Stream MP3 of toch Pioneer DEH-2920MP

Beste allemaal,

Heb even jullie advies nodig.

Ik heb via de leasemaatschappij een O2 Business Edition besteld. De werkgever staat het niet toe zelf opties/accesoires toe te voegen en daarom komt er nu een standaard Pioneer DEH-2920MP in. Deze heeft dus ook mp3 ondersteuning maar een stream-mp3 is natuurlijk net even wat mooier in het geheel.

Mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?
Het gewoon bij de pioneer laten? Of toch zelf 515 euro bijleggen en de stream mp3 in laten bouwen? Is het geluid van de stream b.v. beter dan die van de pioneer? Of juist anderom? Welke andere voordelen heeft een Stream tov de Pioneer?

redfoxert

Senior Member
Beste allemaal,

Heb even jullie advies nodig.

Ik heb via de leasemaatschappij een O2 Business Edition besteld. De werkgever staat het niet toe zelf opties/accesoires toe te voegen en daarom komt er nu een standaard Pioneer DEH-2920MP in. Deze heeft dus ook mp3 ondersteuning maar een stream-mp3 is natuurlijk net even wat mooier in het geheel.

Mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?
Het gewoon bij de pioneer laten? Of toch zelf 515 euro bijleggen en de stream mp3 in laten bouwen? Is het geluid van de stream b.v. beter dan die van de pioneer? Of juist anderom? Welke andere voordelen heeft een Stream tov de Pioneer?

Je werkt toevallig toch niet bij Brunel ofzo ? :)

redfoxert

Senior Member
LOL

nou... die Stream MP3 radio, heb ik gewoon in de leaseprijs zitten :D

Ik heb bij ING op de website de Stream geselecteerd. Deze werd goedgekeurd en de standaard radio werd afgekeurd. Helaas werd het Privacy Glass ook afgekeurd maar daarvoor ga ik die Sonniboys bestellen :)

Ik had al zoiets gelezen. Had ik dus ook moeten doen. Balen!
Maar wat zou jij doen in mijn situatie? 515 euro bijleggen of het zo laten?

redfoxert

Senior Member
Ik zou het zo laten, de boxen zitten er toch in en het enige wat je nu niet hebt waarschijnlijk is het display voor de parkeersensoren, of wellicht wel. Ik heb me niet zo verdiept in de non-Stream uitvoering eigenlijk aangezien iedereen om me heen het wel heeft.

De speakers in de auto zijn goed en je krijgt er een opbergvak bij in plaats van een dubbel-Din radio. Daarnaast is het niet jouw auto en die 515 euro ben je dus "kwijt" aan iets wat niet van jouw is. Na de leaseperiode zou je hem los kunnen verkopen maarjah, je weet nooit of je hem dan nog echt kwijt kan komen.

Dus ... ik zou het persoonlijk niet doen en die Sonniboys in plaats van bestellen :) Die zijn makkelijker verhandelbaar en echt onwijs fijn, ook voor de kids achterin.

Ben geneigd het zo te laten, maar volgens mij mis ik nu (zonder de stream mp3) het volgende:
- Weergave audio informatie op maxidot
- Automatisch volume aanpassing op snelheid
- Weergave parkeersensoren
- Weergave climate control

Vergeet ik nog iets??

LenK

Forumguru
Je krijgt een leaseauto dus mag ik aannemen dat je de nodig Km gaat rijden. En dat gedurende 3-4 jaar.

Dan zit je dus heel wat tijd tegen het interieur van de auto aan te kijken.
De stream is perdect in het dashboard geintegreerd en dat ziet er dus erg mooi uit.
En een 1-din radio van een ander merk is echt een vlag op een modderschuit. Je verpest het dashboard er mee. Daar ga je je aan ergeren (had ik toen maar..)

Bovendien is de ergnomie van de Stream ook perfect. Knoppen die je met je ogen dicht nog kunt vinden en niet van die kleine priegelknopjes als op die 1-din gevallen. Dus niet van "druk 2x op knop 25 en houdt dan knop 13 ongeveer 2 seconden in..)
Het grote display toont ook steeds volledige teksten en niet van die afkortingen op zo'n klein 1-din schermpje.

Ik adviseer dus de Stream.
Ik heb een Audience (6CD uitvoering stream) en het geluid met de standaard 8 speakers vind ik erg goed.

kobayashi

Nieuw lid
Let wel dat wanneer de Stream achteraf wordt ingebouwd, de AUX aansluiting voor de iPod niet werkt...

Ikzelf ben net zoals Lenk heel tevreden met de Stream: hij past mooi in het geheel (en je zit er toch constant op te kijken in tegenstelling tot je mooie lichtmetalen velgen), makkelijk in gebruik en met een goede ontvangst en sound.

