en hoe dit kan is voor mij een raadsel), en ik probeerde weer bij te sturen. En dit resulteerde in slingeren en uiteindelijk 360 graden verdraaien naar links. Toen de auto stopte was een been op de rem en de andere op de koppelingspedaal en beide handen aan het stuur 10 over 10, en motor was uit.Er is geen airbag uitgeklapt, terwijl er aardig wat aanwezig zijn ( de bijrijders zijde stond uit , een dag eerder was daar kinderzitje geplaatst en was vergeten deze weer aan te zetten). De remsporen was duidelijk zichtbaar tijdens het slingeren ( het waren kleine slingertjes) en opeens hield het op . Alsof de auto een stuk gevlogen heeft en toen weer op grond kwam en toe de draai maakte. Het gaat om 1.2 tsi uit 04-2011

Vandaag is auto bij de plaatselijk schadebedrijf gebracht en hoop woensdag meer te weten.

Nogmaals bedankt voor uw inbreng en medeleven.Ik zal jullie op de hoogte houden.
vr gr Radjin
 

Spierings

Forumguru
Zou zeker aangifte doen, de veroorzaker is tenslotte door gereden... Hij heeft weliswaar zelf geen schade maar is zeker aansprakelijk...

Schade is altijd verzekeringswerk, maar het opsporen van de veroorzaker welke is doorgereden lijkt mij toch politie werk..
 

Noord26

Forumguru
Men begaat een misdrijf als men door rijdt na betrokken te zijn geweest bij, of veroorzaker zijn van, een ongeval. Dus zeker aangifte doen!
 

kansberg

Forumguru
@Oenoud : Bedankt voor je meedenken! Er zijn inderdaad weinig OII's met dimmende glazen, in de online brochures vind ik er niets over terug in ieder geval. Onlangs ben ik bij een therapeut geweest omdat ik angsten heb voor lange woorden. Het verschijnsel komt wel bij meer mensen voor en heet 'Hippopotomonstrosesquippedaliofobie.':D
 

Stimpy68

Actief lid
Hoop op een goede afhandeling voor je. Zie alleen wat issues vwb de schuldvraag... De lesauto heeft je niet geraakt begrijp ik? Dan ziet de politie het als eenzijdig ongeval ben ik bang en is de lesauto niet aansprakelijk. Heb helaas iets soortgelijk meegemaakt met mijn motorongeluk. Ik moest uitwijken voor een auto die uit het niets remde. Niet geraakt maar ik kwam ten val en motor total loss en letsel. Geprobeerd bestuurder aansprakelijk te stellen., maar antwoord politie: je dient zodanig afstand te houden dat je je voertuig altijd op een veilige manier tot stilstand kan brengen... Maar nogmaals, hoop dat alles goed komt in jouw geval!
 

Spierings

Forumguru
@Stimpy68 hard remmen is altijd nog iets anders als een wagen die zich veel te langzaam op jouw rijbaan invoegt terwijl het snelheidsverschil te hoog is en de afstand te gering....

In jouw geval is het gewoon te weinig afstand... Een voorganger kan altijd een noodstop maken..
 

Stimpy68

Actief lid
Dat was het m nu juist, ik had in principe voldoende afstand, maar door de ondoordachte rem reactie van de voorganger kwam ik ten val. Ik wilde hier alleen maar mee aangeven dat als er geen contact geweest is met de veroorzaker het een lastiger verhaal word. Mijn verzekering heeft wel na 3 jaar zeuren een schadevergoeding er uit weten te slepen. Maar die stond niet in verhouding met de schade en lichamelijk letsel.
 
Bovenaan Onderaan