Reserve band ipv luchtpompje

Hallo,
Ik heb gisteren mijn SIII Style B opgepikt bij de dealer en merkte thuis dat er een reserve wiel is geplaatst. Tijdens mijn bestelling in oktober 2015 was dit een optie die ik niet heb besteld. Is dit nu standaard geworden bij de SIII ?

En zoals verwacht heeft men geen 230v en USB geplaatst. Door gebruik te maken van de kleine lettertjes (PON)/Dealer) mag je het geen diefstal noemen maar zo voelt het wel.

BadBert

Forumguru
Er staat in een ander s3 topic genoemd dat dit gedaan is ivm leverproblemen rond de compressor, en dat skoda die mensen een volwaardig reserve wiel heeft gegeven om vertraging te voorkomen.

Ik wordt komende week gebeld om een lever afspraak te maken, ben benieuwd wat er bij mij in zit (had ook de optie van t wiel niet genomen)

dirkr

Senior Member
Blijf het vreemd vinden hoe ze dit kunnen verantwoorden naar andere klanten.
Als ze het zien als "geen usb/230v" dus je krijgt een reservewiel tot daartoe.

Maar wat met mensen die dan wel het wiel besteld hebben en plots word het "standaard" door leveringsproblemen..

Niet zozeer een grudge maar vraag me vooral af hoe ze dit kunnen verantwoorden?
Wat houd een andere klant tegen die het wel besteld had om een pro-rata korting te vragen omdat iets plots "standaard" is?

s-line

Forumguru
Ze kunnen bijna alles wijzigen en zich verschuilen achter de kleine lettertjes.
En vaak zijn het kleine dingen die veranderd of "geruild" worden.
Ik zou een reseve wiel niet zo erg vinden hoor, zeker ipv zo een reparatie set.

Skoda-MAN

Forumguru
Ik zou toch eisen dat die 220 Volt er in zou komen of een passende korting ondanks alle kleine letters, in de folder staat het expliciet vermeld.
Het stuurwiel is ook te zien in de folder, kunnen ze die er ook uithalen en daarvoor in de plaats dakdragers leveren :maakmegek:

Canon-Eye

Forumguru
Het stuurwiel is ook te zien in de folder, kunnen ze die er ook uithalen en daarvoor in de plaats dakdragers leveren
Nou is een stuurwiel op zichzelf nogal essentieel voor het functioneren van de auto als zodanig (i.t.t. een of ander stopcontactje), dus dat kunnen ze niet zomaar weglaten. Wat binnen de kleine lettertjes wel zou kunnen, is de uitvoering ervan wijzigen zonder de functionaliteit in de kern aan te tasten.
Of die wijziging dan weer straffeloos zou kunnen inhouden dat het stuurwiel vervangen wordt door bv. een joystick, valt vooralsnog te betwijfelen...:arghh:

kansberg

Forumguru
@Eric Reuvers : Bij het lezen van jouw bericht kon ik een glimlach niet onderdrukken. Een kennis van mij heeft afgelopen zaterdag zijn SIII opgehaald en er bleek een reservewiel in te liggen, terwijl hij dit bij aanschaf niet besteld had. Sterker nog, hij wilde perse geen reservewiel om de ruimte te kunnen gebruiken voor andere zaken. Dit werd ter plekke opgelost door het wiel uit te wisselen met een andere SIII die er naast stond, en zo kreeg hij de compressor en het reparatiesetje en de andere het reservewiel. Ik heb het vermoeden dat jij nu de eigenaar bent van de SIII met de wisseltruc :D Btw, ook bij hem geen 230V helaas.

Canon-Eye

Forumguru
je zelf op de achterbank met je laptop kan werken
Ik had 7 of 8 jaar geleden al een omvormer in de auto liggen om op bv. een incidentlocatie met de laptop aan de slag te kunnen, dus dat probleem is voor een paar tientjes op te lossen.
Die ontbrekende chauffeur daarentegen - dát vond mijn baas toch echt te duur worden voor mijn functie... :pardon:

s-line

Forumguru
Je kunt eisen wat je wilt maar dat stopcontactje komt er niet in! En zo is het gewoon. Hetzelfde verhaal gaat nu bij de Peugeot 308sw, de nieuwe geleverde bluehdi's hebben ze gewoon alle chrome raamomlijsting laten vervallen en de dakrails. Zonder de mensen op de hoogte te stellen. En ze hebben gewoon pech zoals het er nu uit ziet!
VAG,doet dit ook, op de 1ste modellen zitten bijna alle denkbare dingen en die verdwijnen plotseling ineens op de latere modellen, zeker bij de "budget"type's.