Anderzijds is 500 euro wel veel geld. Zit je de hele dag in de wagen? Dan zou ik het toch doen.

Zosas

Nieuw lid
Let wel dat wanneer de Stream achteraf wordt ingebouwd, de AUX aansluiting voor de iPod niet werkt...

Ikzelf ben net zoals Lenk heel tevreden met de Stream: hij past mooi in het geheel (en je zit er toch constant op te kijken in tegenstelling tot je mooie lichtmetalen velgen), makkelijk in gebruik en met een goede ontvangst en sound.

Anderzijds is 500 euro wel veel geld. Zit je de hele dag in de wagen? Dan zou ik het toch doen.

500 euro delen door 48 maanden, oftewel de stream kost je omgerekend een tientje in de maand.
Daarna ben je m kwijt of kan je hem nog los proberen te verkopen.

Voordelen stream:
- past mooier in het geheel
- juiste functionaliteit: maxidot en parkeersensor

Nadeel stream:
- 515 euro (weliswaar doe je er wel 4 jaar mee...)

waarom trouwens een Pioneer DEH-2920MP ?
Mag dit geen andere zijn zoals bijvoorbeeld de Pioneer DEH 65BT (inclusief bluetooth bellen)

Rallye

Forumguru
De Stream:

Voor:
- dashboard-integratie (maar zo lelijk is die Pioneer nu ook weer niet);
- weergave PDC, met name als je dat zowel voor als achter hebt (ik ben toch, ondanks de verschillende toonhoogtes voor voor cq. achter, dankbaar voor de visuele ondersteuning door de Stream);
- integratie maxidot, maar die gebruik ik nauwelijks. De maxidot geeft bij mij het verbruik weer (gemiddeld of op dit moment)

Tegen:
- de Stream-radio zelf. De ontvangst is niet fantastisch, ook landelijke zenders vallen vaak even weg. Hij gooit (ondanks een software-update) mijn MP3-cd's er regelmatig uit, vooral bij de start. Dan moet je maar weer terugvinden waar je was. Ook bij het wisselen van CD "pakt" hij vaak de mp3-CD pas na tig keer proberen, of helemaal niet.

- de Pioneer is wat eenvoudig (kun je geen luxere krijgen; mogelijk met bluetooth?) maar leest wel WMA-bestanden en CD-text. De ontvangst is waarschijnlijk beter (heb jaren een Pioneer in mijn 206 gehad).

redfoxert

Senior Member
Onze werkgever laat alleen die standaard Pioneer monteren.

Indien je zelf een andere radio wilt, prima, maar dan mag je die ook zelf betalen. In ons geval zou dan die Stream wellicht inderdaad een betere oplossing zijn.

Zosas

Nieuw lid
Onze werkgever laat alleen die standaard Pioneer monteren.

Indien je zelf een andere radio wilt, prima, maar dan mag je die ook zelf betalen. In ons geval zou dan die Stream wellicht inderdaad een betere oplossing zijn.

of dan een Pioneer 65BT (inclusief bluetooth handsfree bellen en MP3) voor ongeveer 260 euro...
Altijd beter dan de standaard die je als keuze hebt.

Onze werkgever verplicht een standaard radio en stelt hier een bedrag van 225 euro voor beschikbaar.
Ten tijde van de bestelling heb ik gevraagd of voor dat geld de Pioneer 2920MP ingebouwd kon worden en dit was akkoord.
De reden dat ik om deze radio vroeg is omdat deze binnen het budget valt en omdat deze ook door de skoda dealer wordt aangeboden. Display is b.v ook groen.
http://www.skoda.nl/home/modellen/o...k_en_communicatie/0,17013,16834_D0Lnl,00.html

Verder dus niet over nagedacht, maar heb nu toch spijt dat ik niet direct de stream heb gekozen. (met zelf bijbetalen).
Maandag kan ik de nieuwe O2 ophalen. Ik zie wel even hoe de Pioneer bevalt, maar mezelf kennende, ik ga mezelf waarschijnlijk elke minuut ergeren aan het gat in mn dashboard.

In ieder geval, iedereen bedankt voor het meedenken!! Ik zal laten weten of ik het bij de Pioneer laat of als ik toch de Stream laat plaatsen.

hgoor

Lid
Verder dus niet over nagedacht, maar heb nu toch spijt dat ik niet direct de stream heb gekozen. (met zelf bijbetalen).
Maandag kan ik de nieuwe O2 ophalen. Ik zie wel even hoe de Pioneer bevalt, maar mezelf kennende, ik ga mezelf waarschijnlijk elke minuut ergeren aan het gat in mn dashboard.

In ieder geval, iedereen bedankt voor het meedenken!! Ik zal laten weten of ik het bij de Pioneer laat of als ik toch de Stream laat plaatsen.

