Dieseldumpvale -> Voor de 'sportieve' dieselrijder

Fabia

† In Memoriam
Het gaat dus alleen maar om het geluid als ik het goed begrijp? Je schiet er verder totaal niks mee op. Wat een onzin.

VEEJAY

Forumguru
Ssst, we kunnen hier wat meer gummen discussies gebruiken om de boel op te vrolijken.

We missen een RSsportman en Octaviaman als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Dutch4x4

Senior Member
Ssst, we kunnen hier wat meer gummen discussies gebruiken om de boel op te vrolijken.

man joh weet je wat t is?

das allemaal 100% voor de pats

speciaal voor die groep 1 leasers die er niet tegen kunnen dat ze in een bedrijfsmiddel moeten rondkarren

en dan nog iets zogenaamd individueels aan die anderhalf keer modaal bak moeten toevoegen

losers

ga toch werken voor je centen

LOL

M.

Dutch4x4

Senior Member

Nou, als die meid met d'r grote jopen even d'r valve opent, dan wil ik er wel iets in dumpen!

joergarms

Senior Member
Een diesel is voor losers die geen benzine kunnen betalen man!
Diesels zijn kutmotoren die met turbo's nog enigzins mee kunnen komen in het verkeer. enz enz enz

Is dit serieus?? Of moet dat grappig zijn??
Maar Diesels zijn alles behalve kutmotoren, sterker nog, ze streven de benzinemotoren gewoon voorbij.
Een beetje leuke tdi is sneller dan een benzine-kar.
En over het niet kunnen betalen van benzine, bij een diesel is de aanschafprijs/ wegenbelasting en verzekering duurder, dus ja, waar heb je het over??

VEEJAY

Forumguru
Joerg is absoluut in een bepaalde context bedoeld. JC zet de A12 iedere ochtend helemaal onder de zwarte roet met zijn opgevoerde uber tdi traktor. Tis dan ook een raadsel waarom hij met zijn 3x modaal in een voorwielaangedreven Skoda rijdt ipv een dikke achterwielaangedreven 130I. Dan zou die pas door zijn groep geaccepteerd worden...

Roel

Lid
Is dit serieus?? Of moet dat grappig zijn??
Maar Diesels zijn alles behalve kutmotoren, sterker nog, ze streven de benzinemotoren gewoon voorbij.
Een beetje leuke tdi is sneller dan een benzine-kar.

Ben ik het niet helemaal mee eens: de Turbo Dieselmotor heeft een grote sprong vooruit gemaakt, maar de Turbo Benzinemotr slaat nu terug:
de 1.4 TSi met 170 pk t.o.v. 2.0 TDI 170 pk: de 1.4 accelereert sneller, stoot minder CO2 uit (om het onderwerp actueel te houden:winkie:) en is 4 mille goedkoper.
Het zelfde geldt, qua acceleratie, voor de BMW 335i (3 liter twin turbo) t.o.v. de 335d.
Mocht de VG verder zijn intrede doen in het benzine circuit, dan zal het verschil alleen maar groter worden.

___JC___

Forumguru
Joerg is absoluut in een bepaalde context bedoeld. JC zet de A12 iedere ochtend helemaal onder de zwarte roet met zijn opgevoerde uber tdi traktor. Tis dan ook een raadsel waarom hij met zijn 3x modaal in een voorwielaangedreven Skoda rijdt ipv een dikke achterwielaangedreven 130I. Dan zou die pas door zijn groep geaccepteerd worden...

Hahaha bijna goed VJ het is tegenwoordig de A4. Enuh...in een 1 serie zou ik misschien geaccepteerd worden in de groep maar rijden wordt erg gevaarlijk want ik hoor geen toetersignalen en kan niet over mn schouder kijken omdat mn knieen naast mn hoofd zitten !!!

Voor de mensen die m niet vatten. Het was niet serieus. Heb een TDI en ben dr erg tevreden over (had alleen een automaat moeten nemen) EN een V8 benzineslurper waar ik ook erggggg tevreden over ben. ;)

joergarms

Senior Member
Aha, dat heb ik weer.
Veels te fel happen op iemands leuk bedoelde verhaald, sorry (bloos)
Ben blij dat het even opgehelderd werd, vond het al appart, maarja.
Ik rij helaas niet genoeg kilometers om een diesel te rijden, zo gauw die tijd aanbreekt koop ik er direct eentje.
Heerlijk, die duw in je rug vanaf 1600 rpm.

VEEJAY

Forumguru
Ben ik het niet helemaal mee eens: de Turbo Dieselmotor heeft een grote sprong vooruit gemaakt, maar de Turbo Benzinemotr slaat nu terug:
de 1.4 TSi met 170 pk t.o.v. 2.0 TDI 170 pk: de 1.4 accelereert sneller, stoot minder CO2 uit (om het onderwerp actueel te houden:winkie:) en is 4 mille goedkoper.
Het zelfde geldt, qua acceleratie, voor de BMW 335i (3 liter twin turbo) t.o.v. de 335d.
Mocht de VG verder zijn intrede doen in het benzine circuit, dan zal het verschil alleen maar groter worden.

Benzine turboos heersen, een TFSI 200pk verslaat een gechipte diesel op alle fronten. (behalve verbruik).

Een TFSI 240pk ala Leon II cupra zet je als tdi enthousiasteling helemaal met beide benen op de grond. (ook betreffende het gebruik).

Ow ja, en wat JC allemaal post moet je met een korreltje zout nemen want IRL is het maar een klein iel ventje

*rent hard weg*

V

Bovenaan Onderaan