kansberg

Forumguru
@Skoda-MAN : Heb het even voor je nagezocht, maar er is geen minister of gedeputeerde die zich in een Superb (laat) verplaatsen, wat ik op zich heel erg naïef vindt, tenslotte heb je de meeste ruimte voor het minste geld op de achterbank van een Superb, en als je een L & K besteld zit de 230 Volt aansluiting er wel in. En daarbij....een Skoda is toch veel te 'plebs' voor een minister of gedeputeerde... die snotneuzen gaan voor status en aanzien, dus moet het minstens een BMW, Volvo of Audi zijn. Tenslotte is het de 'plebs' die deze auto's betalen....

Skoda-MAN

Forumguru
@kansberg Heel fijn dat je het even uitgezocht hebt, het blijkt dus dat we geregeerd worden door verstandloze types.:banghead:
Altijd al gedacht maar het klootjesvolk is de dupe. :mad:

Maar zolang iedereen zijn auto afneemt zoals de dealer hem overhandigd doen ze wat ze willen.
Oh wee als je die auto niet afneemt (en niet betaald) voordat die conform de bestelling is dan piepen ze al rap anders.
De klant heeft lang op zijn nieuwe auto gewacht en laat zich daardoor als slachtvee behandelen
Die kleine letters gaan over zaken die weinig of geen invloed hebben op de functionaliteit.
Die omvormer en dat bijbehorende paneel kan de dealer ook monteren. Er zijn voldoende leveranciers voor omvormers te vinden.

MarcoO2

Forumguru
Je kunt eisen wat je wilt maar dat stopcontactje komt er niet in! En zo is het gewoon. Hetzelfde verhaal gaat nu bij de Peugeot 308sw, de nieuwe geleverde bluehdi's hebben ze gewoon alle chrome raamomlijsting laten vervallen en de dakrails. Zonder de mensen op de hoogte te stellen. En ze hebben gewoon pech zoals het er nu uit ziet!
VAG,doet dit ook, op de 1ste modellen zitten bijna alle denkbare dingen en die verdwijnen plotseling ineens op de latere modellen, zeker bij de "budget"type's.
Ik werd bij Peugeot keurig op de hoogte gebracht Datbddat dakrails, de raamomlijsting en het variabele kofferbaksysteem niet meer geleverd zouden worden. En met mij vele anderen, zoals blijkt op het peugeotforum. Dat doet Peugeot dus netter dan pon, lijkt het.

MarcoO2

Forumguru
Ok. Toen ik on de run was, inoktober vorig jaar, was het wel bekend. Weet niet hoe het nu is.

En inderdaad, dat forum is hartstikke dood!

hemi24

Forumguru
Je kunt eisen wat je wilt maar dat stopcontactje komt er niet in! En zo is het gewoon. Hetzelfde verhaal gaat nu bij de Peugeot 308sw, de nieuwe geleverde bluehdi's hebben ze gewoon alle chrome raamomlijsting laten vervallen en de dakrails.

Niks nieuws bij Peugeot, dit is eind 2014 ook gedaan omdat chroomdelen een vertraging in de productie gaven en het 14% wondertje aan het eind van het jaar niet in het gedrang mocht komen qua verkoopaantallen.

Tinto

Forumguru
Zelf had ik liever de compressor en plakset. Want dan kan ik mijn werktas in de plek van het reservewiel plaatsen.

Heb ik dat weer. Van alle opties had ik er maar een genomen, een echt reservewiel. Krijgt de rest dat vervolgens gratis :-).
H
Heb ik dat weer. Van alle opties had ik er maar een genomen, een echt reservewiel. Krijgt de rest dat vervolgens gratis :-).
Heb ik ook met de rear entertainment. Wel besteld en nu iedereen gratis. Koekebakker clubje dat Skoda. NUL klantgericht en PON denkt dat ze overal mee weg kunnen kunnen. Nou ik voorspel dat dat gaat stoppen. Bij mijn volgende auto komt er een ontbindende voorwaarde in het contract. Bestelling en levering 1:1 anders ontbinden. Dit moet echt stoppen !

Bovenaan Onderaan