Ik heb van de week m'n Octavia Business Edition automaat opgehaald en ben blij dat ik de stream heb genomen. Ergonomisch is dat ding namelijk een enorm gemak! Joekels van knoppen en een kind kan de was doen! Ook handig met de parkeersensoren (hoe werkt dat bij jouw auto??)

Heb m'n MP3 speler (iRiver iHP-120, 20gb) aangesloten op de AUX en alles werkt gewoon zoals het moet. Radio en CD zijn verder goed genoeg voor mij (ben geen audiofiel, wil gewoon geluid dat niet al te slecht is).

Lang verhaal kort: ik kan me niet voorstellen hoe het dashboard er uitziet met een andere radio dan eentje uit de fabriek behalve dan dat ik vrees: lelijk :icon_smile_dead:

Ok, besluit is genomen. De Stream met MP3 is besteld bij de dealer.
Twee redenen:
- Standaard Pioneer radio werkt prima, maar ziet er niet uit naar mijn mening. Doet afbreuk aan de rest van het dashboard.
- Gas/licht jaarafrekening is binnen. Krijg 508 euro teruggestort :grin:

P.S.
Skoda afgelopen maandag opgehaald. Rijdt geweldig!!

En nog even off-topic:
Redfoxert, als je dit leest. Ik reageer morgen even op je mail. Druk druk.

hgoor

Lid
Ok, besluit is genomen. De Stream met MP3 is besteld bij de dealer.

P.S.
Skoda afgelopen maandag opgehaald. Rijdt geweldig!!

Tot die conclusie ben ik ook gekomen na 1 week rijden :)

Krijg echt een heel goed gevoeld qua prijs/prestatie bij deze auto. Datzelfde gevoel had ik toen ik in 1999 mijn Seat Toledo (ook automaat) kreeg en dat is achteraf een totaal probleemloze auto geweest.

Wat voor motor heb jij trouwens? 2.0?

Ik heb (vanwege lease-beperkingen) een 1.6FSi (85kw) en met die 6-traps automaat is het geen heel rappe combi. Nu sta ik toch de helft van m'n reistijd in de file en dus is comfort (=automaat) voor mij toch belangrijker...

Ik denk zelf dat de fijnste combi een 2.0 diesel met DSG automaat is...

Tot voor afgelopen maandag heb ik 4 jaar lang een Renault Megane II gereden. Ik kan je vertellen dat met name het kwaliteitsgevoel in de Skoda 10x beter is. Alleen al het dichtslaan van de deuren b.v.

Ik heb trouwens de 1.6 MPI. Ik had de keus, een Ambiente 1.6FSI of een Business Edition 1.6MPI (beide handgeschakeld).
Heb gekozen voor meer toeters en bellen en dan maar wat minder vermogen.
De 1.6MPI valt me trouwens niks tegen (de renault had een 1.9dci 120pk)

EDIT:
Heb gelijk maar even m'n profiel aangepast (1.6mpi toegevoegd)

hgoor

Lid
Tot voor afgelopen maandag heb ik 4 jaar lang een Renault Megane II gereden. Ik kan je vertellen dat met name het kwaliteitsgevoel in de Skoda 10x beter is. Alleen al het dichtslaan van de deuren b.v.

Ik heb trouwens de 1.6 MPI. Ik had de keus, een Ambiente 1.6FSI of een Business Edition 1.6MPI. Heb gekozen voor meer toeters en bellen en dan maar wat minder vermogen.
De 1.6MPI valt me trouwens niks tegen (de renault had een 1.9dci 120pk)

EDIT:
Handgeschakeld by the way

Voor deze Skoda was m'n laatste lease auto een Fiat Stilo 1.9JTD Dynamic en die ging als de brandweer (veel bonnen gehad ook). Mis het dieselen wel moet ik zeggen. Daarna heb ik - noodgedwongen bijna anderhalf jaar een Seat Ibiza gereden (rammelbak) en een maand of anderhalf een Polo 1.9SDI.

De Skoda is echt een enorme verademing. Heerlijke stoelen, ergonomisch gewoon af (alle knoppen onder handbereik en logisch).

Had vanavond trouwens mijn eerste avond rit en ben zeer te spreken over de automatisch dimmende binnenspiegel (heerlijk rustig!) en de xenon lampen zijn belachelijk: ik kan voor m'n gevoel 3x verder kijken!

Die MPI is ook met automaat verkrijgbaar, maar ik denk dat 120pk echt het minimum is voor die combi; handgeschakeld zal idd wel goed te doen zijn....

wat voor lak/bekleding combi heb jij trouwens? Ik heb cappucino beige met onyx....

Bovenaan Onderaan