Columbus Rear Seat Entertainment

Hallo Allen,

over rear seat entertainment (rsa) is al eea geschreven op dit forum echter de antwoorden die ik zoek zijn er niet.

ik heb begrepen dat bij S3 style business met columbus de 230 lader vervalt en de rsa als vervanging wordt opgenomen bij de modellen welke vanaf 2016 geproduceerd gaan worden.
ik weet dat de rsa gebruikt kan worden voor oa bediening van de columbus vanaf een telefoon of tablet.

nu heb ik een specifieke vraag over de RSA mbt het afspelen van een film.
mijn wens is: een dvd of film op sd kaart in de unit te steken en deze te streamen naar bijvoorbeeld een ipad achterin waarop de film door mijn kind bekeken wordt eventueel met hoofdtelefoon.
zo heeft er niemand last van, is veilig en scheelt weer plaatsen van schermpjes in de kopsteunen.

heeft iemand hier ervaring mee, en is het uberhaubt mogelijk???

ElScorpione

Forumguru
Is het niet veel eenvoudiger om de iPad vol met films te zetten en direct vanaf de iPad zelf te kijken? Zo doen wij het hier in ieder geval.

Klopt, films op de tablet zetten is idd ook een optie
maar het systeem heet immers rear seat ENTERTAINMENT.
nu valt het bedienen van navigatie oid bij mij niet echt onder entertainment :)

en om het verhaal wat te verduidelijken: ik noem nu het voorbeeld van het kind met de film, dit is leuk maar niet perse noodzakelijk natuurlijk, wat wel erg handig is is dat er regelmatig collega's meerijden voor klantbezoek e.d.
presentaties (video) kan op deze manier onderweg makkelijk bekeken en uitgelegd worden en men hoeft dus niet alles te synchroniseren vooraf. misschien dat dit de vraagstelling wat duidelijker maakt.

RefleCs

Forumguru
Inderdaad helemaal mee eens. Als je alleen je headunit ermee kan bedienen vind ik deze optie niet een waardig vervanger van het 230v stopcontact... Ik zou sowieso al veel liever hebben dat ze het 230 zouden naleveren. Dat is toch wel erg handig met een laptop o.i.d.

ElScorpione

Forumguru
Voor een zakelijke auto verwacht je eigenlijk beide. Dus zowel een stopcontact als RSA. Ik kan je helaas niet verder helpen. Heb er geen ervaring mee. Ben wel benieuwd naar de uitkomst uiteraard.

Raiman

Lid
En gewoon een mini acces point kopen ( toshiba) 2,5inch harde schijf eraan. Alles usb gevoed, en draaien maar...

HaycoOnline

Donateur
Hallo Allen,

over rear seat entertainment (rsa) is al eea geschreven op dit forum echter de antwoorden die ik zoek zijn er niet.

ik heb begrepen dat bij S3 style business met columbus de 230 lader vervalt en de rsa als vervanging wordt opgenomen bij de modellen welke vanaf 2016 geproduceerd gaan worden.
ik weet dat de rsa gebruikt kan worden voor oa bediening van de columbus vanaf een telefoon of tablet.

nu heb ik een specifieke vraag over de RSA mbt het afspelen van een film.
mijn wens is: een dvd of film op sd kaart in de unit te steken en deze te streamen naar bijvoorbeeld een ipad achterin waarop de film door mijn kind bekeken wordt eventueel met hoofdtelefoon.
zo heeft er niemand last van, is veilig en scheelt weer plaatsen van schermpjes in de kopsteunen.

heeft iemand hier ervaring mee, en is het uberhaubt mogelijk???
In mijn Style heb ik RSA, in mijn beleving kan het niet maar zal het voor je gaan uittesten.

AndreM

Forumguru
Ik zelf gebruik deze http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=1330
Weliswaar niet voor in de auto maar kan zonder enig probleem gebruikt worden voor de kids achterin de auto

Ook met een IPad, Piet of Pot? :tegek:

Ik heb zelf thuis een IPad met Apple TV, maar een Android apparaat gaat of andersom hier echt niet op werken.
Sterker nog, de Bluethoot van Apple ziet wel een Android apparaat, maar koppelen...........ho maar.
Apple en Android zijn niet echt vriendjes, dus werkt het niet! :nono:

HaycoOnline

Donateur
Ook met een IPad, Piet of Pot? :tegek:

Ik heb zelf thuis een IPad met Apple TV, maar een Android apparaat gaat of andersom hier echt niet op werken.
Sterker nog, de Bluethoot van Apple ziet wel een Android apparaat, maar koppelen...........ho maar.
Apple en Android zijn niet echt vriendjes, dus werkt het niet! :nono:
Hoi,
Ik heb bewust deze WD gekozen om zo tijdens mijn vakanties te beschikken over mijn films, muziek en foto's in combinatie met iPad/iPhone enz. Maar het werkt ook perfect met Android.
Je zet met de WD ook een Wifi verbinding op. Zie het als een soort kleine NAS waar je naar verbind. Middels de Apps kun je er van alles mee.
Ook de kinderen halen daar al hun films vanaf. Werkt echt super, alleen gebruiken wij (kinderen) het niet in de auto tijdens de reis. Kort samen gevat ik kan je dit echt aanbevelen. Kijk anders na wat video reviews waarin het gedemonstreerd wordt.

Bovenaan Onderaan